ASSASSINAT A LES FOSQUES

Un relat de: Materile

Des de molt petita que he estat molt poruga i he passat molta por, fins i tot por de mi, però ara no ho explicaré, potser agafaríeu por.

Les meves pors han estat molt diverses: la soledat, la foscor, el so del silenci...

Però el terror més fort que vaig passar, va ser una nit que havia plegat de la classe de secretariat. La meva mare sempre m’havia dit que no fes cas de ningú, que corrien homes que després de violar una noia l’esquarteraven i la feien a trossets i els repartien pel carrer, i els gossos o altres animals se’ls menjaven...

Aquella nit, a mig camí de casa, vaig sentir un crit esgarrifós que em va paralitzar, vaig veure una ombra llarga que corria com jo; el cor i el cap bategaven amb força, no em deixaven respirar. De sobte, una mà em frenà i un incipient crit va sortir de la meva gola resseca de tant respirar per la boca. Instintivament, vaig agafar la mà que em subjectava, tot va passar en uns moments...

La llum del fanal el va il•luminar: “Josep...!!!, burro, idiota! Una mica més i em mates de l’ensurt que m’has donat”.

Era el Josep, el meu veí!, aquell “nano” que li agradava espantar-me tot sovint. La por passada em va fer riure tota l’estona i a ell, també! Vam parlar fins que arribarem a la porta de l’escala i, amb un somriure maliciós, em va proposar anar a l’església, encara no havia acabat la missa i volia confessar-se. Mig en broma li vaig dir que faria bé confessar l’ensurt que m’havia donat. Una riallada li va sortir de dins. Ho vaig explicar a casa encara alterada. Els meus pares ja sabien que era un poca-solta.

L’endemà, encara dolguda per l’estat d’impotència, vaig comentar-ho a una veïna que es va estremir i a mi em sobtà; va contestar: “aquest noi acabarà malament..., a l’escala han trobat una camisa com la que ell porta, a dit la seva mare, tacada de sang. I el mossèn mort, amb un ganivet clavat, dins del confessionari.

Han passat molts anys i aquell crim encara no s’ha descobert.

Comentaris

  • Bromes amb regust de realitats...[Ofensiu]
    brins | 22-12-2020 | Valoració: 10

    Quin final tan inesperat, Montserrat! Has fet un bon retrat del perill que sempre ens amenaça. Cal que no ens fiem de ningú.

    Desitjo que passis un Nadal amb pau, molta salut i esperança.

    brins

  • Por que fa riure.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-12-2020


    Quina cosa més rara que el crim encara no s'ha descobert. M'ha impressionat tot el seu desenllaç...
    Desenvolupes tota l'acció a poc a poc i fa por de veritat.
    I gràcies per dirme que el meu relat és com una partida d'escacs.
    Saluts i Bon Nadal...
    PERLA DE VELLUT

  • Es nota que encara et dura l'ensurt...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 19-12-2020 | Valoració: 10

    Es nota que encara et dura l'ensurt. Acabes dient que encara no s'ha descobert el crim quan, es de suposar, que vols dir que no s'ha descobert al culpable... Encara que aquest Josep té força números.
    —Joan—

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 19-12-2020 | Valoració: 10

    m´has espantat de veritat, es un relat que fa esgarrifar noia. Molt bó

  • Aquest Josep no té pinta de ser el sant[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-12-2020 | Valoració: 10

    Ostres, ostres, quin pinta aquest Josep! Perquè una de les coses que m'ha fet més por és que diguis que l'assassinat del mossèn encara no s'ha resolt. Què se n'ha fet d'en Josep? Desitjo pel teu bé que no el tornis a veure. Una fortíssima abraçada i que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

  • Sobre pors[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 18-12-2020

    Doncs mira com és la por, Materile, que a mi de totes les històries que expliques la que m'ha espantat més és la que t'explicava ta mare de jovenenta. El crim possible fa molta més por que el que ja ha succeït, tot i ser real, el darrer.
    Amb tota aquesta filosofada tan macabre, gairebé no goso felicitar-te les festes, però vaja: Et desitjo un 2021 ple de salut! I que tots els crims que ens espantin siguin els de tinta.

  • Quina por!![Ofensiu]
    Naiade | 18-12-2020 | Valoració: 10

    Realment has aconseguit fer- agafar por. No podia creure aquest gir final que li has donat. Molt aconseguit. Tan sols espero que no sigui autobiografic.

  • Relat rebut[Ofensiu]

    El teu relat entra a concurs, gràcies per participar.

    Comissió XI Concurs ARC

Valoració mitja: 10