Toquen a morts

Un relat de: Underneath

Avui he descobert que pot ploure sense estar plovent. No hi ha ni un nuvol al cel, però la llum brilla gris sobre l'asfalt. La xafugor s'escorre enganxifosa per les cantonades mentre un home gras i ressuat empeny un carretó amb tot de capses amuntegades cap a un camió. La calba li brilla amb la suor, i la samarreta se li enganxa al cos. I se que ell també ho sap. Pot plure sense que caigui aigua del cel. Una cortina de pessimisme cobreix el mon aquesta tarda i, sense motiu aparent, les ampolles estàn mig buides i cobertes de pols, i ningú ha trobat motius per brindar avui, i ahir estaven mig plenes i lluents. Plouen records. Plouen desitjos mai complerts, plouen silencis plens de significat i paraules mai pronunciades. El vent udola pel cel obert, i m'estremeix. M'apropa i tanco la finestra. D'aqui un any fara un any farà un any que vas marxar i que em vas deixar amb l'objectiu de vencer al món que t'ha vençut. D'aqui un any farà un any que no hi seràs. I ho anirem superant. Pero avui no. Avui plou. Plou sense pausa. Plou sense ploure. Avui plora el mon, i sento el silenci com va tocant a morts.

Comentaris

  • Pluja[Ofensiu]
    Jan des Val | 04-10-2008

    La pluja, ni que sigui interna, ens recorda aquells qui ja no hi són, però que són molt presents. El teu escrit reflecteix molt bé l'estimació per qui ha hagut de marxar.

  • si...[Ofensiu]
    _shamandalie_ | 26-04-2006 | Valoració: 9

    Xhip, és veritat... a vegades, per més bon temps que faci, per dintre plou i plou... a vegades, encara que faci calor, a dins del cor no deixa de ser d e c e m b r e . . .
    Però en fi, per alguna cosa es diu allò de que després de la tempesta sempre ve la calma no? :P
    S'ha de pensar que sense la tristesa no podriem ser feliços!..
    Weeeenup vaig a llegir més xDD k m'hi he posat ya xDD

l´Autor

Foto de perfil de Underneath

Underneath

73 Relats

215 Comentaris

89622 Lectures

Valoració de l'autor: 9.52

Biografia:


"Porque eres mia,
porque no eres mia,
porque te miro y muero
y peor que muero
si no te miro amor
si no te miro
porque tu siempre existes dondequiera
pero existes mejor donde te quiero
porque tu boca es sangre
y tienes frio
tengo que amarte amor
tengo que amarte
aunque esta herida duela por dos
aunque te busque y no te encuentre
y aunque
la noche pase y yo te tenga
y no"
(M. Benedetti)



Per mi, la poesia és només un intent futil d'aturar l'instant, de guardar-ne fotocòpies...