El petó. Anna

Un relat de: Taller de narrativa
Gotes d'aigua gegants i molt pesants van començar a caure d'un cel que restava immòbil des de feia setmanes. Assegut en una de les cadires del porxo, l'Eudald observava neguitós com el vermell polsegós de les rajoles del pedrís es tornava, a poc a poc, de color escarlata intens.
El mal de cap que havia petrificat l'Ernest, el germà gran, al llit d'una habitació fosca durant dies va marxar en arribar la tempesta. El pressentiment va esdevenir realitat el cap de poques hores. Aquella nit, algú va entrar a l'habitació dels dos germans i va besar-los la boca sense el seu permís. L'endemà, el poble en el que havien viscut tota la vida va llevar-se inundat, engolit pel riu.
Anna

Comentaris

  • Imagino[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 26-06-2017

    Dins d'un relat carregat de poesia, on les descripcions minimalistes són prou per situar-nos en l'entorn àrid i erm on un aiguat pot llevar vides amb tanta facilitat com rapidesa.

    Jo veig la mort, qui vessa els dos germans, el ves de la mort, humit en l'aiguat.
    Podria veure-hi més coses potser, com el final d'una relació amagada que els dos germans no volen enfrontar, i de cop, aquell mal de cap, el problema, es posa sobre de la taula i el xàfec s'endu riu avall les dues vides, on torna a sortir la mort que els vessa.

    D'un senzill relat poètic se'n poden fer moltes lectures, però segurament, de les que jo he vist, potser ni l'autora se les havia plantejat.

    Ja ens ho diràs.

    Ferran

  • simbols[Ofensiu]
    lisboa | 17-06-2017

    He de reconèixer que el teu petit relat m'ha deixat una mica desconcertat.

    Molt descriptiu, molt visual aquesta tempesta que , en certa manera esta relacionada amb la fi del mal de cap del germà gran. Aquí tindríem el primer simbolisme , la tempesta com a desllorigador d'un mal de cap. És un fet conegut que els mals de cap estan moltes vegades, relacionats amb condicions atmosfèriques, baixes pressions, canvis de temps, etc.

    I arribem al petó. Un petó que anuncia la destrucció del poble i presumiblement, la dels protagonistes. El petó de judes, potser? El petó, fet sense permís, és, en aquest cas , un símbol de mort.

    Crec que per entendre el que passa em faria falta més informació. Per exemple , parles d'un pressentiment, quin presentiment?

Ajuda'ns amb un donatiu

Ajuda'ns a pagar el manteniment de relatsencatala.cat Qualsevol aportació és més que benvinguda:

l´Autor

Taller de narrativa

25 Relats

80 Comentaris

4015 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
TALLER DE NARRATIVA

Voleu participar en una nova iniciativa? Teniu ganes de progressar en la tècnica de l’escriptura? Voldríeu conèixer els vostres punts febles com escriptors? Esteu disposats a criticar amb sinceritat i sentit i a rebre les crítiques amb humilitat? Aspireu a lliurar-vos dels empipadors errors ortogràfics i sintàctics? Us sembla que no avanceu? Necessiteu impuls i motivació per continuar escrivint o per tornar a escriure? Voleu llegir amb criteri i aprenent del que llegiu? Disfruteu escrivint però us sentiu sols i voleu compartir esforços i interessos?

Aquí teniu la nostra proposta :

Un taller que pretèn abastar tres aspectes de la literatura: llegir, escriure, comentar.

Un exercici cada 15-20 dies en tres fases: llegir-aprendre, escriure, comentar.

Primera fase: tots els participants ens llegim el mateix text (d'un autor bo, reconegut o interessant) i el comentem, discutim, aprenem. Posem 3-5 dies. A partir d'aquest text l'organitzador proposarà un tema.

Segona fase: escrivim un relat segons el tema marcat. En un termini de 7-10 dies.

Tercera fase: comentem els nostres relats. 3-5 dies. Un comentari intel·ligent, sincer i útil. I ben redactat. Aquesta seria, doncs, una part més de l'exercici.

L’essència d’aquests exercicis seria treballar la redacció, l'estil, el lèxic, la gramàtica, l'estructura, la trama… i deixar en un segon pla la història o l’argument. En resum, centrar-nos en la tècnica ja que les històries són les que cadascú necessita, li agraden o vol contar. I res de paraules prohibides o obligades.

Qui participi en cada exercici es compromet a fer una crítica intel·ligent, amb sentit, sincera i útil a dos o tres companys. O a tots si som poca gent.

Una d’aquestes critiques vindrà donada per sorteig, les altres las podrà escollir lliurement cadascú. I, és clar, es podran fer més critiques si ve de gust o es té temps.

Hi haurà un ORGANITZADOR que proposarà el text inicial i el tema de cada exercici d'escriptura i també organitzarà el sorteig dels comentaris/crítiques obligatoris. Anirà canviant, segons decidim entre tots.

Si voleu es podrà escollir un guanyador per cada tema que escolliria l'ORGANITZADOR o bé tots per votació. Pensem-ho, però, ja que l'essència de la idea és la d'un taller d'escriptura, no la d'un concurs.

Es penjaran exercicis i crítiques, aquí amb aquest nick de “Taller de narrativa”.

Si la cosa funciona, hi ha participació i interès es podria plantejar editar alguns dels textos, crítiques, comentaris... en un bubok o similar. Per a això escollliríem entre els participants un EDITOR que tingués experiència en el tema.

En principi pensem en un grup d'uns vuit participants que es comprometin a mantenir la continuïtat durant els propers mesos, fins a l'agost.

Si esteu interessats us podeu adreçar al primer organitzador:

lluisjulian58@gmail.com