Abstracció

Un relat de: Naiade

L’Abel somreia, caminava pels entorns del poble com tantes i tantes vegades havia fet, gaudia cada instant d’aquell trepig, sortia de casa i girant cap a l’esquerra creuava el xiprer mil•lenari que s’aixecava senyorívol marcant la seva llar. Contemplava les herbes feréstegues que vorejaven el caminoi, semblaven despentinades per la brisa suau, petits puntets de color les ornaven i assaboria aquella aroma que desprenien emplenant-se el cos amb intensitat com si fos l’ultima vegada que la flairés. Seguia travessant camps i guaitant arbredes que avui se li afiguraven més verdes que mai.

Un estrèpit esfereïdor el va treure de l’embadaliment De sobte les imatges bucòliques i millorades que l’abstreien de la realitat van fugir, evaporant-se com les columnes de foc i de fum que s’alçaven devora seu. En tornar a tocar de peus a terra, conscient de la seva solitud, observà amb tristor la destrucció, les runes que cobrien el que havia estat casa seva, l’arbre caigut, ferit de mort, i la terra resseca i esquarterada. Amb els ulls esbatanats es mirà el seu cos famèlic mentre les llàgrimes li baixaven galta avall en silenci. El seu cos petit i desnodrit va recargolar-se com un cabdell i sense esperar ja res, va retornar al seu passeig imaginari ...

Comentaris

  • Un ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-07-2017 | Valoració: 10

    ... relat suau però punyent, punyent però suau. Un cant a la imaginació. Un encanteri per a fugir de la realitat crua.


    Sergi : )

  • Molt sensible[Ofensiu]
    magda | 02-05-2017

    i molt ben trobat el contrast entre la sort de tenir una vida en pau i la fragilitat d'aquesta sort. Bon relat.

  • Un crup relat[Ofensiu]
    Josep Ventura | 30-04-2017 | Valoració: 10


    De la poesia i l’infern que tenim en alguns llocs de la terra i sense que vinguin els extraterrestres, o es que ja els tenim als governs?

  • passejada...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 01-04-2017 | Valoració: 10

    Acabo d’arribar de fer una passejada i dono gràcies per no haver d’imaginar aquestes muntanyes nevades. Un relat molt trist que m’ha arribat a l’ànima.
    Una forta abraçada
    Pinya de rosa

  • Valuós relat[Ofensiu]
    brins | 04-03-2017 | Valoració: 10

    La tendresa i la poesia viu en aquesta història, Naiade. Has sabut expressar meravellosament com és d'important l'ajuda de la imaginació quan la dissort envolta
    la realitat.

    Una abraçada,

    Pilar.

  • Colpidor[Ofensiu]
    Materile | 20-02-2017 | Valoració: 10

    Un relat preciós i colpidor, que ens ensenya a sobreposar-nos al dolor de la gana, de la guerra, de la solitud i tirar endavant amb l'ajuda de la imaginació que ens canvia el color per poder continuar.
    Un relat curt que ens diu molt.
    Una abraçada, Naiade,

    Materile

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-02-2017 | Valoració: 10

    Un relat molt bonic. M´agrada molt et llegiré

  • Imaginació[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-02-2017 | Valoració: 10

    quan la realitat es balandreja entre la bellesa i la por, potser només ens queda la imaginació per poder subsistir. Una forta abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275333 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com