UN OFICI DE RISC

Un relat de: Cesca
La suor li xopa cara. És una suor freda, descontrolada. El dia de l'entrega s'acosta i cap idea. Ni una de dolenta on agafar-se. La intermitència incansable del cursor l'omple d'inquietud. Agafa paper i llapis, però res, tampoc. No podré, pensa desesperat.
El desassossec l'empeny a menjar un bol de crispetes rere l'altre. A cada grapat la panxa se li infla i se li infla... De sobte una costura s'esparraca, el botó dels pantalons surt disparat i espetega al cap de la seva dona... això no pinta bé, sospira amb angoixa l'aspirant a escriptor segons abans que un gran terrabastall faci tremolar tota la casa: Ptrrr... Boum!!!
Esfereïda i amb els pèls de punta la seva dona crida:
—Però què passa??? Antonio!!!, on ets???
El pobre fill no entén res:
—No era un bou el del pet com una gla, mare?
A conseqüència d’aquell big-bang casolà, l’univers particular de l’Antonio s’havia desintegrat. Mai s’ha sabut del cert l’origen de l’explosió.

Plovisqueja. Davant l’escassa comitiva, el mossèn va resant: Ets pols i en pols et convertiràs, etcètera, etcètera. El cel retruny cada cop més i, pel que pugui ser, tots comencen a desfilar. Enrere queda la làpida, una més amb aquella inscripció ja massa repetida:
† Un altre que ho intentà i tampoc se'n va sortir.
E.P.D.


FI

S'eixuga la suor i repassa: Potser atribuir connotacions destructives a un big-bang no és gaire ortodox, pensa, tanmateix, destrucció també pot implicar creació i a l’inrevés, o no, ves a saber!, en la marxa del món les variables són infinites... i els camins de la inspiració inescrutables conclou mirant el bol de les crispetes. Només en queda una. L'Antonio tanca l'ordinador i se la menja.

Comentaris

  • Bones festes![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 16-12-2023

    Simplement desitjar-te que passis unes bones festes i que la vida et somrigui.

    Una abraçada.

    Rosa.

  • Un big-bang que desintegra. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-11-2023 | Valoració: 10

    Un relat original i molt ben fet, on l'origen de l'explosió desintegra el que li envolta a l'Antonio. Crispetes que no paren.
    Enhorabona.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • crispetes?[Ofensiu]
    marialluïsa | 22-11-2023


    Sembla que les crispetes són una font d'inspiració. Ho tindré en compte per a una altra ocasió.
    Un conte molt divertit, enginyós i sorprenent. Molt bona feina.

  • Angoixant[Ofensiu]
    fesolmenut | 21-11-2023 | Valoració: 10

    Molt bon relat, Cesca!

    Sentim l'angoixa de l'escriptor per trobar un relat adequat a la temàtica des del primer moment. A més l'acabes pelant, i ressuscitant altre cop, perquè el que estem llegint és el conte dins del conte. Enrevessat, però ben original i reeixit.

    Enhorabona!

  • Un pet com una gla[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 20-11-2023 | Valoració: 10

    Aquestes crispetes tenen molta potència, hahaha. Mare meva quin enrenou. Una bona i excèntrica alternativa casolana per explicar el big bang.

    Bon relat Cesca, divertit i original.

    Sort.

  • La potència de les crispetes[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-11-2023 | Valoració: 10

    Caram, mai m’hagués pensat que les crispetes tinguessin tanta força, tanta capacitat de canviar coses, tants motius de creativitat per un relat divertit com aquest teu. Una forta abraçada.
    Aleix

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Recorda, ja no el pots esborrar!
    Qualsevol dubte contacta amb nosaltres en el nostre correu:
    concursos.arc@gmail.com

    Gràcies per participar.


    Comissió XIV Concurs ARC de microrelats

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8928 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com