Camí minvant

Un relat de: GariKoitz

Aguanto amb força la meua ànima per si cau i s'esquinça en mil bocins inabastables. La subjecto amb la inèrcia de l'ahir i la incertesa d'un demà cada cop més boirós, però m'hi aferro vacil·lant amb els encenalls d'una força que envejo dels anys joves.

Provo de fer un camí, assedegat d'aigua, d'aire, de mar i de bosc frondós.

Però el desert en que camino, creient-me un Déu omnipotent
és present aterrador, com una gran creu de pes majúscul;
la nafra de creure'm viu m'ungleja el que en resta
d'un cos ja fet espectre pel pes de la memòria.

I són meues les entranyes, ara arraconades
pels anys invisibles de tempestes d'odi,
destinades a caure en el més fons
oblit cruel de les vostres ments.

Insistint continuo avançant
amb l'alè prou mancant
del jorn més llarg
del jo més fosc.

És el preu
de voler
morir
sol

Comentaris

  • Trepanador![Ofensiu]

    M'ha encantat, aix, molt maco tot i la solitud del final. Sí, sí molt original.

    I m'has fet riure molt amb el teu comentari. Una classe de p3 ja, ja, ja,
    toc, toc, toc
    rau, rau, rau

  • Veritablement[Ofensiu]
    Biel Martí | 15-06-2005 | Valoració: 9

    Veritablement els comentaris i elogis dels que m'han precedit no es queden curts. Una construcció molt bona per un missatge colpidor, molt ben construit i que fa veure que t'ho has currat bastant.

  • bonissim![Ofensiu]
    quetzcoatl | 03-06-2005 | Valoració: 10

    Hola!!

    Avui coincidim, que et sembla?!
    Gracies pels teus comentaris sempre tan engrescadors!

    Jo ja ahir et vaig llegir aquest relat que apart de literariament molt bo em sembla tambe molt original i trencador, pero tenia un munt de feina i no vaig fer comentaris i vaig llegir ben poc. Avui ;'he rellegit i encara m'ha semblat mes bo que ahir i, a mes, entenc que si no fos per les pautes de marginacio de RC, formaria una minva perfecte.
    El text es bastant fosc i trist, pero carregat de sentiment ben expressat a traves de frases cada vegada mes curtes, que ajuden a la imatge visual de veure't perdent l'ale de la vida i minvant-ne el cami.

    Brutalment bo. Les meves mes sinceres felicitats!!

    Una abraçada!

    m

  • Guspira | 03-06-2005

    Molt bo!! Estructura molt ben conseguida per unes paraules tant ben encadenades!

  • inmillorable estructura...[Ofensiu]
    ROSASP | 02-06-2005

    Minvant el camí de la vida, com tirar passes endarrera fins arribar al centre del cor, de la solitud, de la profunda obscuritat que esvaeix la força i els colors de tantes coses.
    Un viatge sense retorn, acaba en un mot invisible, en un sospir en blanc...
    Ostres, és molt difícil aconseguir una forma visual tan exacta, respectant la idea dels versos, minvant, minvant, fins a desaparèixer.

    Intens, punyent i original.

    Una abraçada!

  • què bèstia!!![Ofensiu]
    Capdelin | 02-06-2005 | Valoració: 10

    què collonut!
    Sense perdre el contingut i la forma poètica... has aconseguit un efecte visual impressionant... has tocat tots els sentits i has anat minvant poc a poc fins arribar al cor de la solitud!!!
    Immillorable!!!

Valoració mitja: 9.75