Sense triar

Un relat de: fosca

Tinc ganes de plorar però enlloc de llàgrimes salades ploro sang roja com la passió que vaig arribar a sentir pel que creia que seria la meva única i bonica professió a la vida.
Jo volia, volia i volia! Volia crear castells de prunes amargues, necessitava muntar cavalls de nata dolceta i riure amb dents d'anís. Cada cop que em tocaves requeria notar el regalim de pega dolça de les teves mans treballades de música.
Les maduixes que formen el meu cor comencen a agrejar perquè noto que s'acaba el que més desitjava i el que més desitjo encara!
El tacte de la crema pastissera acabadeta de fer, la cremositat del flam amb gerds i formatges. La solemnitat de l'oli fort de la meva petita terra sucat amb un bon pa de pagès, la tomaca que humiteja els meus pensaments... ep! I sobretot, no ens deixem de banda la sal, que ens fa trobar l'equilibri sobtat en aquesta vida que més o menys tots portem amb paciència.

La llarga nit que m'espera és eterna, noto que la ceba m'ha fet efecte i la meva mirada, dolorosa i tèrbola enyora aquell petit somni que vaig tenir un dia d'hivern quan em vaig dirigir al Damià i li vaig dir: Ja ho he decidit, vull ser xef de cuina!

Comentaris

  • instants | 04-11-2005

    una bona barreja d'elements, molt subtil i enciador, però, alhora, cruu i punyent, suau i tendre... deliciós, un plaer dels sentits.

    Una abraçada


    PAu

  • Doncs endavant![Ofensiu]
    Queca | 20-10-2005 | Valoració: 10

    Preciós bonica! M'ha agradat moltíssim, tant ple de màgia i sentiment... No sé nina, encisador!!

    Tria els teus somnis i defensa'ls amb ungles i dents, no permetis que mai ningú s'interposi entre ells i tu.

    Mil besades ninona!!

  • Preciós[Ofensiu]
    ambre | 20-10-2005 | Valoració: 10

    Si cuines com escrius, que et menjaràs el Ferran Adrià per sopar un dia, ja ho veuràs. Per què sobretot tens l'ingredient principal, sensibilitat.

  • somnis...[Ofensiu]
    ROSASP | 19-10-2005

    Quin efecte més aclaparador té aquest relat. Aquestes imatges tan sorprenents de menjars deliciosos amb les mans plenes de somnis, que ens van alimentant amb diferents sabors dolços i salats.
    Finalment la ceba que fa vessar llàgrimes. Un joc de paraules i d'idees genial.
    Estranya barreja de naturalitat, ironia i profunditat...

    Una abraçada i fins la propera!

  • Perdona![Ofensiu]
    rnbonet | 19-10-2005

    Volia escriure: "...cobreix amb el seu mant..."
    (Qüestió de tecles -bastant noves-, i de neurones -bastant velles-).

  • Com cal...,[Ofensiu]
    rnbonet | 19-10-2005 | Valoració: 9

    ...breu, per llegir a la pantalla d'un sol cop; correcta en el llenguatge, cosa no gaire present a la pàgina; abundant d'imatges, que ens fa pensar en un final diferent... i broma-acudit darrer, que cubreis amb el se mant el relat i el fa entenedor... i entendridor!
    (El 9,50 no me l'accepta... Aquestos de RC, sempre tan "sencers"!)
    Salut i rebolica, xicona!

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de fosca

fosca

56 Relats

228 Comentaris

62803 Lectures

Valoració de l'autor: 9.81

Biografia:
Aquí hi diu que sóc de Tarragona i no és cert.
Vaig néixer a Reus i sempre he viscut a Reus :)