Mort en vida.

Un relat de: Joan Colom
La nit.
La foscor de la cripta.
La tempesta.
El flaix d’un llamp que il·lumina formes ambigües.
El taüt buit, l’esglai.
La llarga silueta que un nou llamp retalla, escales amunt, contra la porta oberta.
Vampirs, no-morts, morts en vida:
vet aquí uns quants tòpics del terror gòtic, aptes per a adolescents porucs, devoradors compulsius de crispetes.

Sense identitat.
Sense passat.
Sense futur.
Només el caos, el no-res.
Condemnat a una no-mort,
a una autèntica mort en vida.
El terror real, feixugament quotidià:
la demència, vascular o d’alzheimer, tant se val.

Comentaris

  • Terror de ficció vs terror real.[Ofensiu]
    Joan Colom | 07-07-2022

    El terror de ficció vs el terror real és un tema que s’ha tocat altres vegades. Pecordo el film "Targets" (1968), de Peter Bodganovich, en què a un vell actor especialitzat en papers de monstre, interpretat per Boris Karloff, li fan un homenatge projectant una pel·lícula seva en un autocine, on un franctirador es dedica a disparar contra els espectadors.

  • Hola bona nit, Joan: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-06-2022

    Gràcies per la teua visita i el teu comentari al meu sonet "Per a conquistar-te". Em dius que no ets poeta. Sí, és així, cadascú és un món i no hi ha dues persones amb les mateixes idees.
    Molt bé, ja veuré el relat que m'has aconsellat per a llegir-te.
    Jo et respecte com ets i tu igualment faràs. Així que ens llegirem mútuament.
    Cordialment.

  • En la nit de Sant Joan. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-06-2022 | Valoració: 10

    Versos plens de pànics, en la nit de Sant Joan, entre la vida i la mort. El vers "Sense identitat", diu molt.
    Enhorabona, Joan.
    Cordialment.

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-06-2022 | Valoració: 10

    Llegit el teu Relat fa pensar. Enhorabona.
    Gràcies pel teu comentari al meu Relat sobre Suggeriments.
    Salutacions.

  • Comentar el comentari[Ofensiu]
    Prou bé | 23-06-2022

    Tens raó s'ha malmès molt , però Menorca, potser és encara dels llocs on pots trobar indrets per on no ha passat l, especulació... Hi ha llocs molt bonics i a l'interior de l'illa ses camps i ses bosquets són ben bucòlics...
    Jo hi vaig cada any i el record que m'enduc és magnífic....
    Amb total cordialitat

  • Imatges...[Ofensiu]
    Prou bé | 23-06-2022

    ...terribles, tant si són de vampirs com si són de demència. Mort en vida en tots dos casos.
    I avui celebrem la nit més curta! Els monstres no en tindran per a res!
    Amb total cordialitat