Neguit

Un relat de: Andreu Martí i Cortada
Quina tecla fora la que en prémer-la m'estremís?.
Quin llençol prou blanc per entregar-li la virginitat meva?.
Quins ulls tan sincers per confiar-li el ventre que vull ser?.
Quina l'albada serena per tocar de peus a terra i a la mare dir-li adéu?.

I què en faré de la tecla, del llençol , d'aquells ulls i aquella albada després?

Comentaris

  • Negut[Ofensiu]
    MJosep | 01-12-2023 | Valoració: 10

    Hola Andreu
    Es pot interpretar molt, però allò més important és que entra al cor amb força i fa sentir i pensar '

  • Negut[Ofensiu]
    MJosep | 01-12-2023 | Valoració: 10

    Hola Andreu
    Es pot interpretar molt, però allò més important és que entra al cor amb força i fa sentir i pensar '

  • Pur sentiment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Preguntes sense resposta, que traspuen desesper i enyorança. Un poema colpidor.

    Enhorabona Andreu. Sempre és un plaer llegir-te.

    Rosa.

  • Preguntes[Ofensiu]
    Prou bé | 30-10-2023

    Potser no tenen resposta perquè les has de buscar en la mateixa essència de la vida.
    Amb total cordialitat

  • Objectes, distància i temps[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Andreu Martí i Cortada:

    És un poema que m'ha encantat pel neguit que transmet amb aquesta sèrie de preguntes de les que no s'obtenen resposta ni tan sols al final. Què en faré de tot això quan ja hagi utilitzats aquests objectes i aparegui el temps i la distància?
    Complexament genial!

    Una abraçada i continua emocionant-nos.

  • Carregat de sentiments[Ofensiu]
    llpages | 30-10-2023 | Valoració: 10

    Encara que pugui interpretar-se de més d'una manera, és inqüestionable que el text està carregat de sentiments, amb angoixa present arreu. No és fàcil de condensar en quatre línies tant de neguit que no et deixa indiferent. Seguiré trobant-li interpretacions, m'agrada que m'hagi fet pensar i vibrar amb el que transmet.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Andreu  Martí i Cortada

Andreu Martí i Cortada

31 Relats

122 Comentaris

5801 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Sóc català, friso i em deleixo per un estat propi que permeti la màxima expressió de la meva llengua.
Fa molt temps que escric, però només quatre dies que ho publico a les xarxes.
M'agrada la poesia perquè la trobo una manera bonica d'escapar de la mentida.