Sensacions de primavera

Un relat de: Naiade

Un despertar gris encetava el dia, no era trist no, tan sols mandrós.
En mirar absorta per la finestra, veia en l’ambient la mateixa calma mansa que impregnava el meu cos com si encara fora dins el món oníric.
Sense sortir de l’embadaliment vaig baixar amb lentitud l’escala, per inèrcia.
Un esmorzar lleuger i un cafè amb llet calent reconfortaria el meu jo mig adormit. Amb les mans rodejava el vol com sempre, intentant retenir l’escalf per iniciar el nou jorn.
Vaig sortir al jardí, la mirada fixa en la verdor de l’entorn tan conegut i alhora tan distint cada jornada, cada estació… Resseguia les formes recaragolades de les moreres, fitant els brots tendres entre la boira suau i esfilagarsada que embolcallava la natura verge.
Jo restava inerta, sabent que formava part de tot aquell entorn tan bell, on avui el temps s’havia aturat; talment com si les meves mans ara tèbies, l’haguessin pintat, pinzellada a pinzellada i jo hagués quedat retinguda dins el quadre.
Un silenci plaent m’unia a la gespa i sentia que m’alçava com un tronc més, els braços quiets com branques, les fulles immòbils per manca de vent.
Notava la humitat que em penetrava per les arrels, i com la saba afluïa pel meu ésser. El món vegetal m’obria la porta. Ara era al meu lloc, la nostàlgia tan aviat em duia a imatges del passat, com retornava al present que prenia forma i podia observar les distintes gammes de verd de cada arbre, les mil coloraines de les flors. Des del to obscur dels avets, la brillantor del llorer florit, les fulles agrisades i encara cobertes de borrissol del petit roure i el platejat de l’olivera. A l’ombra matolls d’acant cobrien part del sol. Destacaven les peònies fúcsies de vida breu, però de gran bellesa i l’aroma dolç que escampaven arreu impregnava els sentits, el taronja pujat de les Clívies, el to carabassa de la Calèndula, i els grocs, blaus i violats de tantes d’altres.
Amb tot aquest encanteri podia fins i tot percebre siluetes abstractes, calidoscopi de futur.

Comentaris

  • I quines sensacions![Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 11-03-2022 | Valoració: 10

    Un relat magnífic en la que has tingut la suficient capacitat i habilitat per traslladar-me allí. M'ha encantat llegir-te.
    Una abraçada.

  • Sensacions[Ofensiu]
    Prou bé | 31-05-2021 | Valoració: 10

    Un relat tan sensorial que m'ha fet sentir, gràcies, al bell mig del teu jardí. Jo també acabo de fer el cafè amb llet i estic mig ensomiada , ensumant els olors de la natura que ens regales en llegir-te. Amb total cordialitat.

  • Inspiracions [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-04-2021 | Valoració: 10

    Magnífica descripció d’un matí primaveral, talment sembla l’inici d’una novel·la. La protagonista es desperta, esmorza lleugerament i surt al jardí a inspirar la primavera. Felicitats! Una forta abraçada.
    Aleix

  • Oniric? [Ofensiu]
    Materile | 18-04-2021 | Valoració: 10


    Quines sensacions més plaents! Sembla que ho estigui vivint, és un relat
    de colors de la natura i de sentiments i sensacions que ens transporten a la pau i bondat. Has convertit un relat en
    màgia! M'agradaria entrar-hi i no sortir-ne. Felicitats, Naiade!!!
    En aquest relat es nota el teu pinzell màgic i la teva paleta de colors.
    Petons
    Materile

  • Bones sensacions[Ofensiu]
    kefas | 17-04-2021


    Encara que sigui agosarat lliurar-s'hi en el imprevisible i cruel abril. Fa temps (potser 60.000 anys?) que sabem que som jardí i terra humida i calèndula i no ho volem reconèixer. Tenim el plenitud a la punta dels dits i ens deixem convèncer pels que diuen que és a l'altre cantó del món.

  • Un encantament de relat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-04-2021 | Valoració: 10


    L'has classificat com a biogràfica i sembla molt bo. Dic molt bo, no és encantador llegir aquestes sensacions que tens de la primavera. Una prosa poètica que llegint-la, sembla vivir-la en mi.
    Gràcies per publicar els teus bons sentiments sobre la primavera.
    Quan puges, ja em diràs alguna cosa sobre l'últim relat meu, i algun més si vols i tens temps.Gràcies.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275554 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com