Actors

Un relat de: Vicent Terol
—Jo era el psicòpata, sí. No puc negar que vaig assassinar totes aquelles dones, les sis. Però és que no vaig tindre elecció. Un dia..., un dia van vindre aquells hòmens a casa. No els coneixia, pareixia gent important. Anaven molt ben vestits, amb corbata, parlaven..., parlaven com eixes persones que saps que tenen raó, tots una veu greu. També eren amables, sí, amables, però aquella amabilitat del que mana, no sé si m’explique. Des del primer moment, no vaig poder, no vaig saber, dir-los que no a res. Vam seure a la taula del menjador i em van informar que feia falta un psicòpata a la ciutat, que jo era l’elegit. Ah, i que aquell seria el meu... rol; eixa és la paraula que van fer servir: rol, sí, ho van repetir unes quantes voltes. Què més? Doncs... Sí: abans d’anar-se’n, un d’ells em va somriure com si fóra amic meu i va deixar anar que allò no seria per a sempre o una cosa així, que arribaria un dia en què tot s’acabaria. Després, mentre encaixàvem, va afegir... Bé, ho dic així de memòria, clar, però amb aquella veu greu i parlant molt espai, va dir, més o menys: «Vosté comence a assassinar dones que siguen d’ací, de la ciutat. Intente no deixar pistes, utilitze la intel·ligència. Violar-les o no, dóna igual, és cosa seua. Estaria bé, això sí, que hi haguera una coherència, una marca, ja sap què vull dir, com en les pel·lícules. Siga com siga, nosaltres mai no el delatarem, té la nostra paraula». El cas és que, encara que hi havia com un xicotet marge de maniobra, ja tenia... el rol, el rol assignat. Què hi podia fer? No dic que siga innocent, no és això, no, jo..., però..., vull dir: tenia llibertat per a no fer-ho, senyoria?

—No em correspon a mi entrar en eixes disquisicions. Jo sols sóc el jutge. És el meu rol.

Comentaris

l´Autor

Foto de perfil de Vicent Terol

Vicent Terol

127 Relats

380 Comentaris

102896 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Tinc un llibre amb 113 microrelats, editat per "El Toll". Es diu Capsa de bombons.

Fusió de fotografia i microfragments a microfragments.

Escrits variats i altres coses a L'aixeta.


Per contactar: surfinpop@gmail.com