Secret al descobert

Un relat de: Naiade

El bar “El Roure”, a uns deu minuts de l’oficina, era un lloc on en Ramon, l’Elies i en Joan, tres executius de l’empresa anaven amb freqüència per tal de posar-se al dia de les últimes xafarderies fent safareig tot esmorzant. El fet que la resta de companys es quedés més a prop de la feina, els anava la mar de bé, ja que així podien esplaiar-se sense por de ser escoltats. Els tres havien fet un pacte, tot el que es digués allà dins, restaria en secret entre ells.
Un divendres qualsevol en Ramón va telefonar als dos companys i van quedar. Tenia noves confidències per explicar. Hi anaven per separat, amb això eren molt cauts.
Un cop a dins el local, van demanar entrepans i cervesa i per acabar no es descuidaren de prendre un o dos cigalons de rom, com sempre.
La cara roja i enriolada d’en Ramon ho deia tot, no podia aguantar gaire més sense parlar, avui en devia de portar una de ben bona. L’Elies i en Joan frisaven perquè comencés.
L’home va fer un bon trago de cervesa i es va llançar:
- A que no sabeu qui se m’ha ofert per passar una nit de passió desenfrenada?
Sense donar temps als altres a respondre, va dir:
- La Clara, la nova!! Nois, què me’n dieu de les meves arts de seducció? Aquesta vol el lloc de la Irene, la meva secre, i mira, si és bona al llit, potser ho aconseguirà i tot. Estic fart de veure aquella bruixa estirada.
Una riallada grotesca dels tres homes va ressonar per l’estança. Cadascun n’explicava una de més grossa i el diàleg groller va anar pujant de to, fins que es va sentir un moviment d’enretirar cadires, darrere d’un paravent. L’expressió de l’Elies va fer un tomb de cent vuitanta graus. Un silenci tens, va fer girar el cap als altres dos amics... La Clara, i la Irene van sortir de rere el separador.
Van fitar-los amb els ulls plens de ràbia.
-Vaja, - va dir la Clara irada, - pensava que havies entès la negativa, noi !
- En arribar al despatx pots anar recollint les teves coses,no era el lloc de la Irene, el que venia a ocupar jo, sinó el teu.

Comentaris

  • Intriga o prepotència[Ofensiu]
    ygerbeau | 20-07-2011 | Valoració: 8

    Intriga o quotidianitat? Ingenuïtat o masclisme? innocència o prepotència? Bon dualisme! Molt bon relat! Gràcies!

  • Ostres, quin corte![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 19-07-2011 | Valoració: 10

    Ja, des d'un bon començament, s'olorava l'ambient del suspense. Per això, he llegit el relat amb tota atenció, esperant les xafarderies dels tres fantasmes. Però aquesta no me l'esperava. Ha estat molt bé. Els ha deixat amb un pam de nassos.
    Molt bona imaginació

  • Com són els homes, eh![Ofensiu]
    Núria Niubó | 16-07-2011 | Valoració: 10

    Bona anècdota i bon relat, dinàmic i alliçonador. Per desgràcia podria ser real, la vida n'és plena de personatges així.

    Sense voler ens fas entrar en el joc de la xafarderia, veien l'acció des de fora, com qui no hi té res a veure, però ai, qui no ha fet rotllana per passar una bona estona tot fent safareig!

    Una abraçada,
    Núria

  • Un relat rodó[Ofensiu]
    joanalvol | 15-07-2011 | Valoració: 10

    Bocamoll, presumptuós i fatxenda, però sobretot ignorant. Ignora que per la boca mor el peix. Ignora el que està bé o malament. Ignora la més elemental lliçó d’ètica i moral. I malauradament aquesta espècie sovinteja. El final molt bo, a veure ara on trobarà feina...
    Una abraçada ben forta, Montserrat i gràcies.
    Que paseu un bon estiu.
    Joanalvol

  • gràcies naiade...[Ofensiu]
    joandemataro | 04-07-2011 | Valoració: 10

    una vegada més pel teu contacte i per compartir
    bon inici d'estiu i fins ben aviat
    joan

  • Què bo ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 02-07-2011 | Valoració: 10

    Què bo ! Què bo! Què bé l'hi està per presuntuós, mentider , prepotent..Tots els epítets d'aquest caire em semblen pocs.
    Felicitats per aquest relat tan ben trobat.
    Una carinyosa abraçada, Naiade !

  • Per xerraire![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-06-2011 | Valoració: 10

    Molt bé, sí senyor! Aix´`o li passa per bocamoll! Bon relat, ben narrat, ben dialogat i ben acabat. Masclisme dominant que pot acabar malament. Bona ambientació, regust de bar, olor d'alcohol. Fantàstic! Una abraçada i fins aviat.

    aleix

  • Una descoberta amb conseqüències[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-06-2011 | Valoració: 10

    Després d’uns dies amb problemes de connexió i d’altres circunstàncies agravants, avui he pogut tornar a entrar a RC, i per tant, a llegir-te i a a descobrir aquest secret.

    El Ramon és tot un personatge... i per desgràcia, no únicament literari.
    En aquesta escena que ens has descrit, ha rebut el seu merescut, ja que l’anecdota que pretenia fer empassar als seus companys ha quedat evidenciada com una fantasmada, ell ha quedat retratat davant d’ells i de si mateix, i a més, l’ha deixat sense feina:
    quin pal ha rebut, tot plegat, el fatxenda del Ramonet!

    Ha estat un plaer tornar a coincidir amb tu en aquesta convocatòria, l’última per cert, del tema dels “Secrets”.

    T’envio una abraçada per estrenar l’estiu que comença,
    Unaquimera

  • si, si[Ofensiu]
    Xunxi | 15-06-2011 | Valoració: 10

    això passa, jo anava a visitar un client i vaig fer un talladet abans, hi havia un grup a la barra que estaven deixant el senyor que jo anava a veure....bufff, quan uns minuts més tard vaig entrar a la visita, em van veure entrar al despatx i crec que encara els hi deu durar el mal d´ estomac¡¡¡ genial real, real com la vida mateixa....

  • molt bo naiade....[Ofensiu]
    joandemataro | 13-06-2011 | Valoració: 10

    un safareig entre homes, que també en fan de vegades, barrejat amb el típic comentari de "machoman"... Un final merescut, no soporto els bocamolls
    gràcies pel teu comentari tant bonic al meu poema sobre l'estiu
    una abraçada
    joan

  • Quan penso en converses de safareig,[Ofensiu]
    nuriagau | 13-06-2011

    tinc tendència a pensar en converses de dona. Em sembla molt encertat que tu hagis tractat les converses d'homes. Segurament són força més monotemàtiques i més ordinàries. Un bon desenllaç: sorprenent i didàctic.
    Ens seguim llegint,Núria

  • crohnic | 13-06-2011

    Un bon relat que ens explica un bon secret... Sens dubte, el protagonista té el que es mereix, per bocamoll i fatxenda...
    Sort. Fins aviat!!

  • Final bomba[Ofensiu]
    Sergi G. Oset | 13-06-2011

    Bon final amb sorpresa, i merescut pels bocamolls de l'oficina. Converses d'aquestes s'en senten tots els dies, i els que les protagonitzen sembla que no s'adonen de com queden retratats. Sort en la selecció del relat! ^_^

Valoració mitja: 9.8

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

273814 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com