Un nou horitzó

Un relat de: AVERROIS
No ho van entendre mai,
ni ho han entès encara
aquest sentit de propietat
d’independència, llibertat.

S’ha lluitat durant cents d’anys
per la terra, cada pam, cada rierol.
Hem conquerit amb la paraula,
i alçat les armes sense consol.

Cada lletra l’hem guanyada amb sang,
i molts d’ells l’han trepitjada i ultratjada,
però les arrels han renascut del fang.

No volen que siguem la nostra nació,
malpensen del nostre esperit emprenedor.

No ens amaguem, anem endavant
per aconseguir la llibertat del poble
de les paraules, dels sentiments,
que sorgeixen d’ells amb afany noble.

1714 no va ser el primer ultratja,
i no ens arremanguem, no serà el darrer,
que ens regali la seva ignorància.

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / Benvolguda Relataire:

    La teva obra, presentada a la convocatòria “Somnis Tricentenaris”, ha estat seleccionada per formar part del volum recopilatori que recollirà totes les obres finalistes. Els beneficis d’aquesta publicació seran destinats a la Marató de TV3 2014, dedicada a les malalties del cor.

    És per això que et demanem que ens facis arribar, al més aviat possible, l'autorització perquè sigui inclosa al recull (Data màxima: 30 de setembre).

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic, a l'adreça concursos.arc@gmail.com, el text que adjuntem al final d'aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,
    Comissió de Concursos

    - - - - - - - - - -

    AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ SOMNIS TRICENTENARIS

    En/na .........................................................................................................
    amb DNI. número ......................................................................................
    data de naixement ........................................................
    i nick relataire ............................................................................................
    AUTORITZO a l'Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure l’obra ...................................................................................................
    de la qual en sóc autor/a, en el recull "Somnis Tricentenaris".

    En el llibre vull constar amb el nom d'autor/a: .............................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l'ARC.

    Data .......................................

  • lluis perealbert | 23-07-2014 | Valoració: 9

    Primerament, donar-te les gracies pel teu comentari. segon punt, com tu dius en un moment del poema..... jo afegiria ; Da la sang em fet... paraules.

    Estem en un moment molt important del nostre pais, i cal poemes com discursos per engrescar a la gent. continua.

  • Endavant![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-07-2014 | Valoració: 10

    Hem d'anar sempre endavant! Hem d'escriure mirant sempre endavant! I aquest poema, tan ben treballat, tan ben rimat i tan ple de raó ajuda a anar endavant. Felicitats i una forta abraçada Josep Maria.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de AVERROIS

AVERROIS

405 Relats

932 Comentaris

370107 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Vaig néixer a Manresa un fred Gener de fa uns quants anys i com va escriure el poeta:

Tots els records plegats
són una gota d'aigua
dins una mar immensa.
I el violí que no se sent
deu plorar alguna mort
que jo no sé.

Què la vida us sigui lleu!