AVENTURES DE JOVENTUT

Un relat de: PERLA DE VELLUT


AVENTURES DE JOVENTUT

Faig una llambregada fins als primers anys de la meua joventut, quan tenia set anys, perquè tot eren peripècies, amb els amics i amigues; no teníem temps per a avorrir-nos.
Aquella vesprada que vaig quedar amb ells, el vam passar a casa d’una amiga molt divertida jugant amb les cartes a les “set i mitja”. Un altre dia a l’amagatall.
Un altre moment, ja llunyà, fou una bona distracció, jugar al futbol. Fou molt entretingut i al cap d’una estona que jugàvem, vaig caure i em vaig fer malbé els genolls.
Quan vaig arribar a casa, la meua mare em digué: “Fill meu, què t’has fet? Li vaig contestar: “Jugant amb els amics...”. Immediatament em va portar al metge per a curar-me.
Aquell altre dia, quan vaig tornar a casa després del col•legi, ja em faltaven uns tres mesos per a complir catorze anys, va ser un dia assolellat que no oblidaré. Aleshores ma mare va començar a recitar-me una carta que se sabia de memòria. A poc a poc la vaig escriure en una llibreta i la transcric aquí. La qüestió és llegir-la i saber les pel•lícules clàssiques. Aquesta aventura sí que és interessant.

La carta és aquesta:
Carta d’un soldat a una jove perquè fos la seua padrina de guerra:

Benvolguda Morena Clara: No cregui que sóc el cavaller de la nit, perquè no tinc la creu i l’espasa, ni tampoc, en Quintí l’amarga’t, només sóc un home de sort en cos i ànima que desitja passar la frontera de l’amor, cercant una padrina de guerra amb el passaport a la fama, per anar amb capell de copa, fins a la nova Espanya. Vaig entrar en cabina de luxe, albergat pel vel pintat. Vostè dirà que sóc un boig d’estiu, però no, res d’això, sóc l’home que sabia massa i vaig de bot en bot per a poder ser el seu afillat. I no molestant-la més s’acomiada de vostè qui desitja veure-la, l’únic baró sobre la terra. I com sóc un fugitiu i s’ha fugat un pres, contesti’m al presidi. Visca la vida!
A veure si sabeu les pel•lícules que són.


PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Anys de joventut [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2021

    Hola bona tarda, Proubé.
    El teu segon recompte ha estat amb 13 pel.lícules... uffff
    Però t'ho repetesc que són 18 pel.lícules.
    Com no puc anar a la teva pàgina... així queda la cosa.
    Gràcies per la teva amabilitat.

  • Els anys joves [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-05-2021

    Hola, bona tarda, Proubé, et comenti que el teu recompte ha estat amb 7 pel.lícules i en realitat i veritat, són 18 pel.lícules.
    La carta està feta amb 18 pel.lícules i és així.
    Gràcies per la teva amabilitat.

  • Anys de joventut[Ofensiu]
    Proubé | 16-05-2021 | Valoració: 9

    ...recomptades....13....uffff

  • Els anys joves[Ofensiu]
    Proubé | 16-05-2021 | Valoració: 9

    Original, divertit i evocador. De pelis n-'he trobat 7..

  • records d'infantesa. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-04-2021

    Hola bona vesprada Laura Serradell, gràcies per la teva visita i el teu amable comentari on em dius que és "un relat molt amè". Gràicies per llegir-me i m'alege que t'haja agradat.
    Salutacions.

  • records d'infantesa[Ofensiu]
    Laura Serradell Meler | 19-04-2021 | Valoració: 8

    Un relat molt amè i que traspua diversió d'adolescència, tan diferent de com es diverteixen ara els joves. M'ha agradat també el record de la carta de ta mare, un escrit molt ple de nostàlgia.
    I gràcies pel comentari als meus versos. Celebro que t'hagin agradat.

  • Un relat simpàtic.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-03-2021

    Gràcies Unicorn_blanc_del_bosc, per la teua visita i el teu amable comentari on em dius que és "Un relat simpàtic". M'alegre de que t'haja agradat.
    Bé, està, sobre això de la mili, jo també em vas lluirar.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Un relat simpàtic.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 08-03-2021 | Valoració: 9

    Una manera simpàtica d'enfocar els 14 anys de vida, en altres temps (jo només tinc, en el meu cas, 44 anys). Aquest adolescent divertint-se a tope amb els seus amics (a mi la meva infantesa i adolescència em varen ser menys divertides que això, menys, no faig broma).

    I això de la mili... jo en el meu cas me'n vaig deslliurar, malgrat que un amic de no massa simpatia em va dir que m'hagués anat bé la mili. Bé, com a equivalent de la mili jo tinc el Preelaboral, que van ser tres anys ben durs i em van ensenyar a obeir recte com un pal als meus superiors.

    Bé, que passis un bon dia i ens veurem per aquí, Perla de Vellut. Molts records!! A reveure!!

  • El cine de la nostra infància.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-02-2021

    Bona vesprada Aleshores, pel teu amable comentari, on em dius que t'ha agradat i són pel.lícules de la infància... Sí, són totes les que he posat en la carta, des del principi fins al final.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i fins a l'altra.

  • Et superes[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-02-2021

    Hola, bona vesprada Helena Bonals, gràcies per la teua visita i el teu amable comentari on dius que "em supere". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i abraçades.

  • Et superes![Ofensiu]
    helenabonals | 07-02-2021 | Valoració: 10

    El "passaport a la fama" és de les que em sonen més! Però la majoria les desconec. És molt original i ben trobat, aquest relat! No només ets bo com a poeta! Jo no m'hi atreveixo.

  • El cine de la nostra infåncia[Ofensiu]
    aleshores | 05-02-2021

    No es comprenia un diumenge a la tarda sense la sessió de dues pel·lícules. De vegades, alguna era avorrida, per això.

  • Divina joventut![Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-01-2021

    Hola, bona vesprada Homo insciens, gràcies per la teua visita i el teu comentari "Divina joventut!.
    Vaja, t'has de posar al cinema clàssic.

    Bo, no fa falta, perqueè la "carta" que em va redactar ma mare, és tota de pel.lícules clàssiques i així, no tots hem vist totes aquestes pel.lícules.
    Una pel.lícula darrere una altra, és la carta.
    Saluts i fins a l'altra...
    PERLA DE VELLUT

  • Divina joventut![Ofensiu]
    Homo insciens | 28-01-2021

    Ostres, veig que m'he de posar les piles en cinema clàssic Perla! En algun moment ens les hauràs de desvelar!! Sens dubte és un relat original!

  • Pel.lícules que no s'obliden[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-01-2021

    Gràcies, Brins, per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius això de que abans, veien pel.lícules que no s'obliden. Sí, hui en dia fan tantes pel.lícules en la televisió, que són incontables.
    Salut i cuida't.

  • Bona ventura[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-01-2021

    Bona vesprada, Joan per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que té el sentit i el misteri de l'aventura. I gràcies també per l'enhorabona.
    M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • Bon relat.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-01-2021

    Hola Naide, per la teva visita i el teu amable comentari, on em dius que t'has fet un poc d'embolic amb les edats. Doncs està clar que comence posant que tinc "set" anys i més avant en el relat pose que en tinc "catorze". I desenvolupe l'acció amb la carta que m'ha mare em dir perquè la llegeixen tots. La carta es componsa de 20 pel.lícules que són totes les que hi ha en ella.
    Salutacions i una abraça.
    PERLA DE VELLUT

  • Lapsus[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-01-2021

    Misteri....
    Joan

  • Bona aventura [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 28-01-2021 | Valoració: 10

    M'agradat molt el Relat.... Descrius el sentit i mistrri de l'aventura.
    Enhorabona.
    Joan

  • Bon relat[Ofensiu]
    Naiade | 27-01-2021 | Valoració: 10

    Llegint aquest relat tan original i amb els deures que ens poses d'endivinar pelicules, et dire que m'ha semblat veure't al meu costat amb la imatge que m'he fet del teu taranna divertit i inquiet. M'he fet un embolic amb les edats, pero em temo que no sabria dir- te a quines pelicules antigues es pot referir. Molta sort

  • carta va![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 27-01-2021 | Valoració: 10

    Començant pels set anys, seguint pels catorze i acabant amb aquesta carta!, sempre ens sorprens! Gràcies Rafel

  • Perla de joventut[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 26-01-2021 | Valoració: 10

    A partir d'una anècdota de joventut, has escrit aquest magnífic relat. Saps què? L'art literari es complementa, de pel·lícules, de fotografies, de quadres, de música...
    Bé, segur que ja ho sabies això. Només volia comentar-t'ho perquè al llegir-te he pegat un salt al comprovar l'original que pots arribar a ser.
    Cuida't molt tu també i gràcies pel teu comentari amable que m'obliga a créixer i a continuar endavant.

    Una forta abraçada,

    Helena

  • Originalíssim...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-01-2021

    Hola Neus, doncs em dius que és un relat molt "originalíssim...". M'alegre de que t'haja agradat. La carta que hi ha de les pel.lícules, està composta per diferents d'elles, les quals són 20 i són molt antigues.
    Saluts i una abraçada.

  • Originalíssim![Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 25-01-2021 | Valoració: 10

    Hola, Perla ,
    No deixes de sorprendre'm! Un final boníssim. Hauré de fer un repàs a veure si les he vist totes o no .
    Molt bona idea.
    Una abraçada i cuida't
    Neus

  • Pel.lícules que no s'oblide.[Ofensiu]
    brins | 24-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat molt original, la carta m'ha fet recordar unes quantes pel.lícules que mai no oblidaré.Potser és perquè abans en veia poques, no sé..És possible que les que veig ara se m'esborrin de la memória més aviat, el televisor ens n'ofereix tantes...

    brins

    .

  • Malentès[Ofensiu]
    SrGarcia | 23-01-2021

    Hola, Perla de vellut. Sobre el teu comentari, t'he de dir que són dues pel·lícules diferents: "El hombre que sabia demasiado" i "La chica que sabia demasiado". A mi em sonava aquesta última. Ha sigut un malentès, perdona.

  • Gràcies SrGarcia: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-01-2021


    Gràcies SrGarcia, per la teua visita i el teu amable comentari on em dius efòricament que no era "un home" si no "una noia".
    Bé està, jo l'original que en tinc és que és el soldat el que va escriure la carta i no la noia.
    Saluts...

  • Sabia massa poc.[Ofensiu]
    SrGarcia | 22-01-2021

    Un relat en forma d'endevinalla. Només he reconegut l'home que sabia massa, tot i que el que jo recordo no tractava d'un home sinó d'una noia.

  • Gràcies rnbonet:[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-01-2021


    Gràcies rnbonet, per la teua visita i el teu amable comentari: "Una carta..." M'alegre de que t'haja agradat molt. Bo, doncs és una "carta" d'un soldat a una jove... I és així, la meua "mare" se la sabia de memòria.
    Saluts i fins aviat...
    PERLA DE VELLUT

  • Una carta....[Ofensiu]
    rnbonet | 22-01-2021

    ... molt enginyosa.
    I una bona memòria!

    Salut i rebolica!

  • Gràcies Atlantis: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-01-2021 | Valoració: 10


    Gràcies Atlantis, per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius sobre aquest relat que està prou bé.
    Sí, la CARTA: Són diferents "pel.lícules", que formen el conjunt de la mateixa.
    Són 20 pel.lícules antigues i està formada per elles.
    Des del principi fins al final.
    Saluts

  • veig que segueixes amb la prosa[Ofensiu]
    Atlantis | 21-01-2021

    No acabo de saber si la carta és una endevinalla o un conjunt de bones pel·lícules...
    Veig que segueixes escrivint relats en prosa i t'animo a continuar, malgrat domines millor la poesia.

    Del teu comentari dir-te que crec en canvi que el poemes mai s'han d'acabar d'entendre, sinó provocar-te sensacions o imatges. Gràcies per passar pel meu poema, tanmateix.

  • Gràcies Monserrat Vilaró Berenguer[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-01-2021


    Gràcies Monserrat, per la teua visita i el teu amable comentari, en el meu poema i per dir-me que és "Molt bonic". M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't

  • MOLT BONIC[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-01-2021 | Valoració: 10

    Un relat que m’ ha agradat molt . Gracies per lkegirne sempre

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 9.58

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112087 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael