Amor en present imperfecte

Un relat de: Àfrika Winslet

L'amor és més visceral
del que expliquen els contes
(el món és ple de prínceps verds,
fades homosexuals,
princesses embarassades)

Amor no és rescatar-me de la torre
pujant per les meves trenes,
ni esperar sota el balcó
un munt de paraules belles
(ni portar-me a un japonés
i pagar amb Visa Oro)

L'amor és més car
que una nit a Las Vegas
i el matrimoni un paper mullat
per la pluja dels records que esperen
dins la calaixera de l'oblit
(entre els condons que no hem usat
i el vibrador sense piles)

Amor no és despertar-me amb un petó
i esperar ser feliç...
(Amor és masturbar-nos mentre somric
i et dic a cau d'orella que t'estimo,
avui...)

Comentaris

  • Poema rodó[Ofensiu]
    Frèdia | 17-11-2006

    Gràcies a la cançó que has penjat avui, t'he trobat i he llegit uns quants poemes. M'agraden. Per què justament m'aturo a comentar-ne un que ja té comentaris a dojo? Doncs perquè "Present imperfecte" és un poema rodó que frega la perfecció. És impossible llegir-lo i no tenir ganes de dir-te: "Ostres, quanta raó i que ben exposada." Et segueixo des d'ara mateix.

  • Amor en present...[Ofensiu]
    ROSASP | 12-11-2006

    Sense desaprofitar el moment que tenim a les mans. Massa vegades vivim en un temps imprecís i llunyà, entre l'enyorança d'un ahir irrecuperable i el neguit de no saber si demà, això que ara sembla tan clar, tindrà el mateix sentit.
    Crec de debó que tot sovint naveguen a la deriva entre els temps dels verbs.
    I acabo pensant que la realitat és tan voluble i fugissera, només podem agafar amb força i tendresa l'instant que ens ofereix tot el que té.
    M'agrada com has treballat el poema. Has despullat l'amor, li has tret els tòpics, les promeses i les floritures, però li has deixat la joia del sentir udolant als quatre vents.

    Moltes felicitats, encara que sigui amb una mica d'endarreriment!
    Molts petons i unes quantes estirades d'orelles!

  • L'AMOR ÉS SEMPRE EL MATEIX[Ofensiu]
    Dyonisos | 11-11-2006 | Valoració: 10

    He llegit el teu poema i sembla que els anys ens apropen en compte d'allunyar-nos. Els dos darrers versos defineixen el meu amor actual...
    El mateix que el teu...

  • Doncs sí,...[Ofensiu]
    rnbonet | 03-11-2006 | Valoració: 10

    ...xicona! Fora calius de paraules benpensants; fora tabús! Si amb un contacte íntim, amb només actes físics que segreguen substàncies que ens arriben.... perquè arribar a allò de l'ànima i més coses?
    Al pa, pa; i al vi, vi! Com diuen per enllà on...
    Molta salut i molta rebolica!

  • Genial![Ofensiu]
    Basileia | 02-11-2006 | Valoració: 10

    M'ha encantat, i no tinc massa temps dper dir-hi res més...només que l'he llegit vàries vegades, l'he somrigut moltes més, i ja no et dic les que m'ha arribat..´

    petons maca!

    Ah, va als preferits...JA!

  • Amor en present imperfecte...[Ofensiu]
    brideshead | 02-11-2006

    o la imperfecció de l'amor mitificat.

    Bon títol i excel·lent la idea que aquest amor mític, perfecte i incondicional, no existeix, excepte en alguna raríssima ocasió (ja ho diu la dita, que l'excepció confirma la regla)...

    I molt brillant aquesta pensada que has tingut de posar "les veritats" entre parèntesi.

    El teu poema m'ha semblat com un seguit de "crits", espetats amb contundència i convicció, com volen dir, "ves, aquí teniu la realitat, i deixeu-vos d'històries"...

    Molt bé, noia, a més és un poema amb més d'un objectiu: dir sense embuts el que tu penses sobre l'amor, aconseguir dir-ho d'una manera divertida, enginyosa i amb un alt nivell de crítica, i a més a més, fer un exercici poètic bo amb una imaginació desbordant.

    Francament, molt rebé, senyoreta Winslet!

    Una abraçada i fins la propera!

  • jajajajajajaja[Ofensiu]
    kispar fidu | 02-11-2006 | Valoració: 10

    és genial!

    entre els condons que no hem usat
    i el vibrador sense piles


    bones guapa! que tals tot?

    uo! quin sentit de l'humor tenen aquestes lletres! és boníssim! "prínceps verds en comptes de blaus, fades homosexuals"... què clavat! m'encanta!

    només veure el títol pels últims comentats ja m'ha cridat l'atenció, i he pensat que potser trencava la meva mandra d'últimament a llegir per aquí! i sí, sí, començar-lo ha estat fàcil i m'ha engrescat la lectura! gràcies!

    M'agrada aquest amor en present imperfecte que busca els dobles sentits als amors dels contes i una dolçor als desamors reals... jejejejeje

    petons guapa! ens veiem per aquí!
    (espero...! a veur si m'hi torno a enganxar aviat! que ja en tinc ganes...!)

    Gemm@

  • Comentari preuniversitari[Ofensiu]
    Emelkin | 02-11-2006 | Valoració: 10

    Que me'n vaig a la uniii!! abans m'he aturat a llegir algun poema teu, he pensat que feia massa que no ho feia, i buff, sort que ho he fet!! quin poemàs, et poso un 10 i directe als preferits!! ens veiem afri... patunas al nas!!

    (genial les comparacions entre l'amor ideal dels poetes i l'amor real de les persones.. i el toc eròtic.. brutal!)


    t'estimo!... avui XD

  • Avui...[Ofensiu]
    SenyorTu | 01-11-2006 | Valoració: 10

    Avui... fins i tot el final està ben resolt, molt subtil. Aquest poema és com un acte perfecte: ben pensat i ben executat. Breu i complert. Clar i dens. Intens. Dóna les gràcies, de par meva, a les set casualitats que t'han fet arribar fins aquí, especialment a la setena, i a la convicció de no parar mai d'escriure.

  • La gallina de piel[Ofensiu]
    Toni Martorell | 01-11-2006 | Valoració: 10

    Veus el que dèiem , HOSTIA QUE GUAY , doncs si , tens raó , i a més de transmetre una idea , una sensació , un sentiment , de fer bé el continent hi estic d'acord amb el contingut.

    Continua en aquesta linia i al final m'agradarà tant la poesia com la prosa.

    Petons

  • fosca | 28-10-2006 | Valoració: 10

    El que sento al llegir el teu poema és enyoraça d'un amor que ja no tindré, tot és imperfecte...

    Gràcies per comentar-me, el silenci vermell fa referència a que sóc callada i roja de galtes, simplement una tonteria!

    Molts besets de llunetes somrients amb gotetes de cava estrellat!

    Anna

  • amb la boca obertaaaaa JO VULL AQUEST AMOR..[Ofensiu]
    Noia de vidre | 27-10-2006 | Valoració: 10

    ens venen un teatre de llàgrimes, històries amb finals perfectes o imperfectes, rutines, I SI TOTS gaudissim de l'amor.??. un amor IMPERFECTE!!! m'ha encantat!!!!
    el cos encara em dona senyals de vida al llegir relats com aquests!!
    un peto molt i molt fort de vidre!!!

  • Poesia increïblement talentosa.[Ofensiu]
    Arbequina | 27-10-2006 | Valoració: 10

    Em fascina la poesia que fas. Ja no sé si és que poc a poc l'entenc millor i per això m'atrau més, o si és que millores a marxes forçades; els cas és que llegir els teus poemes és un plaer cada vegada més gran.
    Aquest en particular l'he trobat d'allò més inspirat, intel·ligent, profund... i unes quantes virtuts més. La idea dels parèntesis és brillant; m'ha agradat molt la manera com has contraposat la realitat amb l'amor mitificat...
    En fi, un poema meravellós.

    Una abraçada.

    Arbequina.

  • ens pinten l'amor tan seriosament...[Ofensiu]
    Capdelin | 27-10-2006 | Valoració: 10

    que espanta!
    Crec que tu hi aportes ironia i humor (que a mi m'encanten)... si és així, jo també vull estimar.
    Anant en contra de la utopia, jo també crec que l'amor és sempre imperfecte i fins i tot plusquamperfecte.
    Ara bé, si a més a més de masturbacions somrient... hi ha un viatge a las Vegas i ell paga amb Visa Oro... llavors l'amor pot arribar a ser... divertit. je je
    I feliç el present imperfecte, la perfecció, avorreix.
    Ara, seriosament: aprovo la teva forma desenfadada, antipoètica i desmitificadora de remenar les entranyes de l'amor: m'hi apunto!
    petons i una abraçada.
    PD. Jo també pensaré en tu, en la gaúcha i en tots els que aneu a Roses. Que et vagi bé.

  • uau nena!![Ofensiu]
    Perestroika | 26-10-2006

    t'hi has lluit eh...

    L'amor és tan abstracte que hagués dit que s'escapa de qualsevol poema, fins que he llegit aquest..

  • jaumesb | 25-10-2006 | Valoració: 10

    entendre què era l'amor quan vaig poder dir:

    l'amor ets tu

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159681 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.