Collateral (la feina ben feta)

Un relat de: jordigal

COLLATERAL (la feina ben feta)



Gran pel.licula, si senyor. Cosa rara que vaig tenir la santa paciència de visionar-la per complert el passat dimarts després de sofrir amb la champions (Barça-Chelsea) amb les seves respectives i inacabables interrupcions de consells publicitaris. Però va valer la pena, si senyor, malgrat tots aquests inconvenients. Un assassí a sou (Tom Cruise) que va per feina, pantina la ciutat de Los Angeles muntat en un taxi, i com si de visites de negocis es tractés, va assassinant per ordre alfabètic una serie de personatges que li han encomenat mitjançant una llista. El taxista, que a les primeres de canvi fa cabal de la cituació, es veu obligat a col.laborar, molt a contracor, naturalment, amb el sicari. La pel.licula és trepidant, el senyor assassí no te miraments de cap mena i els personatges de la ominosa llista cauen fulminats sota les bales un derrere l'altre com si de de un destí predeterminat es tractés. Amb tot això, un policia molt espavilat, va lligant caps solts i organitza una batuda, quelcom que sembla una perssecució. Però el nostre home és molt eficient i enginyós i l'únic que vol és fer la feina ben feta, si, i per això és imparable. En tot cas, a última hora quan ja no resta més que un sol personatge per ultimar, el taxista es revolta per què el seu amor propi de xofer sumís i obedient es veu alterat per la supèrbia, l'eficiència i ambició del treballador-empresari autònom escorxador de persones el qual l'insulta i el tracte de ser un no-ningú. Aquest, ofès, dessideix fer fracassar la seva empresa escorxadora i estrella el taxi en mig de la carretera. El consciençut empresari escorxador, però, no s'atura i s'aixeca tot espolsant-se els vidrets de la roba i es dirigeix a ultimar la seva feina però el taxista li segueix les passes. Finalment, després de molt de xibarri, finestrals fets a miques, sang de vigilants nocturns vessada, corredisses pels túnels del metro i tal . . . el taxista mata a l'empresari amb una arma que anteriorment havia pispat a un policia despistat. I jo no ho puc soportar. No se si m'enteneu. Aquell bon home, l'empresari butxí, no més volia fer la seva feina, acabar-la, vull dir. Complir el contracte que havia signat. Fer-ho bé. I ves per on que no li ho deixen fer. No hi ha dret home! Que a un petit empresari tan competent com ell no li deixin fer bé la seva feina! És possible? Per que fa goig de veure com treballa . . . les seves víctimes, els reus vull dir, no sofreixen en absolut, les bales que travessen les seves entranyes ni les senten. Moren sense dir ni piu i se'n van a l'altre barri tan feliços i contents, mentre ell segueix treballant eficientment. És una pel.licula del tot anti-catalana, per què en els catalans no ens agrada això, que no s'acabi el que s'ha començat. És imperdonable. Tan que esperava jo que acabés bé aquesta pel.licula, i no ho fa, perquè a demés el jove butxí (Tom Cruise) és ben simpàtic ell, si.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer