Vint nanorelats sobre Innocents. [temps real de lectura: 3 minuts]

Un relat de: Joan Colom
A bord d’un Airbus A380.
Aquell 28-D el pilot va recomanar als 525 passatgers que es cordessin el cinturò de seguretat, perquè faria un bucle...

Amb el lliri a la mà.

Tan innocent era que es pensava que aquelles senyores amb tan poca roba, palplantades a les cantonades, anunciaven roba interior.

Bretolada criminal.

—Innocent, innocent! —repetia entre riallades, mentre la velleta que havia relliscat amb la pela de plàtan seguia estesa, immòbil.

Conducte reglamentari.

Quan li preguntaren si es declarava culpable o innocent, d’aquella massacre, respongué que ell no n’era responsable: només complia ordres.

"Dotze homes sense pietat" (Sidney Lumet, 1957).

Un membre del jurat aconsegueix anar capgirant l’opinió dels altres onze, inicialment convençuts de la culpabilitat d’un noi acusat d’assassinat.

El "Càndid" de Voltaire.

Ridiculitzant Leibniz, Voltaire fa repetir a Càndid que tot el que passa és òptim, en el millor dels mons possibles.

El consumisme, que ens ofega.

Era tan innocent, tan innocent que es creia tots els missatges publicitaris. És clar, mai arribava a fi de mes.

El hijab.

La dona musulmana ha d’anar coberta en públic, tret de cara, mans i peus, per preservar la innocència dels homes.

Il·lusió i innocència.

Amb la innocència passa com amb els Reis: un cop saps que són els pares ja no recuperes la il·lusió.

Innocentada numèrica.

El NanoRepte 983 va inaugurar l’any 2020. El 1039 clausurarà el 2022. 983+1039 = 2022 acompleix la conjectura de Goldbach.

Innocentades perilloses.

Els cigars explosius eren articles de broma populars fins els anys cinquanta. Sortosament caigueren en desús, pels nombrosos accidents ocasionats.

La fugida a Egipte, segons Mateu.

A diferència de Josep, als pares dels innocents degollats per ordre d’Herodes no se’ls aparegué en somnis l’àngel del Senyor.

La presumpció d’innocència.

És una garantia consagrada en la Declaració Universal dels Drets Humans. Preval mentre la culpabilitat no hagi estat establerta legalment.

Llufes de les altres.

Pels Innocents no penjava llufes sinó que les simulava: trepitjant bombes fètides aconseguia que tothom l’increpés titllant-lo de porc.

Mercenari.

Els ninots que aquell angelet duia pintats a l’esquena no eren llufes sinó soldats, enemics o amics, que havia mort.

Ningú no és apolític.

Era tan innocent que, quan algú de dretes deia que era apolític perquè tots els polítics eren iguals, se’l creia.

Proverbi àrab, molt misògin.

Quan arribis a casa apallissa a la teva dona. Potser tu, innocent, no sabràs per què, pero ella sí.

Transsubstanciació.

Patia anèmia crònica, d’innocent com era: no menjava carn perquè pensava que la comunió diària ja li aportava prou proteïnes.

Un herodià de cap a peus.

El meu relat "El bonhomiós Sr. Carlelí" (10-05-2019), ret homenatge als soferts i sovint incompresos herodians, altrament dits pedòfobs.

Xanthium spinosum.

Els catxurros, fruits de l’espina-xoca el·lipsoidals i provistos de ganxos com de velcro, són llufes que pots llançar a distància.

Comentaris

  • Molt ben encertats. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-12-2022 | Valoració: 10

    Amb molta imaginació i fent-li la volta a les situacions.
    Els que més m'han agradat són:

    —Amb el lliri a la mà.

    —El consumisme, que ens ofega.

    —La fugida a Egipte, segon Mateu.

    —Transsubstanció.


    Bon Nadal i Bon Any.

    Cordialment.

  • Molt bé [Ofensiu]
    Prou bé | 27-12-2022

    Algun de sorprenent!
    Amb total cordialitat