APRENDRE A FER L'OLLA

Un relat de: PERLA DE VELLUT


APRENDRE A FER L’OLLA

Joan tenia dotze anys quan es va ensenyar a fer l’olla i no sabia com començar. Va ser un matí que era diumenge en el qual vindríem a dinar els seus familiars. En aquell matí la seua cosina Jacinta va començar a donar-li instruccions a Joan i amb molt de gust li va ensenyar com es feia. Ell es fixava molt què feia la seua cosina i com ho preparava tot perquè fóra el millor possible. Aleshores Joan tenia prou interès per iniciar-se a fer la carn d’olla. La pilota que va fer Joan va intentar rebotar-la com un baló, perquè la va llançar a veure si saltava. El cas que Jacinta quan va veure la pilota per terra es va posar a riure’s. Des d’aleshores Joan va posar més coratge a l’assumpte de fer l’olla. Van passar tres setmanes, quan Joan va preparar altra vegada a fer l’olla. Va fer la pilota el millor possible i la va col•locar dins del recipient. Li va posar un bon pessic de sal i estava bona i saborosa. Quan la seua cosina Jacinta va degustat el contingut de l’olla, el fa felicitar.

Comentaris

  • aprenentage[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 22-07-2021 | Valoració: 10

    De vegades les tasques no surten a la primera i s'ha d'insistir. Com el Joan que amb la seua perseverància aprendren a fer carn d'olla. Un noi precoç i inquiet que a la fi aconsegueix el seu propòsit.

    Desitjo que passis un bon estiu i bona escriptura!

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 16-07-2021 | Valoració: 10

    Quin relat més maco i més curiós recordant vells temps amb la teva cosina no!

    Continua escribint així val la pena recordar i val la pena pensar en els demés i amb la familia.

    M' encantat llegir-lo!

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 16-07-2021

    Molt interessant.... Bon aprenentatge, fer bullir l'olla. Bln Relat.

  • Retalls de vida[Ofensiu]
    brins | 12-07-2021 | Valoració: 10

    És curiós com saps aprofitar qualsevol fet per elaborar un relat.No sé si és una història real o inventada, però és divertida.

  • Una bona olla![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 11-07-2021

    Hola Rafel!
    Molt Bona feina!

    De tot s'apren si un vol, i fer l'olla es important!

    Enhorabona!

  • Una bona olla![Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 11-07-2021

    Hola Rafel!
    Molt Bona feina!

    De tot s'apren si un vol, i fer l'olla es important!

    Enhorabona!

  • Pilota d'escudella.[Ofensiu]
    SrGarcia | 11-07-2021

    Un relat bonic i entretingut d'aprenentatge. Em sorprèn que la pilota no rebotés; en aquest cas se li hauria de dir bola, però ja se sap que hi ha molta confusió entre boles i pilotes.

  • Bon humor i bona reflexió.[Ofensiu]

    Sí, els ignorants, a vegades, mentre són ignorants, fan certes tonteries.

    M'agrada el teu relat i em fa reflexionar, és bonic i ensenya a coses animades.

    Penso... ¿No et podria agradar a colaborar amb Lletra Perenne? SI en vols parlar, el meu email, per si no el tens, és webmestre2@gmail.com .

    Ens seguirem llegint.

    A reveure!!!

  • Pilota[Ofensiu]
    Prou bé | 09-07-2021

    Li cal una pilota a una bona carn d'olla! Sort de la Jacinta que n'hi va ensenyar! Amb total cordialitat

  • cuinar[Ofensiu]
    Atlantis | 09-07-2021

    Tot és qüestió d'aprendre'n...espero que ara ja et surti força bé.

  • Molt divertit[Ofensiu]
    helenabonals | 09-07-2021

    És molt ben trobat això de la pilota! Recordo que un professor de la carrera deia que quan un nen diu pilota a la lluna està fent una metàfora. El protagonista del teu relat també va fer una metàfora, en confondre dos homònims.

  • Gastronomia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 09-07-2021 | Valoració: 10

    M'encanta llegir relats, en vers o en prosa, on la gastronomia sigui la protagonista, clar que sí! Ara, espero que la carn d'olla la puguin menjar i gaudir amb il·lusió. Una forta abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10