LA COSIDORA (un altre homenatge)

Un relat de: Cesca
LA COSIDORA
El cor de casa nostra era el cosidor. Un cor que bategava al ritme, compassat i monòton, d’una vella Refrey. La melodia de la nostra infantesa la varen compondre el sotragueig del pedal i el murmuri constant de la ràdio, calia pedalejar hores i hores per tenir a punt la feina de la setmana. Treballar a preu fet o fer confecció, en deien. Tot per uns diners que no arribaven per gaire més que pel dia a dia. Però val més això que cosir per la gent del carrer de qui no saps mai quan cobraràs, deia la mare.
Un dia, tornant de l’escola, vaig veure en un aparador unes sabates precioses. Mare, me les compres? Aquesta setmana no, filla. M’ho has de demanar amb una mica més de temps. Durant dues setmanes el pedal no va parar i jo vaig tenir les meves sabates. En treure els diners del petit moneder, espurnes d’orgull li dibuixaren un somriure. Llavors vaig ser conscient de l’esforç que havia fet per acontentar-me.
Mai va voler que em quedés a casa per aprendre a cosir. No vulguis ser una esclava de l’agulla, deia. No li vaig fer gaire cas. Jo també enfilo l’agulla i cada vegada que ho faig la veig asseguda al cosidor, envoltada de didals, fils i retalls. I l’enyoro.

#cescarelatcurt
#obresdartqueinspiren
#cescahomenatges
Instagram setembre

Comentaris

  • Correcció[Ofensiu]
    Prou bé | 21-09-2023

    No volia posar fa fàstic! Ostres ho he vist ara.
    Havia de dir : fa GOIG...
    Em sap greu
    Amb total cordialitat

  • Homenatge[Ofensiu]
    Prou bé | 20-09-2023

    Records de fets molt presents en moltes cases d'aquells temps.
    Fa fàstic un nou homenatge tan entranyable com els altres. Enhorabona i...gràcies pel que escrius i pel com.
    Amb total cordialitat

  • Records ..[Ofensiu]
    kefas | 19-09-2023

    ... de quan encara no s'havia inventat la paraula sostenibilitat perquè no era necessària.

  • Toca la fibra[Ofensiu]
    badabadoc | 19-09-2023 | Valoració: 10

    Quants records em venen al cap!
    Com han canviat els temps!
    Un relat preciós, Cesca... un plaer també per mi.

  • Aquells temps...[Ofensiu]
    MC Vidiella | 18-09-2023

    Molt bonic el teu relat, puc veure el cosidor amb la màquina de cosir i els pedals amunt i avall.
    Vull agrair-te el teu comentari al meu relat La ràdio. Es veu que ens agrada recordar aquells temps, encara que no hi tornaria, la pobresa era massa real.
    Doncs jo em dic Vidiella Rovira. Quina casualitat! Jo també escric fora d'aquí, miraré de seguir-te a instagram.
    MC Vidiella

  • Entranyable[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 18-09-2023 | Valoració: 10

    Quina tendresa que desprèn aquest relat. Uns valors i un amor autèntic de mare-filla, que no té preu.
    Un gran homenatge Cesca.

    Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de Cesca

Cesca

27 Relats

211 Comentaris

8953 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
M'agrada molt llegir i escriure, i per això intento aprendre a llegir i a escriure.
Ho faig amb més dedicació d'ençà que soc, més o menys, mestressa del meu temps.

solde12@gmail.com