Aconsellar

Un relat de: Joan G. Pons
Aconsellar, Donar consells, es transmetre coneixements, experiències, a un altre persona, que pot aprofitar d'aquesta informació per prendre decisions adequades.

També aconsellar es un compartir idees experimentades, vivències, i que han donar uns bons resultats.

Vivint es repeteixen situacions semblants. I un bon consell, ajuda molt.

Un bon consell ajuda i apropa. Enriqueix mútuament .
Els bons consells, una positiva xarxa de suport en les relacions humanes..

Aconsellar, no ha d'estar motivat per un sentit de superioritat. Es tracta d'un compartir gratuït i engrescador, confiant faci una aportació experimentada, enriquidora.

Aconsellar, tot un servei social lliure i espontani.

Animo a un viure i conviure , regalant consells, de forma lliure, espontània i amical.

.......................................................................



Comentaris

  • No sóc...[Ofensiu]
    Prou bé | 02-01-2024

    ... partidària de donar consells. Gairebé mai es segueixen i gairebé sempre molesten a qui els donem.
    Em sap greu., per aquesta vegada no comparteixo el teu "consell".
    Amb tot...
    Agraeixo la teva aportació amb total cordialitat

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-01-2024

    Bon dia, Joan: Gràcies pel teu comentari "Sensible", al meu poema "Jardí d'amor", on em dius que està molt bé.

    (Un detall: Si em poses "felicitació", en el teu comentari, vol dir que vaig anys o perquè és el meu sant (o d'una persona determinada). La paraula "Enhorabona", és perquè mereix una dedicació per haver fet un poema o alguna cosa diferent, o un triomf determinat.) (T'ho recalque perquè ho sàpies).
    (També et dic, que no em poses solament "Perla", en el teu comentari, deus de posar-me, el meu pseudònim complet: PERLA DE VELLUT). Gràcies.

    Que passes un bon dia d'Any nou.

    Cordialment.

    Perla de vellut

  • Tens molta raó, Joan: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-12-2023 | Valoració: 10

    Un assaig ben plantejat, on especules tota l'acció d'aconsellar.

    La frase teua de: Animo a un viure i conviure, regalant consells, de forma lliure, espontània i amical. Realment és molt reeixida.
    Conviure aconsellant, és bo.

    Que passes una bona nit de Cap d'Any. I dormir bé.


    Cordialment.

    Perla de vellut

  • Una arma de doble tall[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 31-12-2023 | Valoració: 10

    És cert que els consells poden ser avantatjosos i gratificants; així i tot, sempre recalcant una frase molt encertada, que tu ja hi has inclòs en el text. Ha de ser un compartir gratuït, mai des d'un sentiment de superioritat.

    Bon any Joan.

    Rosa.

  • Ui, això dels consells![Ofensiu]
    llpages | 30-12-2023

    Sóc un cagadubtes, en això dels consells, sempre penso que potser no és encertat, que callat hauria estat més mono. Perquè els mals consells existeixen, i no tenen perquè venir de ments perverses, senzillament poden sortir elements insospitats que invalidin el consell. Dit això, recolzo del tot el missatge d'en Joan per positiu i engrescador. Bona entrada d'any, Joan!

  • M'agrada[Ofensiu]
    Soleilsi | 30-12-2023 | Valoració: 10

    Què bonic aquest Relat, Joan perquè un bon consell és senzill i surt sol...
    I a més sempre arriba a temps.
    Gràcies!

Valoració mitja: 10