La tornada

Un relat de: Marteta
Sabia que no sentiria el mateix que la primera vegada que vaig veure aquella costa pronunciada rebedora del vent de llevant. No havia tancat el cicle, i les marxes forçoses de l’esdevenir empenyen com la inèrcia d’aquestes ones que em porten.

M’he instal·lat en desmesura en el pragmatisme aquests darrers anys, i ara que la situació se’m capgira em resta poca intel·ligència emocional. Crec que em conec a mi mateixa. Crec que em faig cas a mi mateixa a l’hora de prendre decisions.

Per què em sent així? Per què si és un motiu d’alegria per a la majoria de persones? Per què em quedo aquí mirant com el vaixell s’apropa al port sense fer res més que bufar i pensar quan serà el moment de la tornada?

La direcció a la què apunten els meus neguits, per molt senzilla i infantil que soni, és que torna a ser setembre. L’aventura de sortir un nou curs de casa, a un nou institut, fa que broti de dins jo la inseguretat que em farà estar atenta a seguir aprenent de l’ensenyament.

Comentaris

  • LA PLANURA DE LA FELICITAT[Ofensiu]
    Bonhomia | 25-09-2021 | Valoració: 10

    Espero que sigui un entreteniment divertit, Marteta. Si és que no ho està sent. El nerviosisme dels canvis és poderós, el costum i la sublimació de l'intel.lecte no. Jo no suporto els canvis, però contenen una positivitat vers el que s'esdevé després. Desitjo que ja estiguis gaudint. La rampa cap amunt és costosa, el camí força planer quan ens trobem dins un nou rol. Fes-te'l divertit!

  • M'agrada[Ofensiu]
    Soleia | 09-09-2021

    Marteta, t'entenc, jo també he estat professora, en el meu cas de primària i com tú he sentit inseguretat als inicis de curs, però l'experiència és un grau i una vegada començat el curs aniràs guanyant seguretat, ànims, això si és que parlaves de tú, si no, ho has reflectit molt bé!

    Abraçada poètica1

    Soleia

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 09-09-2021

    Agraeixo el k teu comentari..
    Salutacions, Joan

  • Ah, l'enyorança...[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 08-09-2021 | Valoració: 8

    Està bastant bé aquest article teu...

    Com diria Heràclit, un no pot banyar-se dos cops en el mateix riu, no només perquè el riu canvia, sinó perquè la gent canvia, malgrat a vegades el canvi no és visible i pugui semblar ridícul quan et diuen que, de fet, en certs casos, la gent ha canviat.

    És que les circumstàncies són poderoses...

    El teu text és simpàtic i enyoradís, t'animo a fer-ne més.

    Salutacions, Marteta!!!

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-09-2021 | Valoració: 10

    Agraeixo, Marteta, el teu comentari.
    Interessant, aquest Relat teu.
    Salutacions, Joan

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Marteta

Marteta

227 Relats

394 Comentaris

165897 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Professora de filosofia.