Rutina fosca

Un relat de: diesi

Un altre dilluns marró i amarg com el cafè. Cansament. Pantalons i jersei grisos. Ulleres brutes. Cabells escabellats. Mareig fidel però inconstant. Rutina fosca. La meva intel·ligència valorada en un set mediocre. Bolígrafs destapats que s'assequen. Desànims per tornar a la muntanya dels incompetents. Ignorància indesitjablement temptadora. Pensaments mesuradament perversos. El meu futur un miratge invisible. El meu present situat al cràter d'un volcà. El meu passat un cúmul d'errors. Pessimisme involuntari. Ganes de plorar per últim cop. Ganes de fugir de la realitat. On van els records quan els oblides?

La pila de coses pendents augmenta proporcionalment amb les ganes de no fer res. La desesperació només alimenta els meus versos, fracassats. I el fracàs està present en tot el que faig. Només em queden algunes paraules inútilment boniques escrites amb mala lletra de bohèmia. Vida agra. Llàgrimes oxidades. Cor de ferro. La nit torna a caure. Fanals de ciència-ficció davant la finestra. Cortines destenyides. Habitació ordenadament desordenada. Llit que em queda gran i fred sense tu. Vine, perdona'm, salva'm un cop més. Entra als meus somnis per la porta del darrere, que sempre està oberta...

Un altre dimarts marró i amarg com el cafè.

Comentaris

  • SweetInnocence | 10-03-2008 | Valoració: 10

    Un dia marró i amarg com el cafè, com la vida quan et treuen les ganes de viure-la, com els versos que surten quan un està decaigut.
    I la porta dels somnis, sempre oberta...
    m´ha encantat la teva manera de descriure-ho, ràpida i dura, amb força...

    Fins aviat,

    SweetInnocence.

  • Continuo llegint[Ofensiu]
    Anagnost | 08-03-2008 | Valoració: 10

    Promès i complert: et continuo llegint. I la segona visita reafirma la primera impressió: ets jove i impulsiva, en el tracftament del text, com cal, però tot escriptor, abans de res, ha de manejar l'eina de què disposa -la llengua-, amb solvència, cosa que no sempre succeeix, per desgràcia. Tu sí, que ho fas. Francament, sembles dotada per a escriure. I clar, t'hauré de continuar llegint.

  • si llegeixes aquest missatge abans de les cinc de la tarda d'avui[Ofensiu]
    ixnuir | 28-02-2008

    entra al forum i clica l'apartat on hi posa repte musical, ok?

  • Marru marró[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 28-02-2008 | Valoració: 10

    Jo ja he deixat de prendre cafe.
    Molt intens el relat, i llegit escoltant la banda sonora de "Babel", encara més intens, com el cafe.
    Una qüestió; l'últim "que", no sobre? ho he llegit de les dues maneres, i no ho tinc clar, però no importa. de fet, una gota en mig del teu mar literari que no desmereix res del relat.

    Una abraçada.

    Ferran

  • Això és diu elegir...[Ofensiu]
    Cincdos | 27-02-2008 | Valoració: 10

    impressionant senyoreta, com sempre.

    un altre pic amb sa boca oberta

    mil petons
    vagi bé

  • apa! que no et queixaràs![Ofensiu]
    ixnuir | 26-02-2008 | Valoració: 10

    mira.. aquest relat preciós (tot i la tristor que se'n despren), de tant que em va agradar... hi vaig posar un enllaç al forum...
    i no te l'he comentat perquè no tinc res a dir, tant quotidià i tan ben relatat!

    per què no t'hi passes mai pel forum de RC? jo de tant en tant vaig fent alguna entrada i ara estem organitzant entre la gypsy i jo un repte literari que crec que t'agradarà... vés mirant i ja trobaràs algo... i quan ho trobis, animat a participar, plis!

    a, i no passa res si no em comentes res... comprenc que deus tenir força feina i poc temps, tranqui... i no m'importa comentar només jo si segueixes amb aquests textos que fas...

    ;-)

  • Aparentment, no[Ofensiu]
    RATUIX | 25-02-2008

    però tot cuadra. L'ànsia de vida i el desencant quan ens manca l'esclat. Quan l'amor hi era i ha deixat dolor. Un fantàstic clam amb tot i el sabor amargant que deixa. Qui no sent això no podria escriure.

  • No està malament[Ofensiu]
    copernic | 24-02-2008


    Les frases curtes li donen força al relat d'aquestes misèries quotidianes. Sec i contundent, és un crit de desesperació davant d'un món que se't gira en contra. Però al final li dones un gir optimista: Els somnis, els somnis són lliures i no estan sotmesos a la realitat de cada dia.
    Petons des de la talaia!

  • amb oracions curtes...[Ofensiu]
    Noia de vidre | 24-02-2008 | Valoració: 10

    dones la rutina, el pas a pas que porta el ritme del relat, aconseguit molt i molt. mentre que amb mots de ràbia t'embolcalles a tu dintre! m'ha encantat!! un plaer

    un petonet sempre de vidre Natàlia...

  • oblidar records?[Ofensiu]
    franz appa | 23-02-2008

    On van els records quan els oblides? Potser no tots, però tal vegada alguns van al dipòsit amarg com el cafè dels dimarts de les coses frustrades, soterrades però inconcloses, no tancades, alenant amb el seu tossut remugar secret. I enverinant el cos de la sensació dels errors, dels fracassos, i enviant-li sensacions que, tot i que tot pot estar per fer, no es tenen ganes de fer res.
    L'exercici dels versos fracassats és en si un èxit, ho prova aquest text teu, que esventa i il·lumina la part fosca, la rutina fosca, el desordre ordenat on s'han escapolit les perles de la teva descripció de la quotidianitat.
    I allí trobaràs el desig de sortir i plantar-li cara a aquest present "situat al cràter d'un volcà". I a ell, el que s'invoca al final, com qui no vol la cosa...
    Salutacions,
    franz

Valoració mitja: 10