Vint nanorelats sobre una segona oportunitat. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
1) Abans en deien "reestrena preferent".
Quan faig tard a veure una pel·lícula als cines d’estrena de València, la puc repescar en el Cinestudi D’Or.

2) Armageddon alternatiu.

Era l’última oportunitat de llançar un míssil contra aquell asteroide, desviant-lo de la seva trajectòria implacable cap a la Terra.

3) "Casablanca" (Michael Curtiz, 1942).

Us imagineu Donald Reagan i Hedy Lamarr en lloc de Humphrey Bogart i Ingrid Bergman? Doncs els van considerar primerament.

4) Donar o no una oportunitat.

Li disparà a les cames per abatre’l. Cras error: el fugitiu caigut es revoltà, tragué l’arma i tirà a matar.

5) "Ego te absolvo a peccatis tuis".

—Pare, he pecat molt. No sé si Déu podrà perdonar-me...
—Si et penedeixes, Ell sempre dóna una segona oportunitat.

6) La Benemèrita i la llei de fugues.

Li tragueren les manilles, digueren que baixés del furgó per estirar les cames i abans que s'allunyés massa obriren foc.

7) "La consagració de la Primavera".

Stravinski l’estrenà a París en 1913, amb gran escàndol. Sortosament, aquesta música cabdal del segle XX tingué una segona oportunitat.

8) La grossa de Nadal.

Li tocà dues vegades la grossa: literalment i figurada quan algú que necessitava blanquejar diner negre n’hi oferí el 120%.

9) La guerra d’Ucraïna.

L’última oportunitat: disparà el llançagranades quan la torreta del tanc ja girava cap on era ell, tot baixant el canó.

10) "La llegenda del sant bevedor".

En la novel·la pòstuma de Joseph Roth, al protagonista se li presenten successives oportunitats de retornar dos-cents francs, sistemàticament desaprofitades.

11) La ruleta russa.

Desaprofitant aquella segona oportunitat, va prémer el gallet i ja no ho va poder contar.

12) La segona vida dels texans.

Aquells texans tan desgastats van començar a esquinçar-se pels genolls. En lloc de llençar-los, Mònica encara els va estripar més.

13) L’etern retorn.

A cada nou cicle existencial tenia l’oportunitat de millorar aquella decisió i avançar en el creixement personal.

14) Pintura a l’oli.

A diferència d’altres tècniques, la pintura a l’oli permet aprofitar un llenç ja utilitzat, pintant-hi al damunt.

15) Segona oportunitat.

Satan el retornà al món dels vius, perquè seguís pecant i assolís prou mèrits per gaudir de les flames eternes.

16) Sense segona oportunitat (història per a no dormir).

Els Maristes explicaven històries com la d’aquell nen virtuós que acabava a l’infern per un mal pensament abans de morir.

17) Un Rembrandt.

L’estudi per raigs X d’aquell Rembrandt va mostrar una primera versió del retrat, sense barret.

18) Última oportunitat.

En aquell aparador feia anys i panys que hi havia el mateix rètol: "Última oportunitat. Liquidació per tancament del negoci".

19) Violència masclista.

S’agenollà demanant-li una segona oportunitat. Compassiva ella, ho acceptà, però ell no n’hi donà cap quan una setmana després l’escanyà.

20) Zombis.

El fugitiu els preguntà per què i, abans de saltar-li al damunt, aquell zombi respongué: "Només volíem una segona oportunitat".

A més d’alguna altra cosa que vulgeu comentar, podríeu dir quin heu trobat més interessant, de l’1 al 20? Gràcies.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer