Micologia aplicada

Un relat de: Iona
Es van fer grans cues per veure'l. Les notícies explicaven que era un fet inversemblant que sortís un rovelló enmig de l'asfalt, sense haver cap pineda a prop.

Amb el pas de les hores sorgiren tota mena d'especialistes formulant hipòtesis sobre el seu possible origen i els tertulians de ràdio i televisió seguien en la seva línia, opinant sense disposar de suficients coneixements sobre el tema, sense deixar de banda els periodistes, que quan es tracta de temes científics, encadenen errors un rere l'altra.

La major part de tècnics havien arribat al consens de què potser l'origen es trobava en una mutació del rovelló, que li facilites a partir d'ara, digerir derivats del petroli com ara l'asfalt, i que gràcies a la variació del pH de l'aigua de la pluja amb motiu de l'entrada de partícules subsaharianes, poguessin hidrolitzar les cadenes d'hidrocarburs contingudes dins del seu entramat cristal·lí.

L'endemà no quedava cap rastre del rovelló, i en un parell de dies cap mitjà de comunicació ja no en parlava.

Per la família de Cal Cisteret fou un alliberament. Mai van gosar a explicar que l'avi Joan, tornant del bosc, amb el cistell lligat a la seva mobilet, va perdre l'únic rovelló que havia trobat.

Iona

Comentaris

  • Educació ambiental[Ofensiu]
    Magda Garcia | 20-09-2021

    Moltes gràcies pel teu comentari! Felicitats pels teus relats. Cordialment.

  • El vaig fer a la brasa[Ofensiu]
    kefas | 10-09-2021


    Sort que el vigilant era amic meu i una mica panoli. No es va fixar que l’agafava, el posava a la bossa i amb un esprai dibuixava a l’asfalt una taca ataronjada. Després vaig saber que els científics varen concloure que el miceli s’havia generat al càrstic a partir de petroli irradiat. Ara tenen exposat el pedaç d’asfalt amb la taca taronja al Museu de l’Evolució.

    Jo em vaig començar a trobar malament al cap d’uns dies. Estava abatut, amb una profunda sensació d’enyorança indefinida i vaig notar que millorava quan m’acostava a la benzina. Ara en porto sempre una llauna a sobre i el dia més feliç de la setmana és quan vaig a posar benzina al cotxe.

  • Genial[Ofensiu]
    rober | 09-09-2021 | Valoració: 10

    Quan de fum generen les teles i les xarxes! Quan tan sols cal una mirada més humana per entendre millor al món on vivim. L'he trobat genial el teu relat, gràcies i felicitats

  • Experts en tot[Ofensiu]
    Magda Garcia | 08-09-2021 | Valoració: 9

    M'ha agradat molt el relat. I certament els tertulians segurament ho podrien justificar científicament si calgués. Final molt divertit. Enhorabona.

  • Trobada d'un rovelló. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-09-2021 | Valoració: 10

    Què cuiròs, trobar-se un rovelló enmig de l'asfalt, vaja! Quin bon relat que finalitza perdent-lo...Molt bo i molt original, Iona.
    Enhorabona... per tal relat.

  • Molt ben hidrolitzat[Ofensiu]
    aleshores | 08-09-2021

    el relat,la primera sorpresa queda tancada pel gir final també sorprenent.

  • Excel.lent i sorprenent article[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 07-09-2021 | Valoració: 10

    M'ha encantat el teu article. Magnífic en la seva senzillesa.

    Quines coses, sorgir un bolet en l'asfalt, realment no passa cada dia, tot i que potser els mitjans de comunicació "reals" n'han fet un gra massa de la "supernotícia".

    Admiro el teu talent, Iona. Continua endavant i et recomano, si no ho fas ja, llegir molt; sense cap burla.

    A reveure!!!

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

82 Relats

316 Comentaris

27649 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir