NO PATEIXI, SENYORA

Un relat de: Cesca
NO PATEIXI, SENYORA

—Quan ens treguin d’aquí m’hauran d’aixecar amb una grua. Sort que aquest ascensor és gran, si fos com el de casa...

—Allà potser ens hauria sentit algun veí.

—I ca!, només hi queden quatre vells que sordegen tant com jo.

—A mi no em trobarà a faltar ningú però a vostè segur que sí, no?

—Tampoc, nen, tampoc, ara ja no em troba a faltar ningú.

—Jo també visc sol, si més no fins que acabi la carrera.

—Ets bon estudiant? El meu fill era un desastre.

—Vaig aprovant, sí, però tal com està la feina hi ha dies que ho engegaria tot.

—Gent jove pa tou, viviu massa de pressa. Paciència és el que us falta.

—Miri, senyora, jo...

—No portes un d’aquests telèfons que serveixen per a tot?

—El portava, el portava, però me l’he deixat al cotxe.

—A més a més despistat. Va, pica el timbre altre cop, que em sembla que seré jo qui perdrà l’oremus.

—No pateixi, senyora, que estic amb vostè.

—Ja fa hores que ho dius això. Tu rai que pots aguantar.

—Si vostè sabés, quatre cerveses fan de les seves.

—Ja t’has begut quatre cerveses? No si ja ho dic jo...

—Que soc grandet, eh?

—Però és dilluns! Tota la setmana feu igual? A la meva època...

—Senyora, no estic per aguantar sermons que la cosa comença a ser greu.

—En això tens raó. Estic a punt a punt de no poder aguantar més.

—No foti que si engega vostè vaig al darrere!

—És que ja fa quasi sis hores, nen!

—En aquesta bossa tan grossa no porta res que ens pugui servir?

—Ha, ha, ha! He vingut a comprar una tetera, imagina’t!, ai, no em facis riure!

—Una tetera?, home doncs...

—Deixem-ho córrer, va, torna a picar la porta que tu tens força.

—No servirà de res. Ja deuen haver tancat.

—Xit, calla! Sento veus!

—Deu ser el vigilant! Ei! Som aquí!

—Pica més fort, home! Ui, ui, ui, massa tard...

—No pateixi, senyora, ens farem costat.

#lapàginaenblanc
#cescaexercici
#jugantambelsdiàlegs

(Exercici 03- Cercant personatges a través d’un diàleg. Fa sis hores que estan tancats en un ascensor)


Comentaris

  • Aguantar ssis hores...[Ofensiu]
    Joan Colom | 12-08-2023

    Dubto que, amb quatre cerveses, hagués pogut aguantar sis hores... tret que me les hagués pres amb anxoves i patates ben salades, per allò de la retenció de líquids.

  • agraïda[Ofensiu]
    Nua Dedins | 12-08-2023

    Moltíssimes gràcies Cesca per la teva lectura atenta i els teus comentaris al relat 'La màgia de l'abecedari'. A seguir llegint i escrivint com també bé fas, Cesca! I ja et segueixo com a @nuadedins també al teu instagram @fsolde55

    Bon estiu!

  • Diàleg [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-08-2023 | Valoració: 10

    Curiós diàleg en un espai limitat. Bona i natural conversa. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions.

  • Coses que passen...[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-07-2023

    Sí, els ascensors donen per molts relats. Divertit i molt possible el teu. Recordo que jo també en vaig escriure un amb el mateix tema, el meu de caire eròtic, no sé on deu ser...
    M'ha agradat i l'escena final és molt... humida hahaha.

  • Llàstima![Ofensiu]
    llpages | 08-07-2023

    Un text que m'ha recordat la dita "sortida de cavall, aturada de somera", perquè comença inspiradíssim i, malauradament, té un final força coix. Però he passat una bona estona llegint-lo, què carai! Enhorabona, Cesca!

  • Això no pot acabar bé (deien els avis)[Ofensiu]
    aleshores | 07-07-2023

    Havien d’haver contractat un avisador amb la companyia dels ascensors. O esperar que Fatxesa, la multinacional antes alemanya que catalana i finalment e mussoliniana no fes perilloses baixades de tensió. Això dit, no hi ha hagut mala intenció en deixar-los dins (no com el Roald Dahl, que allò té molt mala llet, eh!, però s’ho mereixia el marit toca-.ollons.
    I, sí, estem sols, esperant que algú ens rescati i mentrestant fent pràctiques de conversa, per si mai calgues parlar amb algú altre.
    Ens hem convertit en petits accionistes del nosaltres i usufructuaris del nostre jardinet (qui en tingui) Això no pot acabar bé. Algun ensurt serà el definitiu.
    Segueixo el llibre darrer de la Marta Rojals i de tant en tant em vigilo la tensió no fos cas…
    No podria have administrat l’estrès segons la edat del lector? No sé, pàgines 1,3 i 5 si passa de 65 anys…

  • Això no pot acabar bé (deien els avis)[Ofensiu]
    aleshores | 07-07-2023

    Havien d’haver contractat un avisador amb la companyia dels ascensors. O esperar que Fatxesa, la multinacional antes alemanya que catalana i finalment e mussoliniana no fes perilloses baixades de tensió. Això dit, no hi ha hagut mala intenció en deixar-los dins (no com el Roald Dahl, que allò té molt mala llet, eh!, però s’ho mereixia el marit toca-.ollons.
    I, sí, estem sols, esperant que algú ens rescati i mentrestant fent pràctiques de conversa, per si mai calgues parlar amb algú altre.
    Ens hem convertit en petits accionistes del nosaltres i usufructuaris del nostre jardinet (qui en tingui) Això no pot acabar bé. Algun ensurt serà el definitiu.
    Segueixo el llibre darrer de la Marta Rojals i de tant en tant em vigilo la tensió no fos cas…
    No podria have administrat l’estrès segons la edat del lector? No sé, pàgines 1,3 i 5 si passa de 65 anys…

  • Tancats I apurats[Ofensiu]
    ales de foc | 06-07-2023 | Valoració: 10

    I van omplir la tetera? Hauras d'escriure la segona part.... Gracies per llegir-me

  • CONTRAST[Ofensiu]

    Cesca,

    Retrat del contrast de dues generacions diferents però que es toquen.

    Un diàleg possible en una situació també possible.

    Gràcies!

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Tetera[Ofensiu]
    Atlantis | 06-07-2023

    A veure si ompliran la tetera!!!

    Bon diàleg.

  • Bon diàleg...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 06-07-2023 | Valoració: 9

    de dues generacions diferents. Sis horas tancats en un ascensor donen molt de si, i en aquest cas, una conversa ben estructurada, de les que tu tan bé saps gestionar.

    Salutacions.

    Rosa.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8928 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com