Barcelona i altres móns

Un relat de: JESUS

Barcelona, la millor botiga del món

Ai mare que no diria en Josep Pla d'aquesta frase publicitària! No és que vulgui fer d'advocat del diable, ni tinc tampoc cap interés en fer-me enemics barcelonins, és senzillament que algú ha d'aturar aquesta follia! Cal que fem una reflexió, ràpid, ja! Ciutadans, vilatans, que ens roben la capital i ens deixen uns grans magatzems En tot cas, i per a servir com a precedent, aquí va la meva de reflexió:
Si Barcelona, perdó BCN, és la millor botiga del món, col.locaríem...
La Sagrada Família a la secció de souvenirs de la setmana catalana de magatzems BCN.
Les platges a la secció de bany o a la de lleure?
La catedral a la secció de religions de la planta setena? (Per allò del setè cel).
El nou mercat de Santa Caterina a la planta de grans dissenyadors, just al costat de les americanes d'Emidio Tucci i les camises d'en Toni Miró?
Què em farem del zoo? A la secció d'animals de companyia, és clar!
I els mitjans de comunicació: TV, premsa, ràdio...? Al mateix prestatge que les TV de plasma.
Sabeu que és realment la Plaça Catalunya? Només el punt vermell del mapa on es pot llegir: "Vostè està aquí".
Què és realment el "Fòrum"? El nou tentacle immobiliari de la nostra botiga. La podriem batejar, per exemple: "Finques 30M2".
Les enfonsades del Carmel? L'àrea d'esbarjo dels qui busquen emocions fortes entre compra i compra.
I continúa que continuaràs perquè senyors, ja se sap: Barcelona és bona si ...
Després vénen les preguntes metafísiques, aquelles sense resposta clara i que més d'un barceloní s'acaba fent en algun moment de la seva "botiguesca" vida:
Hi ha vida més enllà de BCN? Si la resposta és que no... Més enllà resta el buit?
Per què ens diuen "pixapins" quan queda clar que els rarets són els de comarques?
Qui nassos els hi ensenya aquest català tan particular que enraonen?
Vesteixen diferent a nosaltres per a reconèixer-se entre ells a BCN?
Per què viuen fóra del món conegut?
És veritat que hi ha altres ciutats ben aprop nostre? I també quelcom anomenat "pobles"?
Existeixen muntanyes més altes que la de Collserola?
Existeix Déu? En cas afirmatiu... Per quina estranya raó no viu a Pedralbes?
I encara, estimat lector, diràs que exagero, que m'agrada massa la ironia, o fins i tot que sóc un activista de comarques...
Tot llegint Josep Pla arribo a la conclussió que hi ha una Catalunya que només existeix a l'obra d'aquest català universal!

P.D.: No patiu, aviat un tren molt ràpid anomenat AVE (o sia, "au" en llengua "imperio") enllaçarà la botiga catalana amb la capital botiguera de l'estat. Compte amb les targes de crèdit! Corre la llegenda urbana de què les carrega el diable! (Que és evidentment de comarques).

Comentaris

  • tens rao[Ofensiu]
    PrEsKoT | 10-07-2005

    tota la rao del mon en aquest text humoristic, sarcastic, pero nomes et fico una pega, La gent de fora de bcn no som els raros, no senyor en aixo entic en contra. Pq kuan venen el pixapins a ki al poble sempre l'arriben a cagar

  • Eiiii! Molt bona reflexió![Ofensiu]
    L'escriptor mediocre | 09-07-2005 | Valoració: 10

    Ets molt bo amb les ironies! Després d'un dia atrafegat val la pena llegir-te, he rigut bastant llegint aquest text i m'has apujat la moral!! A veure si algun dia et veig com a cap d'una expedició a les afores de BCN per veure si hi ha el buit o que...
    No t'aturis
    Juseph

l´Autor

Foto de perfil de JESUS

JESUS

21 Relats

73 Comentaris

46470 Lectures

Valoració de l'autor: 9.49

Biografia:
Jesús M. Saldón Andrades, Mataró 1973.
La majoria de relats en català estan publicats en aquest web. Aquests relats i d'altres inèdits han estat editats sota el nom de Relats en colors. Editorial Seleer.
Actualment es treballa en la maqueta de la primera novel.la en castellà: "¿La isla de la calma?", novel.la de terror presentada ja a Mallorca i que es pot descarregar a Amazon.es Ja es pot adquirir la novel.la en paper a les principals llibreries: FNAC, Casa del Libro, Amazon o al web de l'editorial Albores.
L'autor es centra en el món convuls d'avui per a fer una novel.la que desperta les nostres pors més profundes fent servir, exagerant només una mica, les notícies que en els darrers temps ens hi acompanyen. Por en sentit pur sense caure en el tòpic de la sang fàcil.
Actualment, novembre de 2013, està preparant per a publicar, la segona part de ¿La isla de la calma?, sota el nom de "Calma muerta".
Trobareu més informació i forma de contacte amb l'autor, al seu web personal:

Pàgina web personal : www.jesus-saldon.com