simple i clar

Un relat de: Marteta
Creure no és saber. Caure no és morir. Vènçer no és acabar la partida. Viure no és estar-se aturat.

Creure és saber que no ho saps. És tenir una concepció de les coses subjectiva, que no vol dir errònia, però tampoc significa correcta per a tothom. Creure, doncs, també és respectar les altres creences.

Caure és una prova vital que determina la teva força per després tornar-te a aixecar, perquè sempre ho feim. Som més forts que la gravetat, temptam en contra d'ella, esperits rebèls.

Vèncer és superar-se, no superar a algú. Un mèrit que ens abarca en tota la nostra persona, però que no puntua per sobre de les altres. Fora egoismes. Amb ànsies de tornar a vèncer'ns

Viure és creure sense saber res.
Viure és caure per tornar-nos a aixecar.
Viure és vèncer els nostres temors.
Viure és ser nosaltres mateixos, sense voler viure pels altres o per sobre d'ells. És respirar per poder sobreviure, i alhora disfrutant de tot el que la vida ens dóna.

Comentaris

  • Simple i clar ...[Ofensiu]
    Annalls | 06-05-2013

    ... com que ets una noieta tota inteligencia, profunda i sensible, amb molta personalitat i molt però que molt madura.
    Veig que ja us coneixeu amb la Mena i l'Eloi. Estic contenta.
    Anna

  • creure, caure, vèncer, viure...[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 02-04-2013 | Valoració: 10

    Quatre verbs de gran importància si els utilitzem amb la saviesa que tu ens encomanes. M'ha encantat la frase "vèncer per a superar-se, no per a superar algú".
    Aquesta i totes les reflexions que has escrit en aquest recull, mostren una persona
    de gran maduresa, que contrasta amb la meravellosa joventut que tens.
    Et felicito per les teves aportacions.

  • I ben clar![Ofensiu]
    Eloi Miró | 01-04-2013 | Valoració: 10

    Gràcies Marteta pel teu comentari
    No sé si encara, tal i com diu la teva biografia, tens 16 anys, però tot i això t’expresses molt bé. En aquest “relat” manifestes una seguretat, tal i com diu el títol, simple i clara. M’ha agradat especialment el que parles sobre les creences: això de respectar-les. Les creences i la fe són dues essències molt importants en el recorregut social i cultural de l’ésser humà i és segur que han ajudat en la seva complexa evolució racional.
    I quan parlo de fe, no només vull dir en Déu, sinó també en una amistat: en aquella persona que tant aprecies, fe en la teva parella, etc.

    Totalment d’acord amb tu!!

    Una abraçada
    Eloi

l´Autor

Foto de perfil de Marteta

Marteta

227 Relats

394 Comentaris

165875 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Professora de filosofia.