Llibres i cendres

Un relat de: nuriagau

*

Photobucket


Retalls de paper transformats,
sou l'indret on s'esvaeixen
el temps i l'espai,
on tot el que és imaginable
es fa realitat,
sou refugi d'il·lusions.

Sota aparença de fulls tacats,
conserveu intactes
les nostres paraules,
els somnis irrealitzables,
les vides autèntiques
i les que mai s'han viscut.

I quan la nostra existència
esdevingui pols,
vosaltres reeixireu.
Llibres i cendres
compartireu l'espai,
perdurant en el temps.


Comentaris

  • què bonic...[Ofensiu]
    joandemataro | 16-07-2010 | Valoració: 10

    aquest poema sobre els llibres... has expressat molt bé el que guarden dins seu... jo estic ara perfilant també un poema sobre els llibres , a veure si quan me l'editin te'l llegeixes i t'agrada
    una més d'abraçada
    joande

  • Segur que compartirem l'espai?[Ofensiu]
    Josoc | 27-04-2010

    Esdevindrem cendres com els llibres, però qui haurà deixat més grans records? El teu poema fa reflexionar i qüestionar-se preguntes, cosa que sempre és bo. Gàcies!

  • Jo crec...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 14-07-2009 | Valoració: 10

    que imatge i poema formen un conjunt que ara mateix em costaria de separar. Miro la imatge i em venen a la ment les paraules de cada vers, i el mateix em passa quan les llegeixo. La imatge és allà, acompanyant cada mot. Crec que és un poema bellíssim, i que ens estàs demostrant que darrera d'una prosista de talent, també hi pot haver una gran poetessa.
    Una abraçada

  • Espai i temps[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 14-06-2009 | Valoració: 10

    Et felicito Núria per haver trobat el teu espai en el món de la poesia i el teu temps per trobar els mots precisos per transmetre un seguit de reflexions sobre els llibres i els lectors. El teu "Llibres i cendres" m'ha fet pensar molt... i, això m'ha agradat!
    Feia molts dies que no et visitava, ni a tu ni a d'altres companys, per assumptes varis, entre ells, la manca d'inspiració.
    T'envio un petó ben fort, Núria.
    Mercè

  • gypsy | 09-06-2009

    profund el significat, abasta el per què ens refugiem en els llibres, què hi cerquem en ells. Què en restarà de tants mots servats en fulls immòbils?

    M'agrada tot el que envolta al fenomen literari, les preguntes, les inquietuds que ens mouen a uns i altres envers ell.

    M'ha agradat molt, petons!

  • En principi, és...[Ofensiu]
    rnbonet | 30-05-2009

    ...un poema dur de llegir. 'Altu'! Què vol dir això? Que les idees suren davant el ritme; que 'trenques' els renglons curts i els mastegues i els pastes a l'altura del cervell. Més 'altu'!!! Això no vol dir que siguen dolents, sinó que la musicalitat que -diuen- cal que tinga el poema es desfà en essència. Que és, -diuen també- una altra forma de fer poesia.
    Jo, encantat d'haver-lo llegit i fruït.
    Salut i rebolica, xicona!

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    Josoc | 28-05-2009

    Tan belles paraules han congelat les meves d'admiració. M'has deixat bocabadada!

  • Sí senyora, el que escrivim, de vegades, és més autèntic que la vida real. [Ofensiu]

    Ja torno a ser per aquí. M'he desempellegat d'algunes feines i abans no me'n vinguin d'altres, faig un parèntesi per estar amb els amics de RC, que em donen tantes satisfaccions!
    Un poema on vesses el teu pensament en un tema tan important per a nosaltres. És cert que cada cop els necessitem menys perquè tot està en la web però, i l'olor dels llibres? I el color? I els records que ens porten? I les dedicatòries? I el tacte?
    Molts petons, bonica, em va agradar molt conèixer-te.

  • Senzill, directe[Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 25-05-2009 | Valoració: 9


    Capta l'essència pròpia del què és un llibre per a nosaltres. Trobe que està molt bé, i la foto que acompanya també.

    Et seguiré la pista... ^^

    Besets,

    Amira

  • Dolç i tendre[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-05-2009 | Valoració: 10

    "Llibres i Cendres compartireu espai". A més del relat, destaco aquesta frase. M'ha parlat dins meu.

  • Màgia[Ofensiu]
    assumpta pijuan | 23-05-2009 | Valoració: 10

    Les paraules tenen màgia...
    tu tens paraules... tu tens màgia !

    Preciós el poema Núria, no deixis d'escriure!

  • Homenatge[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-05-2009 | Valoració: 10

    Aquest poema, que ocupa un lloc especial en el total de la teva obra publicada a RC ( el 25 té connotacions dignes de celebrar, oi? seria quelcom com... el relat d'argent! ), resulta realment especial:
    no perquè sigui el primer, que ja sé que no ho és, sinó perquè parla d'una de les passions que compartim tots els autors que coincidim en aquest espai: els llibres.

    Per tant, per a qualsevol de nosaltres suposa un homenatge emotiu a uns companys de vida que ens han proporcionat bona companyia... i que potser continuarant fent-ho, si els formats digitals no els "cremen" o desplacen prou, convertint-los en cendres del passat!

    T'envio una abraçada enquadernada,
    Unaquimera

  • "Retalls...[Ofensiu]
    brins | 21-05-2009 | Valoració: 10

    on tot el que és imaginable es fa realitat..."

    Que bé que has expressat, Núria, aquest amor
    envers les paraules escrites. Aquesta evasió de la quotidianitat que a vegades ens fa falta cercar...

    Molt bon poema, companya de... moltes coses.

    Quant a la impressió d´imatges, ja veus que encara no sóc cap experta...però vaig avançant.

    Gràcies per la fotografia que has imprès al teu comentari. T´ho agraeixo molt.

    Una afectuosa abraçada,

    Pilar

  • Vas començar com amb por[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 20-05-2009

    i, a poc a poc, vas teixint una petita obra, on la poesia també hi té el seu recó. Et felicito, vas guanyant en frescura i destresa poètica. Sembla senzill, però no ho és, oi què no?

    No deixis de sorprendre'ns.

    Felicitats!

    Ferran

  • Ja he tornat i he llegit aquest [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 20-05-2009 | Valoració: 10

    meravellós poema.
    Ben segur que el que contenen aquets fulls ben escobertats es un encadenat de vocals i lletres que manifesten paraules. Paraules que encadenades expressen frases que potser amaguen histories, paisatges, vivències, sentiments, potser un secret complicat d'entendre i que per això resta tancat entre cobertes serà això el que amaguen, antes de convertir-se en cendres dels pensaments.
    M'ha agradat molt.

    Lluís

  • .......[Ofensiu]
    ESTEL | 19-05-2009 | Valoració: 10

    "vides autèntiques i les que mai s´han viscut", que cert oi?, m´agradat molt aquest relat, que parla de llibres, d´històries escrites, de les nostres històries i de les que voldrien ser.
    M´agradat molt i el títol molt suggeridor

    Una forta abraçada

  • Un goig llegir-lo[Ofensiu]
    Naiade | 18-05-2009 | Valoració: 10

    En aquest poema has sabut transmetre la fotografia que l'encapsa-la,
    Trobant bells mots per lliscar de puntetes sobre el que el munt de paper ens amaga,
    Endevinant histories de tota mena, sabent que encara que esdevindran cendra mai és perdrà del tot l'essència.

    Una forta abraçada

  • ARA JA EM SORPRENS[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 17-05-2009 | Valoració: 10

    Fas que el llegir-te sigui un plaer. D'on treus les paraules? Quedo ben parada que amb tan poc espai puguis dir tantes coses. Aquests poemes et fan creixer com escriptora, t'ho asseguro! Has vist que be "ens ha quedat" la nova versió de Cal Gravat?" Sort en tinc de la m'a in.nocent que em fa la feïna, ha, ha. Un petó guapa!!!

  • Tens molta raó[Ofensiu]
    Maria Clara Prat Roig | 17-05-2009 | Valoració: 10

    Has sabut en un poema explicar molt bé el que són els llibres i el que signifiquen, ells perduren molt més que els que l'han escrit, en un moment de revolució tecnològica, com seran els llibres del futur? continuaran essent de paper? o acabarem sucumbint a la tecnologia i tots seran en pantalla?
    No sé si t'havia agrait el teu darrer comentari al meu conte L'accident, estic preparant-me unes oposicions i ultimament no he entrat gaire a la web.

    Una abraçada

  • dont worry[Ofensiu]
    lluis perealbert | 17-05-2009

    Bona reflexió sobre el pas del temps i quant els llibres s'esdeven ant les hores del temps.

    Soc un col·col·leccionista de llibres antics.... a vaig preu s'ha entén .

Valoració mitja: 9.92