Prometo tancar els ulls i recordar el que vas ensenyar-me

Un relat de: jOaneTa

Cada cop que les llàgrimes envaeixin els meus ulls
Cada cop que la tristesa copegi la meva ànima
Cada cop que la por intenti enfonsar-me
Prometo tancar els ulls i recordar el que vas ensenyar-me

Quan els dies semblin no acabar
Quan les forces estiguin esgotant-se
Quan la foscor vulgui amagar-me
Prometo tancar els ulls i recordar el que vas ensenyar-me

Si la solitud em transforma
Si la angoixa em fa cridar
Si la ansietat vol asustar-me
Prometo tancar els ulls i recordar el que vas ensenyar-me

Recordant la teva veu contaré fins a quatre
Recordant les teves paraules m'aixugaré les llàgrimes
Recordant els teus ulls em permetré relaxar-me
Començaré a viure gràcies a tu que vas ensenyar-me

Comentaris

  • I és que[Ofensiu]
    aleixvb | 07-11-2009

    no hi ha gaires persona, per no dir cap, que no t'ensenyin a la llarga alguna cosa. Alguns més i més valuoses i alguns menys i també valuoses.

    Crec que seria hora que també comencés a recordar el que un dia em van ensenyar.
    Gràcies.

    Aleix.

  • Jo prometo[Ofensiu]
    Nyanga | 25-07-2009

    tornar-te a llegir i afegir-te ara mateix a la llista dels preferits.
    Tirar endavant és dificil a vegades, i més quan el vent et va en contra.
    Però l'optimisme que trasmets en el teu relat ens ajuda una miqueta més a superar aquest vent...
    Felicitats!!

  • Gràcies![Ofensiu]
    jOaneTa | 30-06-2009

    vull donar les gràcies a tots els que heu dedicat un poc del vostre temps a llegir aquest poema que malgrat estar ple d'incorreccions és el que més em mostra com a persona.
    Gràcies pels comentaris constructius que em fan veure que he millorat moltíssim des del primer relat publicat fins ara... que ja en van 78!
    Gràcies a tots per ajudar-me a escriure un poc millor.


    jOaneTa

  • Tancar els ulls i recordar... [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 27-06-2009 | Valoració: 10

    Recordar bons consells... Consells que has rebut d'una persona que molt et deu estimar. Records que t'han portat a escriure un poema que al repetir les primeres síl·labes en cada vers li dona la gran força que mereix. Un bonic poema que prometo que em mantindrà els ulls ben oberts per seguir-te llegint.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Joaneta..[Ofensiu]
    maricel | 22-06-2009

    T'han quedat un escrit molt polit, ple d'energia, tens sort de tenir aquest suport cada vegada que trobes que ses forces et manquen.

    Una besada desde s'illa vesina, jo som de Menorca, i m'alegra molt trobar illencs per aquestes pàgines (diguesim que et sents com més a ca teua)
    sort!

  • Tancar els ulls i recordar![Ofensiu]
    Cendra de flor | 22-06-2009 | Valoració: 10

    Si sabessim tancar els ulls i recordar les ensenyances de les persones que ens estimen
    podríem sobreposar-nos millor als mals o difícils moments.
    Molt bonic el teu poema. Et continuaré llegint.
    Cendra de flor

  • M'has emocionat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 20-06-2009

    amb aquest poema, Joaneta. La persona que et va donar tan savis consells, t'estimava molt. Estic segura.
    No crec que siguis ni rara ni diferent. Una persona que pensa com tu ha de ser un encant per força.
    NO DEIXIS D'ESCRIURE!
    Una carinyosa abraçada.
    Nonna

  • Però...[Ofensiu]
    Bonhomia | 16-06-2009 | Valoració: 10

    Ufff! Quina manera de sofrir, noia! Clar que val la pena, la vida! Només ens cal ser nosaltres mateixos, per obrir els nostres propis ulls! ( Si vols, després de la teva reflexió ).
    Tira endavant i amb força! Que tens tota la vida! Deixa les coses dolentes a part... mira, per a això tenim les escombraries!


    Sergi

  • Precios[Ofensiu]
    pitusa63_61 | 25-05-2009 | Valoració: 10

    es maco i real tot el q hi dius. Tots hem passat per esta experiencia i si tens la sort de contar al teu costat en algu q t'ajuda molt millor. Un petó maca i endevant, continua escribin q saps transmetre molt be els teus sentiments

  • nana_17 | 12-05-2009

    La part afegida a la biografia que tens.. la del final, m0ha fet recordar que jo també em sento així, que fa temps que soc incapaç d'agafar un llapís i un full i deixar volar les paraules com abans o feien. necessito tornar a sentir i a saber
    i et vull donar les gràcies!
    Perquè gràcies aquest text m'has fet recordar que molta gent ma ensenyat a viure, molta gent mensenya a somiar desperta i molta altre em fa somriure, i tot aixó son coses que em poden ajudar a tornar a escriure.

    ja t'ho he dit, pero t'ho torna a dir!

    Gràcies per aquest text.


    -Nana_

  • Segueix aixì[Ofensiu]
    Naiade | 12-05-2009 | Valoració: 10

    Es bo tenir un punt de referència, on agafar-nos quan la vida ens bandeja. M'agrada el teu puntal, aquesta persona que et va donar les instruccions que et calien i la va encertar de ple.
    He llegit la teva biografia i no et creguis pas que ets rara, tot el contrari, si no tinguessis aquestes sensacions, pensaments, si que ho series. Tots passem per moments en que ens qüestionem coses sobre nosaltres mateixos, i normalment som més crítics amb un mateix que amb d'altres. Segueix així, agafant-te a aquets consells que un dia van donar-te i que de ben segur t'ajudaran a superar obstacles, que pel que veig ja vas aconseguint.
    Una forta abraçada i no deixis d'escriure

  • Cal recordar[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 01-05-2009 | Valoració: 10

    les bones ensenyances que ens donen les persones que ens estimen i procuren fer-nos la vida més agradable.
    M'ha agradat molt el teu poema pel que té de sincer, positiu i pel sentiment que hi has posat. Et felicito.
    Moltes gràcies jOaneTa pel teu comentari.
    Rep una abraçada.
    Mercè

  • Cal recordar[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 01-05-2009 | Valoració: 10

    sempre les bones ensenyances d'algú que ens estima i ens conduieix pels camins més planers i menys feixucs. La vida és plena d'obstacles i cal remuntar-los, superar-los de la millor manera possible. Tu, jOaneTa, ho has expressat amb molta lucidesa i un gran positivisme.
    M'ha agradat molt el teu poema: clar, senzill i alliçonador.
    Gràcies pel teu comentari. Rep una abraçada ben cordial.
    Mercè

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de jOaneTa

jOaneTa

88 Relats

217 Comentaris

116198 Lectures

Valoració de l'autor: 9.56

Biografia:
Sóc una noia mallorquina que lluita per aconseguir els seus somnis.

Treballo per tenir diners.
Estudio per tenir un futur.
Lluito per no perdre les forces.


Hi ha cops en que els diners no em basten pel que vull i veig com el meu somni s'ha de veure aplaçat... a cops un any, altres dos... la qüestió és que potser de tant d'esperar el somni es faci miques.

Hi ha cops en que estudiar es converteix en una tortura. Sé que puc tenir les notes que vulgui si m'hi poso de veritat, però què passa si no em ve de gust cercar-me un futur?

Hi ha cops en que per molt que lluiti les forces no em basten. Són aquests moments en que acudeixo a un bolígraf i un paper per deixar anar els dits i entendre el que sento llegint les meves paraules.

Sóc rara.
Sóc diferent.
No sóc perfecte.
No sóc com la gent.



--------------------------------

Fa temps que no escric ja que les paraules no em surten, sembla que amb el temps els sentiments s'hagin quedat petrificats i agafats als versos que abans creaven...
Vull tornar a escriure i sé que per fer-ho em cal llegir i familiaritzar-me de nou amb la pàgina, penso que només als grans poemes i relats i puc trobar l'espurna que em faci agafar de nou bolígraf i paper per escriure i escriure.