2on exercici - Qui Tacet (Galzeran-homefosc)

Un relat de: Taller de narrativa
(*nota - Començo amb uns retalls del paràgraf inicial que no aporta gaire més al tema que ens interessa. Però he de dir que aquest relat ve d’un altre relat amb un punt de vista (literari) diferent.)
(...a la televisió... (sic) Han programat l'execució d'un pres del corredor de la mort.)


EXERCICI:

Hi ha un home amb granota taronja que camina feixuc amb cadenes a les cames, cap cot i les mans enganxades al pit, com si resés. El capten d'esquena i no li veiem la cara. S'atura i fa una ullada enrere, diria que cerca la mirada d'algú, enllà del vidre que el separa del públic convidat a l'acte; familiars, periodistes i testimonis. La pantalla se centra en els seus ulls, la mirada, i sembla que cerqui els d'algú altre, de qui deuen ser? Què vol explicar? A pocs metres del final, de quins somnis estroncats es vol redimir? Segurament veu la persona que cerca, li gesticula i somriu, però se li escapa una llàgrima i torna a mostrar-nos les amples espatlles que de mica en mica arronsa, penedit potser? Tots els errors resumits en un missatge visual, de televisió distant als fets. Ara les imatges mostren el públic, moments abans de la flamarada lumínica que llevarà la vida de l'home de la granota taronja. Cares anònimes, membres d'un jurat parcial. Però enganxada a un costat del vidre, davant les fileres de gent asseguda, hi ha una noia dreta. Amaga la mirada rere unes ulleres de sol i té un paper atrapat en unes mans que tremolen.
Cobreixen el cap del reu i, en el moment més intens, seguit d'un gran espetec elèctric, els llums fallen. Ningú no ha pogut copsar res i en tornar les imatges es veu, sense alè, el cos assegut i inert a la butaca de la mort.
Enfoquen el públic. A un costat la noia del paper al pit, plora i ningú la veu, ni aquell jurat que no sabrà apreciar el relat complet.













Us enllaço als dos relats, per si teniu curiositat.
qui tacet

Signes per a un comiat

Comentaris

  • Hola comentaristes[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 16-06-2017

    Si us fixeu en els comentaris del relat original, veure-ho que hi ha algú que hi troba un símbol vital en la noia del paper. Hi ha altres relats meus on sí que hi faig sortir simbolismes, però en aquest no era prou evident, i jo tampoc ho pretenia, però l'he posat per mostrar un exemple de com alguns observadors veuen coses que l'autor no havia pretès.

    Espero que ho accepteu com una mostra de simbolisme no desitjat, o més ben dit, no buscat.

    Ferran

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:

l´Autor

Taller de narrativa

27 Relats

81 Comentaris

5118 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
TALLER DE NARRATIVA

Voleu participar en una nova iniciativa? Teniu ganes de progressar en la tècnica de l’escriptura? Voldríeu conèixer els vostres punts febles com escriptors? Esteu disposats a criticar amb sinceritat i sentit i a rebre les crítiques amb humilitat? Aspireu a lliurar-vos dels empipadors errors ortogràfics i sintàctics? Us sembla que no avanceu? Necessiteu impuls i motivació per continuar escrivint o per tornar a escriure? Voleu llegir amb criteri i aprenent del que llegiu? Disfruteu escrivint però us sentiu sols i voleu compartir esforços i interessos?

Aquí teniu la nostra proposta :

Un taller que pretèn abastar tres aspectes de la literatura: llegir, escriure, comentar.

Un exercici cada 15-20 dies en tres fases: llegir-aprendre, escriure, comentar.

Primera fase: tots els participants ens llegim el mateix text (d'un autor bo, reconegut o interessant) i el comentem, discutim, aprenem. Posem 3-5 dies. A partir d'aquest text l'organitzador proposarà un tema.

Segona fase: escrivim un relat segons el tema marcat. En un termini de 7-10 dies.

Tercera fase: comentem els nostres relats. 3-5 dies. Un comentari intel·ligent, sincer i útil. I ben redactat. Aquesta seria, doncs, una part més de l'exercici.

L’essència d’aquests exercicis seria treballar la redacció, l'estil, el lèxic, la gramàtica, l'estructura, la trama… i deixar en un segon pla la història o l’argument. En resum, centrar-nos en la tècnica ja que les històries són les que cadascú necessita, li agraden o vol contar. I res de paraules prohibides o obligades.

Qui participi en cada exercici es compromet a fer una crítica intel·ligent, amb sentit, sincera i útil a dos o tres companys. O a tots si som poca gent.

Una d’aquestes critiques vindrà donada per sorteig, les altres las podrà escollir lliurement cadascú. I, és clar, es podran fer més critiques si ve de gust o es té temps.

Hi haurà un ORGANITZADOR que proposarà el text inicial i el tema de cada exercici d'escriptura i també organitzarà el sorteig dels comentaris/crítiques obligatoris. Anirà canviant, segons decidim entre tots.

Si voleu es podrà escollir un guanyador per cada tema que escolliria l'ORGANITZADOR o bé tots per votació. Pensem-ho, però, ja que l'essència de la idea és la d'un taller d'escriptura, no la d'un concurs.

Es penjaran exercicis i crítiques, aquí amb aquest nick de “Taller de narrativa”.

Si la cosa funciona, hi ha participació i interès es podria plantejar editar alguns dels textos, crítiques, comentaris... en un bubok o similar. Per a això escollliríem entre els participants un EDITOR que tingués experiència en el tema.

En principi pensem en un grup d'uns vuit participants que es comprometin a mantenir la continuïtat durant els propers mesos, fins a l'agost.

Si esteu interessats us podeu adreçar al primer organitzador:

lluisjulian58@gmail.com