Sakura, llàgrimes de primavera

Un relat de: rautortor


Fotografia d’Issei Kato a El País digital



Sakura, llàgrimes de primavera


Han llucat, per fi, les branques, ufanoses.
Esclata la plana seduïda per un sol adolescent
desvestit de núvols i calimes, àvid d’amor.
Amb timidesa, fulla i floreix el cirerer,
més i més, tant, que la brisa li roba plors
de llàgrimes exquisides.
I, malgrat tot, somriu la primavera.

Somriu també de goig i d’entusiasme
tot el meu món, optimista i venturós.
No el torba ni el desconcert de la tardor
ni la incertesa d’un hivern ran de l’epíleg.
Però, no oblida els plors, tampoc la pena,
que són molts anys veient florir i morir
somnis daurats i primaveres.

Eufòria i plors, llàgrimes de primavera;
tan sols cal desitjar que siguin d’alegria.

Comentaris

  • I jo somric també...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-04-2019 | Valoració: 10

    al llegir aquest poema de Sakura, que és una meravella esquisida i amb molta desinvoltura que incita a la lectura. La meua enhorabona per aquest relat que és molt sensible.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • Tornarà també el temps de les cireres?[Ofensiu]
    Montseblanc | 11-04-2019

    Les teves paraules em fan sentir l’inexorable ritme de la vida, tristeses i alegries que ens van erosionant... Però, per molt que passin els anys i ens fem grans, és inevitable que una nova primavera ens torni a embriagar. Serà així fins la darrera, encara que a aquestes alçades ja sabem que la majoria de les renovades il•lusions i ganes de viure quedaran en res, però la roda gira i nosaltres dins ella i trobo que és màgic, que tot i que ens caiguin al damunt anys, arrugues i xacres, sempre quedi dins nostre un trosset verge a punt per deixar-se arrossegar per una nova florida dels cirerers...
    Preciós poema. Gràcies!

  • cor tendre.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 10-04-2019 | Valoració: 10

    Fent un cop d'ull a la teva biografia veig que ets força major que jo i això no obtant me n'adono, llegint el teu bell poema, que tens un cor tendre com les fulles que broten dels arbres per primavera. Les branques i també la soca fortes per les ventads que has rebut al llarg de la teva existència. Una poesia on conflueixen les llàgrimes i les joies que fan el dia dia de la teva vida. Salut!, Nil.

  • Així sigui[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 10-04-2019

    Buscava el teu relat d'aquest mes Raul, per agrair-te els teus comentaris, i m'ha sortit aquest bonic poema. Que així sigui, que aquestes llàgrimes de primavera que deixen anar els cirerers siguin d'alegria.

l´Autor

rautortor

223 Relats

757 Comentaris

140286 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:
Raül Torrent i Torrent (Menàrguens, 1945)

A més d’un sentimental impenitent, em considero un lletraferit sense remei. La docència, la història i l’arquitectura són la meva dèria i conformen bona part de les meves metes; la poesia, en canvi, és la companya de viatge, complaent i seductora, que tothora m’ajuda a descobrir qui sóc.




Fotografia d'Arno Rafael Minkkinen