Llibertat

Un relat de: Naiade

Tan sols era un infant i la tristor ja li inundava els dies i nits. No es qüestionava res, tan sols pensava que era una personeta més, en un món ple de gent gran que li marcava el camí, i quasi mai feia el que ella hauria volgut fer. La seva personalitat inquieta i aventurera s’ofegava, la reprensió la tornava rebel i a voltes tirava pel dret. Això va comportar-li molts disgustos, va créixer entre càstigs i retrets, tan sols obtenia l’aprovació quan feia el que s’esperava d’ella i aquesta alegria agradolça, l’enfonsava més i més... Ella que mai s’havia sentit petita, veia com minvava sense poder aturar-se com si fos l’Alícia en el país de les meravelles.

Va viure una adolescència feliç, encara que en un inici oprimida, i va ser aleshores quan es va adonar que podia viure dos vides distintes alhora, sense que la ràbia o la impotència la fes triar. Els silencis a casa eren cada cop més intensos, no s’escapava dels retrets, però el fet de tenir els secrets guardats amb clau i forrellat on vivències i sentiments campaven lliures, ja la feia créixer. Ara en moments de pau, els records tristos es van esvaint i un somriure trapella se li dibuixa al rostre quan recorda ell seus i la innocència que la va vestir de roig en el primer petó... aquells ulls d’admiració que la fitaven amb el mateix desig contingut d’ella durant els inicis del que va ser el seu primer amor...les sensacions plaents que començaven a coure’s a foc lent i acabaven incendiant-los ambdós. Algun desengany o decepció a voltes triat a contracor, però assumit i paït. Tot plegat la var fer créixer i madurar, ara fa el que vol, i a ningú no pot culpar de la seva sort o desgràcia. I és feliç perquè té tot el que ha triat.

Comentaris

  • La llibertat d’un mateix [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-12-2020 | Valoració: 10

    I és que la llibertat la tenim tots, cadascú dins del nostre cos. Allò que ens passa depèn de nosaltres i aquesta és la tria de la nostra llibertat. Una forta abraçada, Montserrat i que passis un molt bon Nadal!
    Aleix

  • Benastrugança[Ofensiu]
    brins | 26-04-2020 | Valoració: 10

    La teva protagonista ha hagut de patir durant la seva infantesa aquest lligam tan freqüent que ens cenyeix el bé més preuat, la llibertat, però ha tingut la sort de poder trobar, més tard, l'estimació.

    Aquest relat no és tan sols una encertada exaltació de l'autonomia, també ho és de l'amor, del veritable amor.

    brins

  • Dubtes[Ofensiu]
    Materile | 19-04-2020 | Valoració: 10


    M'ha agradat molt el teu relat, amb poques paraules has traslladat tot aquest ventall de sentiments i emocions que tots patim en les diverses etapes de la nostra vida i que serveixen per fer-nos com som. El teu relat sembla un quadre pintat amb molts colors i matisos que dóna les formes que el caracteritzen.
    Felicitats!!!
    Una abraçada,
    Materile

  • Malgrat les dificultats [Ofensiu]
    Marseille | 19-04-2020

    Molt ben sintetitzats el sentiments que roden per la curta vida d' una persona. Uns fan madurar; d' altres, recordar amb alegria.

  • La personalitat[Ofensiu]
    berguedana | 18-04-2020 | Valoració: 10

    Tota persona passa moments més feliços que altres, però el que expresses molt bé és que fins i tot d'aquests moments no tan bons, se'n pot aprendre i així anem dissenyant una personalitat, que pot arribar a conseguir la seva llibertat.

  • Una vida oprimida, que aplega a la llibertat[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-04-2020 | Valoració: 10

    Els desenganys en la vida solen ser molt mal per a les persones. La protagonista vol llibertat amb un gran caràcter, que poc a poc va saber fer una vida pròpia. Vessa molt bé per la gestió del seu caràcter. Un plaer de lectura, Naiade.
    Una abraçada. PERLA DE VELLUT

  • La vida en els seus inicis...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 16-04-2020 | Valoració: 10

    La vida en els seus inicis es un misteri a esbrinar, a prendre decisions equivocades o no però qui ho sap?
    La vida vista a distància es un niu de records, de vivències passades... d’errors, d’encerts però qui ho reconeix?
    —Joan—

  • Escollir el camí[Ofensiu]
    Montseblanc | 15-04-2020

    La vida són camins que anem triant o que algú tria per nosaltres.
    Durant la infantesa i la primera joventut de la teva protagonista són altres els qui guiaran les seves passes, que no vol dir que sempre prenguin les millors decisions. Però amb l’etapa adulta li arriba la felicitat de triar, arriscar-se i escollir. No sempre surt bé, ja ho sabem, però sentir que portem les regnes és una bona sensació.

  • La vida[Ofensiu]
    Josep Ventura | 15-04-2020 | Valoració: 10

    Plena d'entrebancs, i a la fi tenim el que hem triat però mai sabrem si ens vàrem equivocar en agafar aquell o l'altre camí, per tant gaudim del que tenim. Salut

  • Viure en llibertat...[Ofensiu]
    Romy Ros | 15-04-2020 | Valoració: 10

    Una infantesa sempre marcada per tot el que s'esperava d'ella, càstigs i retrets...
    Una adolescència on es comença albirar la llibertat i els secrets guardats amb pany i forrellat (un diari?) Al final, enfortida de caràcter, ha sapigut construir-se una vida pròpia: te tot el que ha sabut construir-se.
    Felicitats pel relat. És la vida mateixa, això de gestionar la llibertat.
    Una salutació plena dels colors del teu perfil.
    Romy Ros ;)

  • Alícia al país de les maravelles.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 15-04-2020 | Valoració: 10

    Docs si que ha estat tocada de sort... Perquè després d'una infantesa de retrets i opressió familiar, que al final, gràcies a un enamorament, hagi trobat l'estabilitat emocional i la joia és una cosa que no passa sempre, ans al contrari. Perquè el que podria haver estat un succedani per a fugir d'una situació mancada de plena llibertat, ha acabat con un conte de fades. Salut, Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

273816 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com