300 ANYS

Un relat de: Jaumedelleida

300 ANYS


No temem qualsevol soldat, policia,
o funcionari de la seva seguretat
esgrimint sempre la seva crueltat o subtilesa.

Està de sobres i cansadament demostrat,
que l’única eina que han ensenyat i
han sabut portar, és la intimidació de les armes.

Que poc saben a qui s’han d’afrontar.
Nosaltres només sabem fer anar i fer ús
de la millor eina per a lluitar-les: les paraules

Aquelles intimiden, certament. Causen por i si s’escau, maten.
Sortosament, no sempre ho fan, malgrat en tindrien ganes.

Podran pensar que guanyen, però només fracassen.
Per la nostra constància, a pesar dels 300 llargs anys,
hom veurà aviat, que els nostres valors, són els que prevalen.






Setembre 2013

Comentaris

  • Conversar[Ofensiu]
    nadàlia | 20-01-2014 | Valoració: 10

    D'entrada i sent poder ingenu els mossos són la policia catalana, policia ve de"polis" que en greg vol dir ciutat, per tant, contra les evidències de les seves actuacions alguns no estan al servei dels ciutadans.Hi ha tans aspectes polítics que s'han tergiversat que ens fa sentir als demòcrates, als que sortíem de la dictadura, una immensa tristesa i una immensa indignació.Governar no és manar, és implicar en un projecte votat pel poble tota una sèrie de complicitats i recursos multipersonals i transversals que fan que el fet de delegar, col.laborar, dialogar, conversar i tot el que té a veure amb la Paraula Viva sigui la font on s'hauria d'abeurar el polític, la política.Malgrat tot encara hi som a temps, encara, encara, encara...com cantava Ramon Muntaner fa uns anys.

  • Podran pensar que guanyen[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 20-09-2013 | Valoració: 10

    Un poema molt interessant i oportú. Vull dir que subscric tot el que dius i comparteixo el que cents de milers de persones senten per aquesta pàtria nostra tan menyspreada per gent que no coneix el nostre tarannà pacífic i festiu.
    Que s'ho facin mirar perquè no podran amb nosaltres.

  • La raó es fa escoltar entre el soroll[Ofensiu]
    Ivan Bonache | 20-09-2013 | Valoració: 10

    Ens poden amenaçar, intentar que tinguem por, però si sabem a on anem, no ens aturarà ningú.

    Salut i inspiració!

    Ivan

  • Amb la paraula[Ofensiu]
    franz appa | 18-09-2013

    El món i la Història avancen vers les paraules, els valors, la llibertat. les armes són retrunys d'un passat eixorc i sense futur.
    Avancem amb la Història, i ens cal mantenir la paraula via per no oblidar-ho.
    Molt bon poema per recordar-ho!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Jaumedelleida

Jaumedelleida

365 Relats

728 Comentaris

369873 Lectures

Valoració de l'autor: 9.73

Biografia:
Jaume Climent o Jaumedelleida. Lleidatà d'obligació i devoció.
Considerat un observador ciutadà de la seva ciutat natal, fa que a vegades col·labori amb la premsa local, mitjançant Cartes al Director i d'altres publicacions veïnals.

Autor de la novel·la L'ANSIA (Novel.la tèbia) [Gènere eròtic] Editorial CARPE DIEM (esgotada a llibreries, solament disponible digitalment a través del seu blog: Jaumedelleida

Autor del poemari BATECS (Amors, Enyors, Eros) Editorial:HONTANAR

Correu de contacte: jaumedelleida@gmail.com