Nanoreptes

Un relat de: Núria Niubó


Tema : traïció

Títol : AMOR

Va poder mes l'amor que els seus ideals , creuà la trinxera , es canvià d'uniforme... i moriren abraçats.

.......................................................................................

Tema : el plor

Títol : ENYOR

De tant plorar en dins, de tant ofegar les llàgrimes,
se li assecà el llagrimal, se li fixà la mirada.

.................................................................................

Tema : sense pagar

Títol : MEMÒRIA

Sortia, i... piiiiiiiiiiip !!
Senyora porta alguna cosa ? Trasbalsada recordà que portava sota el braç un paquet de calçotets pel marit

................................................................................

Tema : violència de gènere

Títol : BOJA


S'hi trobava molt bé així , boja, ben boja, sense home que la maltractes, sense família, sola amb ella mateixa.

………………………………………………………………………………….


Tema : Ràbia

Títol : IMPÀS


Amb tres copes en té prou per evadir-se del moment àlgid de ràbia , sense dramatisme, s'ha minimitzat el problema.

………………………………………………………………………………


Tema : Por

Títol : LA PORTA

De sobte la porta grinyola, es vol tornar a tancar.
És el moment de fer el pas, ara o mai.

Comentaris

  • A la revista MOMENTS del juliol del 2009[Ofensiu]
    nuriagau | 10-06-2010

    varen publicar aquest recull de nanorelats. Mira la pàgina 18.

  • nanos[Ofensiu]
    Endevina'm | 17-08-2009

    amor: és mol tendre, i molt això, amorós.

    boja: té una história tan llarga dins del teu nano, que és allò que jo demano d'un nano, que tingui més història de la que a primera vista es veu.

    Aquest són els dos que més m'han agradat, però tots tenen el seu encant.

    Et felicito.

    rínxol

  • Per què serà?...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 17-08-2009 | Valoració: 10

    Per què serà?... que els nanoreptes tiren tant. M'ha costat d'entrar-hi, però ara, ves per on, me'n perdo ben pocs.
    Continua Núria, continua!
    - Joan -

  • "Nanomania"[Ofensiu]
    F. Arnau | 22-06-2009

    Hola Núria!
    En aquests dies estem "patint" una autèntica nanomania. Ho dic per que molts relataires estem penjant reculls dels nostres "nanos".
    D'aquest teu detaque "AMOR" i "BOJA", encara que tots són bons.
    Espere que participes més sovint als Nanoreptes. És un instant. Rebre la inspiració (això és el més important) i... posar-se!
    Una forta abraçada!
    FRANCESC

  • Nanoreptaire i rapsoda![Ofensiu]
    Unaquimera | 22-06-2009 | Valoració: 10

    Ei, Núria, veig novetats a l teu espai: Un recull de nanos i una foto teva en plena acció!
    Què bones, totes dues, pel que representen...

    Pel que fa als primers, he de dir-te que els teus microrelats contenen molt de sentiment, ben expressat pels pocs mots que li ofereixen l'oportunitat d'arribar al lector... però cadascun d'ells aprofita l'ocasió i ens desvetlla la boja valentia de l'amor, la mida immensa de l'enyor, les juguesques de la desmemòria, les fugides que cal fer del dolor, les maneres d'expressar la ràbia, la necessitat de prendre decisions.
    Crec sincerament que val la pena que continuïs conreant aquesta variant "relataire" de la teva capacitat narrativa.

    Pel que fa a la imatge, t'encoratjo a continuar tan participativa i engrescada!

    T'envio una abraçada molt i molt afectuosa,
    Unaquimera

  • crohnic | 17-06-2009 | Valoració: 10

    Això dels nanos enganxa molt!! A mi també ja m¡'ha atrapat.
    M'han agradat molt els teus, sobretot el primer: amor. Espero llegir-ne més ben aviat.

  • Ostres, Núria, que bé que ho feu això![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 17-06-2009 | Valoració: 10

    Què xulo! I com se t'ocorreixen aquestes coses? Ets bona, bona. Ai, no sabem prou bé qui ens hem posat a casa! El dia que ens descobreixis tots el teus secrets, t'haurem d'anomenar a perpetuïtat "Escriptora de l'Any"
    Petons bonica, i què, prepararda per demà? Portaràs la guitarra, el piano de cua o la flauta travessera?
    Visca la gresca!

  • Bons nanos![Ofensiu]
    brins | 15-06-2009 | Valoració: 10

    No sabia que eres afeccionada als nanos, Núria, fa poc temps que participo al Nanorepte.

    Tots m´han agradat molt, però si els hagués de votar, em quedaria amb "AMOR" pel sentiment
    tan profund que descriu, i "BOJA" pel xoc impactant de paraules que conté, tot explicant el trist recurs que consola la protagonista.

    Rep el meu afecte,

    Pilar

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202013 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC