Nadales

Un relat de: Naiade

El teatre de l’escola es ple a vessar, pares i avis cofois veiem els petits desfilar fins darrera l’escenari. Sorollets de neguit darrera les cortines
.
Les llums de la sala s’apaguen, s’obra el teló i allà hi son tots, guarnits de Nadal amb carones somrients, esperen el so que marca l’ inici.

A la sala silenci total. Veus infantils cantant i recitant poesies omplen de joia l’ambient.
En un instant tot mirant amb admiració la meva neta que ara fa sonar els picarols com a musica de fons, m’envaeix una mena d’emoció tan intensa que les llàgrimes m’emplenen els ulls i unes gotes d’emoció llisquen suaus mentre per la meva ment el pensament em du a vosaltres pares, avis que ja no hi sou...Si poguéssiu veure-la tan bonica, tan innocent !

Per un moment en que el goig m’aclapara us veig dins meu, somrieu d’alegria i sé que per un lapse minúscul, si jo us veig i la miro a ella, també la veieu.
S’acaba la Nadala, s’obren les llums, els aplaudiments trenquen l’encís, però dins meu queda el secret impregnat de màgia.

Comentaris

  • Esclat de joia[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 23-12-2019 | Valoració: 10

    Aquest relat teu afaiçona en paraules i de manera concisa l'esclat de joia que suposa contemplar una escena nadalenca com aquesta. Per a una àvia com ara tu, puc imaginar les emocions que et deuen dansar internament... D'això jo en dic amor filial...

  • Màgia de joia.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-12-2019 | Valoració: 10

    Si és biogràfica és impressionant.
    És tan emocionant en aquell teatre que m'ha emocionat i em sent xiroi al llegir que tots estan cofois mirant els xiquets i xiquetes, com reciten tant joiosos.
    Un prosa poètica molt bonica i molt dolça.
    Un plaer de lectura, Naiade.

    Si tens temps t'inivite a llegir els dos últims poemes, gràcies.

    Ah, sí! Et desitge Bon Nadal, en companyia dels teus.

    Una abraçada.
    Perla de vellut

  • Aquests avis![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 21-12-2019 | Valoració: 10

    Aquests avis! Festivals escolars de Nadal... Quin avi es resisteix a acudir-hi. Si és que tots els néts són un sol!
    —Joan—

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

273828 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com