Vull morir, viu!

Un relat de: Joan G. Pons

Vull morir, atent.
Vull morir mirant els que em miren.
Vull morir notant la presència d'infermera.
Vull morir estirat, dret és cansat.
Vull morir escoltant adéu, o potser fins aviat.
Vull morir envoltat de llàgrimes i de les meves.
Vull morir sentint petons a les galtes i els llavis.
Vull morir mostrant la meva cara llissa o arrugada.
Vull morir amb les mans agafades a altres mans.
Vull morir amb el meu amic Follet a prop.
Vull morir amb els meus llibres oberts.
Vull morir acompanyat de l'Amistat, la Confiança, la Creativitat, la Comprensió i el Sentit de l'Humor.
Vull morir amb els ulls oberts i desprès els tanco o me'ls tanquen.

I si no puc morir així, ho escric i així m'agradaria
que em recordeu... l'estona que decidiu.

Comentaris

  • contesto a cunnilingusfrigidus[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-11-2008

    Em sap greu haver provocat una valoració tant baixa. He cercat el teu correu i no ho he trobat.
    En alguns Relats faig el dissemina i hi ha gent que vol aportar un comentari però no vol crear una contransenya a RELATSENCATALÀ.
    Respeto als seus motius i llavors, excepcionalment, recullo els seus comentaris i valoració.

  • I tots aquests "comentaris" rebuts?[Ofensiu]
    La recatada | 06-11-2008 | Valoració: 1

    No hi ha la figura "lector" per a fer-ho? Tant per als uns com per als deus...

    Només és un apunt.

  • Commentari de Maria Rosa[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-11-2008 | Valoració: 10

    El teu relat m'ha commogut... I m'ha sobtat, ha fet que encarés una veritat inamovible que he de tenir amb mi mateixa, algun dia, m'ha fet posar en primera persona aquestes frases i dir-les de manera empàtica, és a dir primer les he interpretat com que alguna persona propera a mi em feia aquesta comanda i jo em poso en lloc d'ella, i després com si jo mateixa ho estigués demanant per a mi. Ha estat en aquest moment quan he sentit que cada frase és una manera d'afrontar la vida i la mort d'una manera valenta, activa i sentida.

  • És cert[Ofensiu]
    Jimbielard | 04-11-2008 | Valoració: 10

    Que has posat els teus desitjos per morir en pau, amb armonia amb tot el que estimes i necessites. Una conclusió, una tria, del millor de la vida.

    Vull morir amb els ulls oberts , i tant! per no deixar de veure la bellesa .. i continuar-la si es possible.

    Gràcies.

    Jimbi

  • Morir viu ... [Ofensiu]
    Núria Niubó | 03-11-2008

    De ben segur que el teu desig de morir amb tot el que demanes el tindràs !, els que t'estimen si no ho poden fer en aquell moment , segur que ho han fet abans, en vida , mentre morim cada dia essent estimats que importa el precís instant de la mort?
    He perdut ésser estimats , de sobte i no he pogut ni donar-los-hi la mà, ni hi vaig ser a temps , però em tenien al seu cor, m'havien tingut sempre donant-los-hi en vida tot el que tu demanes i que jo també voldria Ha de ser preciós poder-se acomiadar així, però no podem triar !
    Hem de viure intensament cada instant, tenim dret a ser feliços !
    M'ha emocionat el teu poema ,
    Gràcies,
    Núria


  • Està clar[Ofensiu]
    Queca | 03-11-2008 | Valoració: 10

    Si un ha de morir, que sigui de la millor manera possible. Però a vegades la vida té sentit de l'humor, i és ben negre, i la mort t'arriba quan menys t'ho esperes, i de la pitjor manera possible. Sería fantàstic poder decidir, poder triar com morir, i si fos possible, t'asseguro que també demanaria morir com tu descrius en aquest relat sincer.

    (ja l'he afegit jo, Joan. Sense problema).

    Una abraçada.

  • comentari d'en Manel[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-11-2008

    Realment molt ben expressat, aquest impuls que ens fa donar i rebre amb igual d'intensitat, i que és la vida. Molt ben expressat, també, aquest desig de consciència fins el darrer moment.

  • resposta a evivol[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-11-2008

    La coma vol ser una mica de separació de dos moments, la mort i l'atenció conscient. I també sense la coma m'agrada, dos moments relacionats. Gràcies.

  • Però triga molt[Ofensiu]
    Sílvia Cantos | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Perquè ens has de permetre seguir gaudint de les teves lletres molts anys més,

  • NO SOBRA LA COMA?[Ofensiu]
    evivol | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Un poema impressionant i uns comentaris molt profunds.

    Només voldria fer una petita apreciació: no li sobra la coma al títol?

    Al poema defenses l'arribada de la mort sentint-te viu. No estaria millor dir: VULL MORIR VIU!

    Segurament vaig errat. No sé...

  • Comentari de Helena[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008

    Quan penso en la mort penso que es una part de la vida, per tant jo també voldria esser comscient de la meva mort i estar envoltada per tots aquells que estimo. Per la meva banda, també he de dir, què quan algú que jo estimi hagi de morir, no amagarè el cap sota l´ala, estarè al seu costat acompanyant , plorant i rient...

  • Sens dubte així ha de ser[Ofensiu]
    martaplanet | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Morir de la manera més tranquil·la possible, envoltat d'amics, familiars i amor...
    La millor manera de morir es sabent que no estaràs sol en aquell moment i que no t'has de sentir trist ni enfadat, només feliç de saber qui està allà i que tu, d'una o altra manera, també seràs allà amb ells, potser no físicament, però hi seràs.

    Potser no m'explico o aquest tema no te res a veure amb el que està escrit, però així és com ho sento...
    M'ha agaradat molt i t'asseguro que et seguiré llegint.

    petons!!!

    Martaplanet

  • Comentari al relat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Gràcies per compartir-ho. M´ha semblat que està fet amb molta valentia i tendresa, tothom no té aquesta força, malgrat que ho trobo trist, no estic preparada per afrontar la mort amb aquesta naturalitat.

  • Comentari d'Eva[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Seria una molt bona manera de morir o de perpetuar-te al records de qui t'estimen.
    Molt tendre i profund, felicitats.

  • Comentari d'en Miquel[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008 | Valoració: 10

    VEIG QUE HO TENS MOLT CLAR, I L'ESCRIT ES MOLT BONIC I ADIENT PERÒ JO EN AQUESTES DATES M'ESTIMO MES ELS PANELLETS.

  • Comentari rebut d'en Carles[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Joan aquestes reflexions demostren que ets un ésser superior,un poeta que es treballa día a día els seus desitjos,els seus sentiments,la seva personalitat,la seva relació amb el món i les persones.Es per aixó qui vinc a les teves tertúlies.A mí personalment la sola idea de la mort em trasvalsa em bloquiieija i m'aterroritza.Ademés malgrat que no crec en cap deu no he arribat al grau de sabiessa que deia en Paniker,en la entrevista que en vas enviar.Deia ell que aquesta consisteix en arribar a no preocuparse pel que passi després de la mort.Jo voldria morirme sense adonarm'en, sense despedirme de ningú i menys de mi mateix,ja sé que es egoista pero sospito que el destí que s'entesta en enviarnos el contrari del que volem no em concedirá aquest desig.

  • Dignitat[Ofensiu]
    Melcior | 02-11-2008 | Valoració: 10

    digne ha estat la vida , digne serà la mort .
    mentrestant , però .
    Endavant amb les lletres !

  • lluny de les mans càlides[Ofensiu]
    Avet_blau | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Ja ho intento, ja.
    però hi ha tantes variants,
    tantes persones "decidint" pel malalt...
    Aquets moments tan dignes, a vegades costa de mantenir-los ferms.

    Per desgràcia es demana, (s' exigeix!)
    morir rodejat de tubs i aspiradors,
    en un ambient "aseptic" lluny de la seva vida,
    lluny de les mans càlides de fills i nets.

    Avet

  • Comentari rebut[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Hola molt maco
    A mi em falta una:
    Vull morir plenament la vida
    Gràcies per compartir-ho
    Mercè

  • El goig de viure.[Ofensiu]
    Alberich | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Quin goig el de viure, ens vens a dir: Atent, mirant els que ens miren; notant la presència d'algun dels que ens volen; escoltant adéus, o fins aviats; plorant amb llàgrimes pròpies i les dels altres; sentint petons a les galtes i els llavis; mostrant la cara llissa o arrugada, amb les mans agafades a d'altres mans; amb un bon amic a prop; amb llibres oberts i la companyia de l'Amistat, la Confiança, la Creativitat, la Comprensió i el Sentit del Humor. I tot amb els ulls ben oberts que més tard ja tancaràs o te'ls tancarà algú.

    No podria imaginar un cant a la vida més reeixit i ben trobat.que el que ens brindes.
    Enhorabona,

    Ramon

  • Un cant a la vida.[Ofensiu]
    M.Salles | 02-11-2008 | Valoració: 10

    Viure-la plenament, fins el final.
    Viure-la vitalment. Plenament.

    M'hi apunto. I m'agrada com ho dius:. Clar, fort, breu.

  • Vull morir, viu![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 01-11-2008 | Valoració: 10

    Morir d'aquestes maneres són molt maques i dignes, però millor no morir-se.
    Jo em vull morir fos en la natura, en el mar ondulat i sentint-me part de la terra.

    Salut i records!
    ullsblaus1

  • De Joan a Joan [Ofensiu]
    Divagador | 01-11-2008

    M'ha agradat.

    Juges amb aperents contradiccions que ressalten la importància del fet de viure, tot comparant-la amb la mort?

    Salut i paraules!

  • M'agrada la vitalitat d'aquest poema...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 01-11-2008 | Valoració: 9

    Aquest poema està bastant bé, dolç i simpàtic... Li faltarien algunes millores, però m'ha agradat molt la atenció, per la qual cosa li poso un "9".

    A reveure, senyor Joan!!

Valoració mitja: 9.17