El creador de malalties

Un relat de: Vicent Terol
Altament hipocondríac durant la seua infància i adolescència, va saber reconduir la neurosi, convertint-la en una entusiasta font de creativitat, exempta de tota mena d’angoixes.

Així, amb tan sols trenta-cinc anys, era mundialment reconegut al món artístic pel seu inesgotable repertori de malalties imaginatives, les quals exhibia patint-les en primera persona.

L’esternut triple, repetit tres voltes en intervals de tres segons; el saltet incontrolable amb una cama, acompanyat de sanglot i tos a la vegada; la coixesa alternativa –amb canvi de cama cada dos minuts-, unida a convulsions espasmòdiques a la manera d’un ball estrany i a plors en què es vessaven fins a dos litres de líquid en una hora... Aquests n'eren alguns dels exemples.

Un dia, va anunciar un número que pretenia ser impactant: una mena de mort sobtada, produïda després d’un llarg badall melòdic, amb resurrecció posterior. Davant un nombrós públic, replet de prestigiosos crítics, va caure –efectivament- mort. Ja no s’alçà mai més.

Comentaris

  • Núria Niubó | 28-05-2013 | Valoració: 10


    havia oblidat la valoració!

  • Molt bo![Ofensiu]
    Núria Niubó | 28-05-2013


    Un relat en que ens descrius un tipic personatge que per voler ser, és!
    Amb poques paraules ens has dut a un final inesperat i divertit.

    Et felicito, és molt bo!

    Fins aviat,
    Núria

  • La imaginació és una malaltia...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 16-05-2013

    ...que s'allarga i no hi ha medicació contra ella.

    Divertit. Ben escrit.

    No et curis!


    Mena

  • Creatiu!!!![Ofensiu]
    free sound | 02-01-2012 | Valoració: 10

    Imaginatiu i amb gràcia,
    encara que al final no viu.
    L’art de les paraules.
    Bon any!!!!

  • crohnic | 31-12-2011

    Fantàstic! Original, concís i rodó,... És tot el que li demano a un bon microrelat. Em sembla que jo també conec algun creador de malalties, encara qu de moment no ha tingut tan tràgic final...
    Feia temps que no llegia res teu... Un plaer tornar-ho a fer. Que tinguis una bona entrada d'any, company!

l´Autor

Foto de perfil de Vicent Terol

Vicent Terol

127 Relats

380 Comentaris

103715 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Tinc un llibre amb 113 microrelats, editat per "El Toll". Es diu Capsa de bombons.

Fusió de fotografia i microfragments a microfragments.

Escrits variats i altres coses a L'aixeta.


Per contactar: surfinpop@gmail.com