Eufemismes

Un relat de: Atlantis
De petit vaig descobrir que cal estar molt atent amb els tripijocs i lletanies de paraules que fem servir per dissimular.
Quan la gent gran parlava de coses que no volien que els nens sabéssim deien hi ha roba estesa. Normalment parlaven de malalties o de sexe. Amb els meus germans ens fèiem els distrets i ens amagàvem darrere de la porta. Escoltàvem el seu xiuxiueig i així vam aprendre força.
Recordo els diumenges a la tarda que els meus pares ens deixaven mirant la tele i ens deien que ells tenien feina. Sortien de l’habitació molt contents (la mare una mica escabellada i el pare vermell com un pebrot) i després tota la tarda es feien carícies i magarrufes. Amb una mica de sort podíem acabar de veure la pel·lícula, encara que fos llarga. Jo sempre pensava quina feina deuen fer que els hi agradi tant?
A mesura que m’he fet gran i m’he enamorat diverses vegades, he tingut xicotes i amants. En totes elles he utilitzat frases especials per si en teníem ganes. – Vols fer-ho?, vols cucar?, ens gitem?, tinc ganes de cardar, vols fer un clau?, ens abracem? i així una llarga llista que he anat incorporant al meu llenguatge al llarg dels anys i de les relacions.
D'ençà que vaig descobrir que follar, en català vol dir “trepitjar raïm “, vaig afegir-hi altres expressions, com ara: anem a la vinya?, quan començarem la verema?, quin raïm tan sucós hem menjat avui!!!, aquest most l’hem de fermentar!!!, hem d’anar a piar, tenim preparada la piadora? .
Totes elles m’han servit per situacions juganeres, apassionades i inclús promiscues. I les utilitzo de tant en tant.
Però, ara que he trobat una dona amb la qual, quan estem junts, vibrem un amb l’altre, ens fusionem, i atrapem el cel i volem... em surt d’emprar una expressió una mica mes cursi, com ara la que el convocant del repte m’ha prohibit explicitar.
Ja veieu, tot val per, a poc a poc, ampliar el camp semàntic i donar-li noves accepcions.

Comentaris

  • Molt original[Ofensiu]
    Ginebreda | 05-12-2023

    M'ha fet molta gràcia el relat i els recursos que has fet servir.
    Felicitats!!

  • M'agraden[Ofensiu]
    Josep Ventura | 05-10-2023 | Valoració: 10


    les frases i records de quan érem petits i al teu escrit i barreges paraules que per desgràcia ja no sentim i que els menuts no aprendran. Només puc dir-te, que ja hi pots pujar de peus que aquesta prosa m'ha corprès.
    Salut.

  • Parlar sense dir[Ofensiu]
    Janes XVII | 04-10-2023

    Noia, m'has tocat l'enteniment, sobretot, amb el llenguatge lligat a la vinya que de sempre m'ha agradat, el llenguatge i la vinya. He après la paraula magarrufa que no he utilitzat mai per desconeixença. He estat, i soc, amant dels jocs de paraules aquests que fugen dels clàssics. Els rostres de sorpresa per les expressions o incomprensió, no tenen preu, malgrat que poden caure en un pou fosc. Algú va escriure que fer l'amor és només pels que no saben follar. Jo que no soc massa llaminer, en el sentit conegut la verb, m'encanta demanar de menjar.me les postres abans de res i si ha der ser a taula, doncs....
    Gràcies pel teu escrit

  • gràcies[Ofensiu]
    Nua Dedins | 01-10-2023

    Moltes gràcies per les teves paraules en el relat 'Malgrat les pedres, camina!'. Justament avui que et responc és un dia difícil, però cal aplicar-se sempre aquesta mirada de la vida. Sempre endavant, sempre.

    Seguim llegint-nos Atlantis! Gràcies!

  • Expressions ben trempades[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-09-2023 | Valoració: 10

    Sempre és un bon moment per aprendre. I algunes de les expressions, dels eufemismes que has emprat, alimenten el cervell i altres coses… Felicitats per l’originalitat, rep una forta abraçada.

    Aleix

  • També en dèiem...8[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    ...doble sentit!
    Un relat original i molt ben explicat i redactat. Potser jo.... bé ho deixo... no era pas la convocant del repte.
    Amb respecte i amb total cordialitat

  • Dissimular l'expressió. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-09-2023 | Valoració: 10

    Vaja amb els eufemismes. Realment has fet un bon relat, que llegint-lo m'ha fet traure un bon somriure. Dissimular les paraules per altres, és un bon art.
    Molt ben expressat.
    I gràcies per comentar-me el meu conte Una visita inesperada.
    Cordialment.

  • Ampliem el camp semàntic...[Ofensiu]
    llpages | 09-09-2023 | Valoració: 10

    mentre fruim d'una lectura distreta i divertida alhora. Amb això dels eufemismes sempre cal tenir en compte que la persona amb qui estàs parlant capti el significat, en cas contrari es poden donar situacions hilarants que també fan bona la conversa. M'ha agradat!

  • Paraules...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-09-2023

    dissimulades, però que no passen per alt pels infants, sempre curiosos i atents amb el que es diu i trancórrer al seu voltant. Una estesa de vocabulari, que inclús jo, a pesar de la meva edat, he après unes quantes paraules i expressions que no coneixia per res. Un relat molt amè, entretingut i ben redactat, que denota l'execel.lent desinboltura de l'autora.

    Rosa.

  • De bon llegir..[Ofensiu]

    A mi m'encanten els eufemismes!, i em vaig d'ells ahora d'escriure la meva poesia. No m'agraden gens les paraules malsonants i barroeres. En el teu relat hi surten eufemismes brillants que m'han captivat....

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Atlantis

Atlantis

163 Relats

1397 Comentaris

101714 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
From


M'agrada escriure, sobretot poesia , i compartir amb vosaltres els meus poemes.

El meu correu és fogirave@gmail.com