Una visita miraculosa

Un relat de: liudmila
Hi havia un regne llunyà que estava governat per les emocions de la por, l’enuig i la tristesa. La por creava angoixa i preocupació desmesurada als seus habitants, feia tornar tan hostils, que s’enfadaven, insultaven els altres i es barallava per qualsevol cosa. Tots aquests sentiments robaven l’energia vital, i la gent acabava profundament trista, frustrada i deprimida. I si la gent, governada pels focs de la incomprensió, l’obediència cega o l’odi inflat, no moria en les guerres, acabava els seus dies amagada en torres de soledat.

Aquest regne era negre i fosc, nodrit per les emanacions negatives dels seus habitants, que havien perdut totes les il•lusions. O potser mai havien pensat que les coses poguessin ser diferents, ja que havien nascut i havien viscut sempre en el mateix regne, i per a ells era normal. No tenien amics verdaders, ni se sabien estimar profundament els uns als altres, i eren infeliços.

Un dia, de cop i volta, va aparèixer una llumeta al cel que s’anava apropant cap a ells. Al veure-la, es van quedar tots paralitzats de la sorpresa, ja que era una cosa molt rara. Tenien les mirades fixades fins que va aparèixer un globus d’aire... A l’arribar al terra, en va sortir una criatura petita, una nena amb els cabells daurats i els ulls blaus, i no tenia por!

La gent la mirava i no entenia què és el que tenia de diferent. S’assemblava a tots els nens i nenes, però ella no plorava, no amenaçava amb xantatges egoistes i capritxos, no estava enfadada o trista... Sí, això! No estava trista! Al contrari! Ella estava il•luminada per un somriure radiant, que enviava milers i milers de rajos al seu voltant, i el regne es pintava dels colors de l’arc de Sant Martí.

Semblant a les miríades d’estrelles que s’encenen al cel el somriure s’encomanava i es va escampar com si fos una espurna miraculosa, il•luminant les cares de tothom.
- D’on véns, maca?
- Del regne de l’Alegria – va respondre la nena amb un somriure ple de felicitat i harmonia.

Comentaris

  • Bonica visita...[Ofensiu]
    free sound | 22-11-2011 | Valoració: 10

    ...del món de l'Alegria i amb alegria....
    Història per alegrar el dia...
    Per poder veure i viure un món de colors...
    Gràcies per les passejades als meus poemes.

  • L’alegria s’encomana[Ofensiu]
    Naiade | 02-11-2011 | Valoració: 10

    Has fet una bon plantejament dels dos extrems de la balança. Tan debò apareixes arreu aquesta criatura al•legòrica i desterréssim les pors, angoixes i sentiments negatius...
    Una abraçada

  • Vivim en un món dual[Ofensiu]
    joanalvol | 02-11-2011 | Valoració: 10

    Alegria i tristor. Odi i amor. Llum i foscor... Tot és al nostre abast. Depèn de nosaltres cap a on decantem la balança de la nostra voluntat.
    Una abraçada
    Joanalvol

  • Doncs sí.[Ofensiu]
    Bonhomia | 26-10-2011 | Valoració: 10

    Mai s'ha de ser pessimista passi el que passi, doncs la vida dóna tants tombs que revolcar-se en la brutícia no serveix absolutament per a res. Sempre hi ha una espurna que pot créixer de moltes maneres. És la moralina que he tret del teu relat, molt bonic.

  • llum d'esperança[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 20-10-2011

    la que ens mostra aquesta alegria menuda i simpàtica, i això de llunyà, hauriem de mirar el punt de vista del narrador, potser els lectors el tenim més a tocar, tant que fins el tenim dins de casa.

    Una abraçada liudmila.

    Ferran

  • Alegria en globus[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 17-10-2011 | Valoració: 10

    La màgia dels globus m'encanta i m'atreu. Em sembla fantàstic que la nena alegria hi arribi. Molt bé! Sembla un conte rus, d'aquells de la llar de foc. Una abraçada.

    Aleix

  • crohnic | 16-10-2011

    Desgraciadament, aquest regne governat per la por, l'enuig i la tristesa m'ha resultat massa familiar... Convindria una visita miraculosa com la del relat... Bon conte!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de liudmila

liudmila

108 Relats

177 Comentaris

98556 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Traductora i escriptora:
Alexandr Puxkin, El conte: http://www.locantich.cat/2012/03/el-conte-del-pescador-i-el-peixet.html
"Les fots del coneixement dels Mags d'Orient": http://www.locantich.cat/2012/08/les-fonts-del-coneixement-dels-mags.html
L'autora del llibre "El Conte de l'espurneta del Sol: Un vatge d'aventura al Terra" (publicat Desembre 2014):
Bubok (en paper i ebook-pdf): http://www.bubok.es/libros/237722/El-conte-de-lespurneta-del-Sol-Un-viatge-daventura-a-la-Terra-Primera-Part
Lulu (en paper): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/paperback/product-21940067.html
Lulu (en ebook-pdf): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/ebook/product-21940086.html