El Laboratori d’evolució humana

Un relat de: liudmila
-Que fem amb l’espècie humana? Encara no els podem treure de la protecció, són immadurs.
-Si, és veritat, encara hem de neutralitzar la seva força mental destructiva, no poden estar connectats amb l’Univers directament ja que destruirien tot.
***
Els membres d’expedició arqueològica a la cova Denisova a l’Altai (Rússia) van reunir-se en el campament per sopar. L’Elena, una nena vívida i amb molta curiositat, era molt espavilada pels seus set anys. Va observar que el seu pare va estar molt involucrat a una discussió sobre el genoma d’una espècie humana desconeguda, la que van desxifrar als finals de l’any 2013 a Espanya (Atapuerca) i que va ser similar al que havien trobat aquí, a Sibèria. Va aixecar-se i marxar silenciosament. Estava segura que ahir va veure un ós. Volia comprovar una altre vegada. Mica en mica es va profunditzar dins del bosc i... per la seva alegria va veure un ós gegant que s’apropiava cap a ella!
-Vine, no et faré res! Vull ser la teva amiga.
Aviat l’Elena va poder veure la seva mirada, molt trista, com si volgués dir-li o explicar alguna cosa...
-Lena, on ets?-de cop i volta va escoltar la veu del seu pare i es va girar.
-Estic aquí, papi! Mira a qui he trobat!- i quan va tornar la mirada al aquest lloc, ja no n’hi era.
-No pots estar molt lluny del campament, ves a saber que hi pots trobar!
-Papa, jo he trobat un ós, molt gran, com un arbre, amb pells llargs en el seu cap i em sembla que m’entenia...Tu l’has espantat,- deia la nena amb la decepció.
-No existeixen els ossos amb els cabells i si estigués aquí, el veuria també.
El dia següent ell va llegir la noticia als diaris: “A aquesta zona van veure un leti, d’una alçada de tres metres que podia córrer molt ràpid, desaparèixer o influir la ment humana per crear por o esborrar la memòria.” Va mirar a la seva filla que mentrestant somiava amb un que li deia: “Els homes pensen que si no parlem, som primitius. No és això. No necessitem parlar ja que podem llegir el pensament...”

Comentaris

  • cada dia escrius millor Liudmila...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-12-2013 | Valoració: 10

    és una alegria veure com persones com tu heu fet vostre el català i us feu amb la llengua d'una forma cada vegada més i més rica.
    Jo et dono les gràcies pel teu esforç i la teva generositat
    una abraçada i records als teus nens ! ;-)

    pd.- ja us he vist a les fotos de la presentació dels contes de l'aigua ! ;-)
    bones fetes de nadal, també !
    joan

  • Molt bon...[Ofensiu]
    AVERROIS | 15-12-2013 | Valoració: 10

    ...relat. Ves a saber quins secrets encara estan per descobrir. I ens creiem que ho sabem tot! Pobres ignorants.
    Una abraçada.

  • Molt bé [Ofensiu]
    Olga Cervantes | 15-12-2013 | Valoració: 10

    M'agrada aquesta idea romàntica de la comunicació.
    Bon Nadal

  • Ara ho entenc![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 15-12-2013 | Valoració: 10

    Havia sentit a parlar del yeti o home de les neus, però no sabia én bé d'on provenia aquesta història. Ara ho entenc! M'ha aradat tornar-te a llegir. Com sempre, els teus relats alimenten el cervell, aportant coneixement real o de ficció. Una forta abraçada i que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de liudmila

liudmila

108 Relats

177 Comentaris

98563 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Traductora i escriptora:
Alexandr Puxkin, El conte: http://www.locantich.cat/2012/03/el-conte-del-pescador-i-el-peixet.html
"Les fots del coneixement dels Mags d'Orient": http://www.locantich.cat/2012/08/les-fonts-del-coneixement-dels-mags.html
L'autora del llibre "El Conte de l'espurneta del Sol: Un vatge d'aventura al Terra" (publicat Desembre 2014):
Bubok (en paper i ebook-pdf): http://www.bubok.es/libros/237722/El-conte-de-lespurneta-del-Sol-Un-viatge-daventura-a-la-Terra-Primera-Part
Lulu (en paper): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/paperback/product-21940067.html
Lulu (en ebook-pdf): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/ebook/product-21940086.html