SALM 125. DÉU PROTEGEIX ALS SEUS

Un relat de: PERLA DE VELLUT
SALM 125, DÉU PROTEGEIX ALS SEUS
(ESPIRITUAL)

“ Los que confían en Yahvé son como el monte Sión, inconmovible, estable para siempre. ¡Jerusalén, de montes rodeada! Así rodea a su pueblo Yahvé desde ahora y para siempre.”

Hui escolte la teua paraula
i la diposite en el meu cor,
en aquest millor departament
dins de la meua ànima d’amor.

És el salm que hui he llegit
m’ajuda sempre a tenir més fe,
ja que la meua voluntat feble,
sí, l’ompli del millor vi sincer.

El vi novell es tira en ordres nous,
jo l’aprofite en el meu interior,
passen els dies i així l’utilize
i oferir-te la meua emoció.

Senyor, tu sempre ets l’alfa i l’omega,
tens paraules per a perdonar,
l’únic que em fa tenir caritat,
i la meua pregària és entrega.


Autor: PERLA DE VELLUT
3 de juliol de 2019



Comentaris

  • Jo sí que sóc una mica religiós.... però no cristià.[Ofensiu]

    Hola, Perla de Vellut.

    Jo sóc una mica religiós en certa manera, però en tot cas no en Crist.

    Puc dir-te que m'he inventat la meva pròpia religió. No crec en Crist (no sóc tampoc anticristià, hi ha coses pitjors que la fe en Crist, dit sense ninguna burla ni expressió alguna de superioritat) però sí que crec en el que jo anomeno la Justícia.

    Sé que el cristianisme ha comès errors (jo també de manera individual en el meu cas, no sóc perfecte) però el cristianisme també ha ajudat a certa gent, això últim no seré jo qui ho negui. Una mateixa cosa pot tenir parts blanques i negres al mateix temps.

    Que sàpigues això.

    Ja parlarem.



    Marc.

  • Gràcies... Unicorn...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-07-2020

    Gràcies Unicorn, pel teu amable comentari en el qual em dius que "Jo no sóc religiós, però en tot cas m'agrada la teua devoció", i per dir-me que la meua fe és agradable de llegir. M'alegre de que m'hages visitat i quan puga, ja et visitaré en el teu bloc.
    Salutacions.

  • Jo no sóc religiós, però en tot cas m'agrada la teva devoció.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 14-07-2020 | Valoració: 9

    Hola, Perla de Vellut. Sóc unicorn gris amb un altre nom d'usuari.

    El teu poema sobre la teva devoció en déu m'agrada. No sóc creient en Crist però la teva fe és agradable de llegir. Certament, si només hem de creure en lo demostrable i en lo segur, malament aniríem.

    Creu-me que si el teu poema no m'agradés gens en ningun sentit no et diria això.

    Per cert, que et recomano l'Osset de Peluix i Lletra Perenne, que crec que et podrien agradar. Perdona'm, a més d'escriptor sóc publicista.

    Que el teu (encara que no sigui el meu) déu et beneeixi i t'ajudi, sense ninguna burla!!

    Salut i filosofia!!

  • Gràcies... Urkc-Eduard.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-12-2019

    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari: "Celatge abaixat" i per les teues paraules que m'han emocionat.
    Que tingues un Feliç Any Nou...
    Perla de vellut

  • Celatge abaixat[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 29-12-2019 | Valoració: 10

    Precios Perla de Vellut. Les muntanyes de Sidònia, ahir capital dels pobles del mar, i avui reiixint encar destins dels esglaiats serfs com corders vers celatges amics. Bon de tot 2020

  • Gràcies...Sr.Garcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 28-12-2019

    Pel teu amable comentari, en el qual em dius que és "digna d'amiració, la confiança és una continuació de la fe".
    Per la versió que em poses en català em sembla molt bé i a la vegada m'ha fet un poquet somriure, perquè Déu ajuda els cristians, només algunes vegades...
    Realment m'has fet un poquet la contrària, però no passa res. Però Déu, no sols ajuda els cristians. Realment ajuda a tots, perquè Déu vol ajudar i a salvar a tota la humanitat.
    Ah, sí, un cordial salut i que passes un Feliç Any 2020...
    Perla de vellut

  • Fe i confiança[Ofensiu]
    SrGarcia | 28-12-2019

    Aquesta fe que mostres és digna d'admiració, la confiança és una continuació de la fe i un sentiment molt necessari per a anar vivint.

    Sembla que sempre et vulgui portar la contrària, però no és així, és per mostrar un altre punt de vista. El salm 125 pot estar molt bé; jo recordo la poesia popular castellana que diu:


    "Vinieron los sarracenos

    i nos molieron a palos

    que Dios ayuda a los malos

    cuando son mas que los buenos."




    Pel meu compte n'he fet una versió en català:

    "Vingueren els sarraïns

    i ens pegaren bastonades

    que Déu ajuda els cristians

    només algunes vegades."

  • Gràcies Naiade...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-12-2019

    Per la teua visita i per dir-me que és un poema molt adient per a aquest temps deNadal... Me n'alegre de que t'haja agradat.
    Besos i Bon Nadal...
    Perla de vellut

  • Un poema...[Ofensiu]
    Naiade | 23-12-2019 | Valoració: 10

    ...molt adient per aquestes dates. per un moment en el salm, m'ha semblat que llegia a Matilde Assenssi, en el" Últim Cató", llibre que estic llegint ara..
    M'ha agradat el que n'extreus.

  • Gràcies...Montserrat...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-12-2019

    Grácies pel teu amable comentari: "Bonic", que m'ha agradat. Fou una inspiració espiritual profunda sobre aquest Salm 125.
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 23-12-2019 | Valoració: 10

    A mi sempre m’ han agradat els Dalma i el teu te una delicadesa especial . Gracies per lkegir i que tinguis Unes Bones Festes !

  • Gràcies...Aleix...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-12-2019

    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari, on em dius que és un Reconeixement. Sí... és per a Déu, aquesta inspiració, sobre el mateix Salm 125, amb paraules digines per a Déu.
    Gràcies i Bon Nadal...
    Perla de vellut

  • Gràcies... Nil...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-12-2019

    Gràcies pel teu amable comentari "Cap a Déu". Sí, la divinitat de Déu, és la que m'ha fet reflexionar sobre el Salm 125. Com em dius tenen bones paraules de lluminositat, i així seguir amb bon propòsit el camí de Déu. Saber tenir caritat és essencial per a l'home...
    Gràcies per tot i Bon Nadal...
    Perla de vellut

  • Gràcies...Unicorn Gris[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-12-2019

    Pel teu considerable comentari, per dir-me que és un bonic poema. bé, cadascú té la seua opinió sobre la espiritualitat. Em dius que no ho entens molt. Et comente que és una reflexió sobre el Salm 125, de la Biblia... I jo sí que crec la divinitat de Déu, que és la que més uneix a la persona humana, amb la seua bondat. Gràcies per valorar-la i especificar-me la teua opinió.
    Saluts i Bon Nadal...!!
    Perla de vellut

  • Reconeixement[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-12-2019 | Valoració: 10

    Estic segur que aquesta pregària tindrà el seu reconeixement, literari i, sobretot, de confort interior. Paraules sentides, directes, precises aquests dies. Una forta abraçada i molt bon Nadal!

    Aleix

  • Cap a Déu![Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 21-12-2019 | Valoració: 10

    Aquest Salm és tota una revelació, un diàleg entre el poeta i la font d'inspiració divina. Un poema on es reconeix la unitat entre el creador i la seva imatge creada ací la Terra. Els poetes som transmissor de la bellesa, sigui quina sigui la nostra temàtica. Perquè per això existeix la riquesa de paraules, per a triar aquelles que tenen lluminositat i ens transporten a la vibració de les altes esferes. El teu poema li he llegit diverses vegades, una per tastar-lo, una altra per a delectar-me i la darrera per a embriagar-me!. Gràcies per fer-nos més planer el camí cap a Déu.


    .* Et convido al primer poema que vaig publicar a R.C : XÀLDIGA, que com el teu, també és de temàtica espiritual.

  • Un bonic poema, opino jo.[Ofensiu]
    unicorn_gris | 20-12-2019 | Valoració: 9

    És un bonic poema. M'agrada ser el primer en comentar-lo. Opino que mereix un comentari.

    No l'he entès tampoc molt, però m'ha semblat bonica la teva reflexió sobre déu, la seva autoritat i assegurada bondat, i la teva fe, amb respecte, m'agrada bastant. Jo mateix no tinc molta fe (o, almenys, no en el déu cristià) però suposo que tinc fe en la humanitat o, com a mínim, amb l'home individual i individualista. Dir que jo sóc una persona sense amor excepte per a ma mare crec que seria molt exagerat per no dir totalment fals.

    Ens llegirem per aquí. Bones festes.

Valoració mitja: 9.71