Salvarem els teus versos

Un relat de: Anagnost

Quan la veu del poeta,
Lilith, s'esmorrella
i és condemnada al silenci,
aquí restam nosaltres,
anagnosts dels temps moderns,
per aixecar-la al cel
i fer-nos-en ressò.

Salvarem els teus versos,
tot cantant-los,
i tu, enmig de la germandat,
seràs veu, essencial presència
que ens il·luminarà
a força de poemes.

Comentaris

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • l'he tornat a llegir[Ofensiu]
    gypsy | 13-01-2008

    i és un miracle, una joia-tresor feta paraula.
    gràcies!

  • Versos amb veu pròpia[Ofensiu]
    Unaquimera | 03-12-2007 | Valoració: 10

    No t'havia comentat aquest poema, que en canvi havia llegit i rellegit. Sobre la persona a qui fa referència concreta, no cal afegir res més, que qualsevol paraula queda mancada del sentit sencer que voldria donar-li.

    Sobre la teva obra en si, breu i deliciosa, t'he de fer una confessió: em fa feliç saber que algú, com ara tu, ens considera una germandat, a tots nosaltres, aquells que gaudim dels versos i que ens en fem ressò, dels poemes d'altres, que d'aquesta manera no resten en silenci mai, ni quan el seu autor no els parla.

    El cert és que, en moments com aquest, en què et busco, llegir-te és sentir-te proper, tot i la distància real. És el caliu que desprèn la teva poesia!
    T'envio una abraçada plena d'afecte,
    Unaquimera

  • Per no caure en l'oblit[Ofensiu]
    pruna | 14-11-2007 | Valoració: 9

    Serenor i melangia, contrapunts marcats amb les teves belles paraules. Un poema ple de bellesa.

  • preciós!![Ofensiu]
    teresa serramià i samsó | 14-10-2007 | Valoració: 10

    gràcies pel teu comentari.

    M'ha emocionat el teu poema. En ell hi vibren totes les notes de l'orcresta del cor en un cant d'amor i d'acolliment extraordianri...

    Preciós!, una abraçada tan gran i tant impetuosa com un mar de tardor, Anagnost!!

  • Memòria i clam[Ofensiu]
    foraxit | 13-10-2007 | Valoració: 10

    Preservar, salvar, recorda i mantenir intactes els versos de l'oblit ferotge que imposa el temps.

  • Jaume,[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 20-09-2007 | Valoració: 10

    Has resumit molt bé allò que jo pensava poc després de conèixer la trista notícia, i ho has expressat d'una manera meravellosa: salvarem els teus versos. Els mantindrem vius, perquè després de la impotència i la tristor -primera estrofa del poema-, seguirem llegint i rellegint el que ara ja ha esdevingut el llegat definitiu de Lilith - Marla.

    Gràcies a ella, a la Lilith - Marla, i gràcies també a tu per aquest poema, vitalista i profund.

    Salut, mercès també pels teus comentaris i fins una altra!

    V.

  • Doncs... de moment si....[Ofensiu]
    Becki | 18-09-2007

    Bones Anagnost! Doncs... de fet no voldria deixar d'escriure però la meva vida ha tornat a donar un gir inesperat... que em manté completament esgotada anímicament.

    Espero poder obrir-me ben aviat i compartir amb vosaltres la passió d'escriure.

    Un petó ben gros per tu i per tots els companys de la pàgina!

    Bego

  • M'ha emocionat...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 17-09-2007 | Valoració: 10

    el teu poema. El teu missatge arriba amb força i s'expandeix, i ens fa partícipis a tots nosaltres de tot allò que voldriem dir-li. Que els mots hi són i que els sentiments que desprenen ens acompanyaran per sempre.
    Una abraçada

  • Benvolgut Jaume![Ofensiu]
    F. Arnau | 14-09-2007 | Valoració: 10

    Esperava la teua contribució a aquest petit homenatge que li estem fent a Lilith In memoriam. Com sempre, no m'has decebut...
    M'ha agradat molt la referència a Salvador Espriu, millor dit la paràfrasi o com collons es diga: Salvarem els teus versos.Versus: "Hem viscut per salvar-vos els mots". Eren uns altres temps, i ara el que cal és salvar el record dels poetes i les poetesses. Com la Lilith!
    Una forta abraçada, poeta!
    Molta salut!
    ... I tot això! I allò! (a la manera de l'Ovidi)

    FRANCESC

  • Preciós sentiment...[Ofensiu]
    RATUIX | 13-09-2007 | Valoració: 9

    M'he pogut imaginar als lectors d'ella com un mar de mirades damunt el qual suren els seus poemes com barquetes valentes.

  • gypsy | 13-09-2007 | Valoració: 10

    salvarem els seus versos que ara són pell dins la teva pell.
    Resten els mots impertorbables en la seva magna bellesa.

    gràcies!!

    gypsy

  • J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 12-09-2007 | Valoració: 10

    Al fons del mar s'hi amaga el silenci, per això del mig del mar afloren grans pensaments

  • ...i el Verb és va fer home[Ofensiu]
    omega | 12-09-2007 | Valoració: 10

    Preciosa l'al.legoria a Lilith, primera esposa d'Adam. Aire, vent, nit, dimoni, qui sap!. Hi ha tan poca distància entre el bé i el mal!

Valoració mitja: 9.46

l´Autor

Foto de perfil de Anagnost

Anagnost

44 Relats

589 Comentaris

78315 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Anagnost: llegidor, especialment de les lliçons en l'església antiga.
Efectivament: llegidor. Això sóc, per sobre de tot. El meu nom és JAUME FUSTER, i visc en el "regne enmig del mar" que és Mallorca, unit a Catalunya i València pel cordó umbilical de la llengua i la cultura. Em complau sobremanera haver entrat en aquesta gran família que és Relats en Català i esper ser-ne membre per molt de temps. S'admeten crítiques. Si algú es vol posar en contacte amb mi ho pot fer a aquesta adreça: fusteralzina@gmail.com