El bar del aqui sale cuando sale

Un relat de: montserrat vilaró berenguer
La Maria asseguda amb la seva família a la terrassa del bar-restaurant prop de la platja, al maresma a on les vies del tren parteixen en dues la platja i els petits cafès vora la mar. Aconseguir una taula minúscula ja ha set una proesa, però no hi fa res, se sent feliç de tenir els seus dos fills i marit asseguts davant seu. Es Diumenge de Pascua i tot esta curull de gent.

Han demanat per picar i un plat de segon, les begudes dues taronjades i dues coca-coles ja eren buides quan el cambrer ha portat un plat.
“Aqui sale cuando sale” va dir deixant damunt la taula un bacallà a la llauna, que hauria de ser el segon del marit. La Maria riu i tasta una patata del plat del seu home, m’entres el fill reprova a la germana , ja ho deia jo que hauria set millor anar a Barcelona.

El sol escalfa de valent i un a un els plats van arribant, que ara unes navalles, ara uns musclos a la marinera, ara un peixet fregit, ara unes gambes que de fresques ho son, perquè encara no han perdut la fredor del congelat. Tot bé la Maria gaudeix del sol a la cara i pensa que dema amb la seva pell tant blanca potser estarà tota vermella com així es .

Avui Maria pensa que ahir va ser bon dia, si ella i els seus varen estar junts encara que nomes fos per unes hores , i ja ni recorda el nom del bareto del que el cambrer deia “ Aqui sale cuando sale” i es posa crema "after-sun" a la cara.,la te com un tomaquet.


Comentaris

  • Clar que si[Ofensiu]
    jos monts | 13-04-2015

    En aquets xiringuitos de platja la voluntat hi és als medis també, la professionalitat no ho se. Però la convivència en la família si que hi te que ser.

  • Jo...[Ofensiu]
    Bonhomia | 13-04-2015 | Valoració: 10

    ... crec que les gambes es poden bullir a l'estiu! I quantes que n'hi ha! XD!


    Sergi : )

  • Donar importància a allò que en té.[Ofensiu]

    M'agrada el fons, el missatge que ens transmets: no és important l'espera pel dinar, ni el desordre en que serveixen els plats, ni tan sols si no estan ben cuinats...El que fa que sigui un bon dia és la companyia dels teus i un bon solet a la cara. Sí senyor!

  • Una grata descoberta.[Ofensiu]
    jomagi | 11-04-2015 | Valoració: 10

    Ets un exemple de constància i creació. Felicitats.

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    brins | 11-04-2015 | Valoració: 10

    Unes hores de Diumenge de Pasqua molt ben descrites, Montserrat; no sé si es que les has viscudes realment o és que tens molta imaginació. Felicitats!

  • Les vivencies...[Ofensiu]
    AVERROIS | 08-04-2015 | Valoració: 10

    ...d'aquells anys...Tot era diferent, potser no erem tan exigents i gaudiem de la natura amb més calma. Anar en tren fins a la platja o amb un "sisentó", va fer de les nostres vides una explosió de coneixements incomparables.

    Una forta abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de montserrat vilaró berenguer

montserrat vilaró berenguer

464 Relats

1635 Comentaris

322089 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Tota la meva vida he sigut lletraferida. M'agrada molt escriure, perquè
a dins meu està ple d'històries i tinc com una necessitat d´explicar-les
Per mi és un plaer compartir somnis i pensaments amb qui tingui la paciència de llegir i procurar entendre els meus humils escrits ,fets amb tot el meu cor. Moltes gràcies per la vostra gentilesa.