Atabuix

Un relat de: rnbonet

ATABUIX

"no anava jo:era l'amor qui em duia"
(V. Andrés Estellés)


Per aturar-me
vora el lloc on llepa l'aigua
la blanca i fina arena
del lloc precís de la trobada,
camine platges.

Anar anant per tornar
envanit cada capvespre
desfent en silenci escumes de gaubança,
navegant vida, jo;
tu, abocant llum,
goja dels meus ulls;
fruit de rosa roja
amb flaires de canyella.

T'estime amb llogre
i m'aboque al balcó del teu esguard.

Amb tu, el vent no és mai molest
ni la nit negra.

08/03/08

Comentaris

  • Preciós[Ofensiu]
    Xantalam | 29-05-2008

    M'agradat. Sensibilitat i amor. No sabia el significat d'atabuix i m'agradat aprendre una nova paraula.

    Una forta abraçada,
    Xantalam

  • Rebolica que fa fort[Ofensiu]
    llamp! | 07-04-2008 | Valoració: 9

    Gràcies pels teus comentaris als meus poemes. Potser per manca de temps no t'he pogut comentar gaire, ni conèixer la teva obra. Malgrat tot, crec que algún dels teus escrits és força humorístic. No en va, cal dir que la biografia és molt simpàtica i divertida. Al mateix temps, els teus comentaris acabats amb el famós "rebolica" són famosos arreu d'aquesta web. Si hi ha algú que reboliqui fort, aquest ets tú.

    Pel què fa al teu poema, està prou bé, però no sé què em passa amb el valencià que hi ha paraules que no entenc pq no les he sentit mai. No obstant, crec que en valencià teniu paraules extraordinaries, antigues i tant descriptives que em fa posar la pell de gallina. Tot i ser llengües germanes amb el català, el vocabulari és tant vast en una i altra llengua, que dóna lloc a la temible ignorància de la gran majoria de mots poc usats.

    És cert que a Castelló o en terres valencianes dieu a les patates: "creïlles"? Crec haver-ho sentit alguna vegada.

    M'acomiado tot dient-te que et llegiré més sovint. Salut i rebolica!

  • Galzeran (homefosc) | 01-04-2008 | Valoració: 10

    per llegir-lo... m'he quedat sense paraules, prefereixo tornar-lo a llegir.
    Som-hi.
    I felicitats pels quatre anys.

    Ferran

  • FELICITACIONS!!![Ofensiu]
    F. Arnau | 18-03-2008 | Valoració: 10

    Amic Bonet...
    Per aquest poema, que és un gran poema, amb aires estellesians, i pels teus quatre anys fent-nos gaudir dels teus relats i del teu bon humor de sempre, malgrat els ensurts.
    Una forta abraçada!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

  • gypsy | 14-03-2008 | Valoració: 10

    m'agrada la intensitat que destil·la, sembla sorgit de la veritat, de la font primera de l'amor.
    I no té res a veure amb cursileries, el que molta gent imagina quan es parla d'amor.
    Amor, deu ser aquest vers.

    gypsy

  • Trajectes amb estela[Ofensiu]
    Unaquimera | 11-03-2008

    Com que ja sé que no t'agrada que t'ensabonin massa, no et diré com m'ha agradat el teu poema i quin és el "rengló curt" que m'ha quedat enganxat a la llengua, que no deixa de repetir-ho pel simple goig de fer-ho sonar i escoltar-ne la cadència...
    Només et diré, doncs, que m'alegra que, tot navegant, ens trobem i ens saludem de coberta a coberta, deixant esguards, mots i versos per estela.
    ( La mar passava
    com una mà de seda,
    i ho deixa, màgic. )

    Si puc fer quelcom per distreure't del dolor de turmell i de la cama enlaire, avisa'm.

    Molta i bona salut per continuar rebolicant, quasi-paisà!
    Unaquimera

  • l'home d'arena | 10-03-2008 | Valoració: 10

    Ramón, m'has encomanat un somriure feliç.

    " Mire la mar, els cavallons de l'aigua...
    ...
    El recolzat amor i la cortina...
    ...
    Atarantat, com d'un vi, per l'amor.
    Colpejaré amb els dos punys la porta:
    Et llevaràs, calladament del llit,
    I m'obriràs i et besaré moltíssim."

    D'enamorat a enamorat, una forta abraçada!!

  • escumes de gaubança[Ofensiu]
    franz appa | 10-03-2008

    Preciós poema, sota l'ombra sempre acollidora i càlida d'Estellés, aquest mestre de la descripció del plaer del sentit.
    Goja, llogre, paraules que em sobten, que m'atabuixen, puntejant un text tan petit en formes com gran en sensacions.
    No sé si es pot descriure millor l'amor que com aquí ho fas, així que et felicito molt sincerament.
    franz

Valoració mitja: 9.86

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357255 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!