LA LLISTA. Calderer.

Un relat de: Taller de narrativa
COM M'ORGANITZO

La senyoreta Julia ens a dit que em descriure alguna cosa, com quan anavem a lescola. Per no oblidarnos descriure diu. Que o farem cada setmana diu. A mig mati. Pararem dempaquetar i llegirem el que a escrit cadascu. Cada mati un.

Aquesta setmana em de parla de COM M'ORGANITZO. I ens a donat aquest fui i em posat el titol en lletra gran de pal.

Jo morganitzo amb la llista. La tinc enganxada a la porta de la nevera. Ara mateix la estic mirant la llista. Quan em llevo es el prime que faig mira la llista per saber que e de fer.

Abui es dijous. Toca esmorzar i dutxar-me. Al mati, ho diu la llista. A la tarda e de sortir a comprar. Pa verdures ous i alguna cosa de tall. Magrada comprar i cuina. Se cuina molt be. Llom ous ferrats arros bullit patates. En una llibreta tinc apuntades moltes receptes. Vint o mes. On treballo hia molts que no saben cuina. Potser perquè viuen amb els pares. Jo com visc sol me dorganitza.

I al vespre diu trucar i felicitar al tiet. El trucare com cada dijous però no el felicitare ja mo va di que cada setmana no es el seu cumple. Ja o se però a vegades se moblida perquè la llista diu trucar i felicitar.

El tiet ve de tan en tan i su mira tot i majuda a arreglar les coses que se an fet malbe i si cal sortim a compra. Roba bambes medicines.

El tiet sempre vol treure la llista de la nevera. Esta tota groga i tacada de ficar els dits sempre resegueixo el dia amb el dit i a vegades estic cuinant i el tinc tacat el dit. Tambe es va desenganxar dun costat un dia però jo la vaig tornar a enganxar amb molt de celo. Em serveix per organitzarme i així es COM M'ORGANITZO.

La llista la va enganxar la mama quan va ana a lospital per una setmana. Mu va deixar tot ben apuntat dia per dia. Una setmana completa va di estaras be et pot organitzar només necesites la llista. Pero ja no va torna.

Comentaris

  • La llista[Ofensiu]

    “La senyoreta Julia ens a dit que em descriure alguna cosa, com quan anavem a lescola.” Primer he pensat, per les faltes i el to, que el protagonista era un nen petit, però la frase “com quan anàvem a l'escola” m’ha fet pensar que era algú més gran però amb un certa discapacitat. És un relat inquietant, una persona que es veu clarament que necessita ajuda i que viu sol, i que va fent com pot, tot i les seves dificultats. Té com una obsessió a organitzar-se. La llista és allò que tothom utilitza quan ho vol tenir tot organitzat i controlat. La llista pot ser que simbolitzi la mare, la que tenia cura de tot? I com ara ja no hi és, el seu substitut i allò que li dona seguretat (perquè l’organització és seguretat) és la llista. La mare li va dir “només necessites la llista” i ell s’aferra a ella com l’únic que té i com l’únic que creu que necessita (perquè així li va dir la mare).
    Lluís, tinc ganes de saber la teva versió.

  • Dramàtic[Ofensiu]
    SrGarcia | 15-06-2017

    És molt dramàtic, però entenc que la manera d'escriure fa que algunes coses siguin difícils d'entendre. ¿Què vol dir "roba bambes medicines"?

l´Autor

Taller de narrativa

27 Relats

76 Comentaris

30494 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
TALLER DE NARRATIVA

Voleu participar en una nova iniciativa? Teniu ganes de progressar en la tècnica de l’escriptura? Voldríeu conèixer els vostres punts febles com escriptors? Esteu disposats a criticar amb sinceritat i sentit i a rebre les crítiques amb humilitat? Aspireu a lliurar-vos dels empipadors errors ortogràfics i sintàctics? Us sembla que no avanceu? Necessiteu impuls i motivació per continuar escrivint o per tornar a escriure? Voleu llegir amb criteri i aprenent del que llegiu? Disfruteu escrivint però us sentiu sols i voleu compartir esforços i interessos?

Aquí teniu la nostra proposta :

Un taller que pretèn abastar tres aspectes de la literatura: llegir, escriure, comentar.

Un exercici cada 15-20 dies en tres fases: llegir-aprendre, escriure, comentar.

Primera fase: tots els participants ens llegim el mateix text (d'un autor bo, reconegut o interessant) i el comentem, discutim, aprenem. Posem 3-5 dies. A partir d'aquest text l'organitzador proposarà un tema.

Segona fase: escrivim un relat segons el tema marcat. En un termini de 7-10 dies.

Tercera fase: comentem els nostres relats. 3-5 dies. Un comentari intel·ligent, sincer i útil. I ben redactat. Aquesta seria, doncs, una part més de l'exercici.

L’essència d’aquests exercicis seria treballar la redacció, l'estil, el lèxic, la gramàtica, l'estructura, la trama… i deixar en un segon pla la història o l’argument. En resum, centrar-nos en la tècnica ja que les històries són les que cadascú necessita, li agraden o vol contar. I res de paraules prohibides o obligades.

Qui participi en cada exercici es compromet a fer una crítica intel·ligent, amb sentit, sincera i útil a dos o tres companys. O a tots si som poca gent.

Una d’aquestes critiques vindrà donada per sorteig, les altres las podrà escollir lliurement cadascú. I, és clar, es podran fer més critiques si ve de gust o es té temps.

Hi haurà un ORGANITZADOR que proposarà el text inicial i el tema de cada exercici d'escriptura i també organitzarà el sorteig dels comentaris/crítiques obligatoris. Anirà canviant, segons decidim entre tots.

Si voleu es podrà escollir un guanyador per cada tema que escolliria l'ORGANITZADOR o bé tots per votació. Pensem-ho, però, ja que l'essència de la idea és la d'un taller d'escriptura, no la d'un concurs.

Es penjaran exercicis i crítiques, aquí amb aquest nick de “Taller de narrativa”.

Si la cosa funciona, hi ha participació i interès es podria plantejar editar alguns dels textos, crítiques, comentaris... en un bubok o similar. Per a això escollliríem entre els participants un EDITOR que tingués experiència en el tema.

En principi pensem en un grup d'uns vuit participants que es comprometin a mantenir la continuïtat durant els propers mesos, fins a l'agost.

Si esteu interessats us podeu adreçar al primer organitzador:

lluisjulian58@gmail.com