24 DE DESEMBRE

Un relat de: Materile

El soroll de la pluja i la humitat eren dos elements tràgics. Des que s’havia quedat sola, Nadal era una data d’aquelles que voldria que esborressin del calendari, no tenia ganes d’anar al mercat, ni d’adornar la casa, ni haver de fer el dinar només per a ella, ni de llevar-se... Que passaria si no ho fes? A qui faria mal si no tenia a ningú? Què passaria si no celebrés el Nadal? I si no existís Nadal?

Mig endormiscada, va intentar de respondre aquelles preguntes. Tothom ho sabia i aquelles respostes passaven de pares a fills. Era mantenir una tradició, omplir el fons d’armari que portem dins, que ens dóna un motiu per formular-nos preguntes i conèixer-nos una mica més. Era l’aniversari del nen Jesús...

Quina importància tenia aquell naixement i no el dels mils i mils de nens que neixen cada dia. Cada dia hi ha parelles que no tenen casa i n’ocupen una per poder aixoplugar-se, i tenen un fill. Què serà aquell nen quan sigui gran? Potser voldrà ajudar els qui no tenen res, com Jesús. Potser el detindran com van fer amb Jesús, i els seus pares i seguidors patiran. Potser no el clavaran a la creu, però estarà patint, mancat de llibertat i separat de la seva família per culpa d’una Justícia injusta...

Uf, que tard!! Com havia pogut passar tant de temps al llit divagant? Ara hauria de córrer si volia fer una petita celebració. Sí, celebraria el Nadal i el Nadal de molts, tindria un pensament per a tots aquells que no tenen casa i dormen en qualsevol racó, sols com ella. I si no li fes mal el genoll aquesta tarda aniria al Casal i animaria algú a compartir el dinar i una mica de companyia. Què carai!, avui no s’excusaria en nom de la prudència: hi aniria i ho diria!

Un excés de prudència no és cap virtut.

Comentaris

  • Josoc | 10-01-2021

    És un conte tan real que no sembla un conte . És pura reflexió i m´hi sento identificada.

  • Molt cavil.lós.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-12-2019 | Valoració: 10

    Portes molta raó en tot el que has expressat, doncs hi ha tantes diferències en el món sobre el Nadal, ja que hi ha tanta pobresa en el món, que no tenen res i altres es fan uns sopars que són un excés.
    Realment el món està massa materialitzat en el aspecte del 24 de desembre.
    Sobretot el que tenen barbaritats de diners... és per a criticar-los.
    Una abraçada i que passe un feliç Any nou, Materile.
    Perla de vellut

  • Un relat per a reflexionar[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 29-12-2019 | Valoració: 10

    A vegades un no està per romanços...però un ha de fer el cor fort i animar-se i treure la il·lusió d'allà on sigui. fet i fet Nadal és un cop a l'any i és una ocasió excel·lent per a recordar o fer plans a curt termini.... Aprofitant l'adveniment de l'any nou... Res! uns pocs adorns i ja veurà un com la percepció del món canvia.

  • Compartir[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 29-12-2019

    Potser el Nadal és això : celebrar-lo en companyia, encara que sigui compartint solituds. Desitjo que estiguis gaudint d'unes bones festes, M. Teresa.

  • Precios[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 21-12-2019 | Valoració: 10

    M’ has fet pensar. Això m’ agrada Jo tampoc tinc ganes de celebracions però ho faré

  • De les vegades...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 21-12-2019 | Valoració: 10

    De les vegades que he assaborit més un relat teu. Sembla que per Nadal, sigui obligació ser feliços i estar contents. Ser feliços i estar contents quan sabem que hi ha tanta infelicitat i tanta injustícia...
    Com sempre, ens acabes el conte amb una escletxa d’esperança.
    —Joan—

  • Bon Nadal![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-12-2019 | Valoració: 10

    Encara que sigui pel naixement del nen Jesús o tants d'altres nens d'arreu, m'alegra que la protagonista celebri el seu Nadal. Perque en el fons, cadascú celebra el seu Nadal a la seva manera. Aquests dies surten moltes reflexions interiors i cal respectar i acceptar les de cadascú. Una forta abraçada i molt bon Nadal!

    Aleix

Valoració mitja: 10