UNA ALTRA REVETLLA

Un relat de: Cesca

—Sí, mare, esclar que vindrem. Sí, estic fent una truita i portarem coca i cava, no pateixis. Penjo que encara se’m cremarà.
—Jo havia quedat amb la colla!
—A sopar vindràs amb nosaltres. Després fes el que vulguis.
—Fa una mica de mandra anar a casa ta mare, no?
—Va, no hi fiquis cullerada tu també!
—Dona, és que m’hauria agradat anar a casa d’en Joan i la Tina. Cada any els hem de dir que no.
—A mi també m’agradaria, però tu mateix ho has dit, els hem de dir que no.

Són veus d’un passat llunyà que ressonen en un present ple de silencis.
Tota la vida he procurat amorosir la solitud que, aprofitant-se de qualsevol descuit, provava d’instal·lar-se al meu voltant. Tanmateix, amb els anys he comprovat que en comptes d’esquivar és millor acceptar i ara la tinc còmodament aposentada a casa.

Avui és nit de revetlla. No trucarà ningú. Tampoc cal que jo truqui a ningú. Ni em cal fer cap truita. Ni anar a buscar coca i cava. No, no cal. Aquesta nit seuré al jardí, al costat de l’herba florida de Sant Joan que tant t’agradava. M’abraçaré ben fort al teu record i, sota el reflex de les fogueres i l’espetec dels petards, ens farem companyia.

Una altra revetlla. Quina us agrada més?

Comentaris

  • Tranquil·litat [Ofensiu]

    I ben fet que fa! Totes dues són acceptables .... Quants cops, a voltes, ens hem estimat més dir que no! i restar tot sol per ha gaudir de pau i tranquil·litat? Aquest, com el primer, està redactat amb un bon domini de l'art d'escriure. Gràcies per a fer-nos somniar amb els teus relats...

  • En família[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 21-06-2023

    La veritat és que tots dos relats els he trobat molt ben escrits, però potser el primer és més sentimental i el segon més divertit.

    Com sempre, un plaer llegir el que escrius Cesca.

    Rosa.

  • Les dues[Ofensiu]
    Prou bé | 21-06-2023

    Segons en quin ordre és llegeixen t'adones que encara és ben viva i frueix d'una solitud plena de bons records envoltada del perfum del seu jardí.
    Dos relats que, al meu entendre, es complementen.
    Gràcies per les estones llegint-te.
    Amb total cordialitat

  • Claredat [Ofensiu]

    L'escrit és d'una claredat extraordinària, es viu i s'entén a la perfecció des del primer mot.
    Personalment, m'agrada tot i miro de viure tan intensament com puc el que em toca. I quan puc triar, a cops sol, a cops acompanyat, sempre seguint el benestar.

    Repeteixo, un relat molt entenedor

    Felicitats.

  • JA QUE HO PREGUNTES...[Ofensiu]

    Cesca,

    Totes dues m'agraden, però em quedo amb la primera.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Resignat[Ofensiu]
    llpages | 20-06-2023 | Valoració: 10

    El que parla en el relat està resignat en la seva sort, i no se'n queixa. És una opció que trobo més encertada que passar-se el dia trist i enyorat per un passat que no tornarà. Per als introvertits, no costa tan d'entendre aquesta actitud però, com tantes coses en aquesta vida, tants caps, tants barrets. Molt ben escrit, enhorabona, Cesca!

  • De revetlles va l'escrit[Ofensiu]
    Janes XVII | 20-06-2023

    M'ha fet somriure la primera revetlla que passaria disfressada per una trobada de dissabte qualsevol, sinó fos pels petards, les coques i el cava. Les bones intencions de que tot funcioni com cal, i els diàlegs ho fan. Ben dibuixats.
    A mi, personalment, m'ha omplert més la segona revetlla per la interpretació de sentiments i l'atractiu que , portes endins, té. Enhorabona.
    Que passis una bona revetlla sigui quina sigui.

  • Llei de vida. [Ofensiu]
    Aljezurful | 20-06-2023

    Si tinguessim sempre present la reflexió final, no deixariem mai d'estar amb aquells que, biologicament, ens han de deixar abans que nosaltres. I això tampoc pot ser...

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8953 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com