“NOMÉS TÉ DE TOT EL QUI NO NECESSITA RES” (La diferència entre el desig i l’amor)

Un relat de: liudmila
El desig és com un flaix que s’encén, i amb la seva intensitat pot cremar...
L’amor és un sol suau que dóna la vida...

El desig pretén rebre, l’amor se sent feliç, donant...

El desig t’atrapa a la seva xarxa i et posseeix, com una droga addictiva...
L’amor és l’essència de la vida, és la vida, i no necessita la possessió, ni el patiment, ni una víctima... Ets lliure en la relació, i la relació és més complexa...

El desig és una espurna que pot transformar-se en amor (si hi poses la llenya i mantens la flama encesa) o deixar només les cendres, cremant-ho tot darrere seu...

Quan tens desig, només estimes el cos. Quan tens amor, estimes l’ànima, la persona. És el secret de l’amor. L’amor és una aptitud i un camí cap a un altre.

Si encara no has trobat la teva llum interna, costa més de trobar-la i veure-la dins del cor d’un altre.

Cadascú té un desig amagat dins seu: poder sentir l’amor en la seva plenitud existencial, desitjar i estimar a la vegada, quan les ànimes de la parella s’entrellacen com els seus cossos...

(dono les gràcies a l meu mestre del curs de redacció dels textos, Albert Soler Dalmases per corregir-me el text)

Photobucket

Comentaris

  • Ei! molt bé![Ofensiu]
    llamp! | 14-04-2013


    M'agrada el relat. És com una clase magistral en la que expliques l'amor i el desig. Com que el desig vol resposta i l'amor no li cal, perquè és com la vida. Que l'amor no és possessiu, etc.

    El títol és força expressiu.

    Salut!





    llampurnejant de nit!

  • crohnic | 12-12-2011

    Un molt bon assaig que ens fa reflexionar sobre aquests dos conceptes... A vegades donem tanta importància al desig que acabem perdent l'amor...
    Fins aviat!!

  • La llum interna[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-12-2011 | Valoració: 10

    Caram, quin assaig més ben narrat! El desig i l'amor són dos temes eterns, de mirada infinita, de llum interna. Reflexió per reflexionar dues vegades i rellegir dues vegades més. Em va encantar coneixer-te i saludar-te el dia de la presentació del llibre. Espero poder xerrar una mica més la propera ocasió. Una forta abraçada.

    Aleix

  • pensaments[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 04-12-2011

    i paraules que hauriem de dur gravades en el cor, o escrites a la capçalera del llit, com decàleg vital per ser persones honestes (volia escriure "més honestes").

    Et felicito pel teu català, excel·lent en la parla com l'altre dia vaig poder copsar, i en l'escriptura, tot i tenir el repàs del mestre, sota hi ha la pàtina d'una escriptora amb bona voluntat de mostrar el seu món, i el seu aprenentatge, et felicito doncs, un cop més.

    Ferran

  • Gràcies pel [Ofensiu]
    free sound | 04-12-2011 | Valoració: 10

    teu comentari, encantada. Però encara no estic preparada per sortir a la llum.
    És timidesa, potser és por, potser és vergonya o què sé jo.
    De totes maneres gràcies...Però com diu el relat tot és més bonic sinó esperes.
    Enhorabona per la teva part.

  • ben cert tot el que dius...[Ofensiu]
    joandemataro | 03-12-2011 | Valoració: 10

    l'amor és la plenitud però el desig també forma part de nosaltres i té la seva part ...com diria, imprevisible, passional...

    per cert, el teu mestre té molta sort de tenir una alumna com tu. Segur que està molt orgullós, jo , com a català, ho estic.
    gràcies liudmila per tot el teu esforç, ets un exemple

    abraçades
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de liudmila

liudmila

108 Relats

177 Comentaris

98785 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Traductora i escriptora:
Alexandr Puxkin, El conte: http://www.locantich.cat/2012/03/el-conte-del-pescador-i-el-peixet.html
"Les fots del coneixement dels Mags d'Orient": http://www.locantich.cat/2012/08/les-fonts-del-coneixement-dels-mags.html
L'autora del llibre "El Conte de l'espurneta del Sol: Un vatge d'aventura al Terra" (publicat Desembre 2014):
Bubok (en paper i ebook-pdf): http://www.bubok.es/libros/237722/El-conte-de-lespurneta-del-Sol-Un-viatge-daventura-a-la-Terra-Primera-Part
Lulu (en paper): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/paperback/product-21940067.html
Lulu (en ebook-pdf): http://www.lulu.com/shop/liudmila-liutsko/el-conte-de-lespurneta-del-sol-un-viatge-daventura-a-la-terra-primera-part/ebook/product-21940086.html