De quantes lletres és?

Un relat de: nuriagau

      Un cop finalitzada la presentació del llibre “1000 i + enigmes verbals” del col·lectiu Verb i Gràcia, vaig localitzar una noia per qui, de sobte, vaig sentir una fiblada al cor. Primer la vaig mirar de forma fugaç, després, fixament. Superant moltes vacil·lacions, m’hi vaig apropar tímidament:

      —Hola. També t’agraden els enigmes?

      —Oh, i tant! Tot i que no els encerto tots.

      —Jo vaig tretzè a la Classificació de la Lliga, i tu?

      —Més val que no t’ho digui. Quina vergonya!

      —Però, sí que em diràs el teu nom, no?

      —(1) Nom de la persona que conté una lletra que fa pregària [6 lletres] —em respongué tot fent-me l’ullet.

      La intuïció masculina m’havia funcionat. Ara sí que estava convençut que havia trobat la dona ideal. Ella sí que entendria totes les meves manies i obsessions.

      —Jo, (2) nom de la persona que té un mecanisme d’aturada que de pobre no en té res [8 lletres].

      —Si ets a la posició tretzena, significa que ets un home (3) conreat després de fer-te la cirurgia estètica a les natges [8 lletres], no?

      —Sóc un (4) professional incapaç d’interpretar un paper [8 lletres] d’un petit diari. I tu?

      —Jo sóc (5) qui ajuda a parir perquè s’aixeca molt aviat [9 lletres] .

      —Què et semblaria si anéssim a prendre alguna cosa?

      —Què et semblaria si anéssim a sopar?

      Ella anava al gra, no com jo i és que en el fons sóc un (6) indecís amb problemes digestius [10 lletres] .

      —D’acord. Conec un restaurant proper que no està malament.

      Mentre miràvem el menú:

      —De primer, crec que demanaré un plat de (7) religiosos a l’amanida [8 lletres].

      —Jo, (8) un plat d’arròs per a la xica castellana [6 lletres].

      —Veig que t’agrada el fals palíndrom de sorra, eh? —preguntà ella molt picardiosa.

      També parlava de falsos palíndroms! Cada cop sentia una (9) seducció 4x4 a la muntanya russa [8 lletres] més profunda.

      —De segon, demanaré (10) el peix que no va dir ni piu [7 lletres] al forn. I tu?

      —Jo, (11) el peix més consumit a les esglésies xineses [5 lletres] a la planxa.

      —I de postres, jo (12) trio el testicle mallorquí [7 lletres]... —començà a decidir la Teresa.

      —No podem acabar aquest bon àpat sense (13) les postres que no sé com s’ho fan però sempre acaben primeres [7 lletres].

      —(14) Tan substanciós que hi xopo el pa calmosament [8 lletres]! Jo, també.

      Vàrem gaudir d’una conversa molt agradable. Ella era del (15) poble gironí on viu un lleó excessivament polit [7 + 2 + 2 + 5 lletres]. El seu pare havia estat el (16) creador d’una empresa de preservatius de luxe [8 lletres] del Casinet del poble. Vivia sola a Barcelona i tenia un (17) gosset bilingüe amb problemes d’identitat [7 lletres].

      —M’agrada llegir i escoltar música.

      —Jo toco (18) l’instrument que sona millor [8 lletres]. I, parlant de música, t’acabes de fer (19) la taca més musical [5 lletres].

      —Quina (20) desgràcia que s'esdevé en doblar la dosi [9 lletres]!

      Ambdós vam esclafir a riure i vam demostrar que desitjàvem tornar-nos a veure. Potser, a la segona cita, hi hauria (21) embolic, entre els cafès [5 lletres]!

      Vam quedar per anar al cinema, a l’endemà a la tarda, a veure una història d’aquelles d’ (22) eztem mortz i enz agraden lez noiez i elz noiz [6 lletres]. Com que semblava que tenia por, vaig gosar passar-li el braç per la (23) part del cos que no funciona [8 lletres], i ella no va pas protestar.

      Després vam anar a prendre (24) la beguda que demano a algú quan no puc frenar [8 lletres] a un local. Jo volia aparentar ser un xicot (25) enrotllat com un actor porno [7 lletres], però en canvi, estava (26) inquiet per dissimular el refredat [8 lletres]. El que va passar després, ja no us dic de quantes lletres és.



Verb i Gràcia







(1) TERESA - (2) FREDERIC - (3) CULTIVAT - (4) REDACTOR
(5) LLEVADORA - (6) CAGADUBTES - (7) CANONGES - (8) PAELLA
(9) ATRACCIÓ - (10) BACALLÀ - (11) SALMÓ - (12) ESCULLO
(13) COULANT - (14) SUCULENT - (15) MAÇANET DE LA SELVA
(16) FUNDADOR - (17) QUISSOI - (18) CLARINET - (19) SOLFA
(20) CALAMITAT - (21) MARRO - (22) ZOMBIS - (23) ESPATLLA
(24) CAMPARI - (25) TREMPAT - (26) NEGUITÓS

Comentaris

  • Mira que m’has apallissat...[Ofensiu]

    Mira que m’has apallissat amb els enigmes de la ràdio. Un dia i un altre... i un altre... fins que no m’ha quedat més remei que escoltar-los una mica.
    Doncs hala! Ara a més a més relats enigmàtics.
    T’estimo molt, Núria, continua sent com ets!
    [Espero arribar a temps de ser el comentari 700!]
    —El teu pare—

  • Ai Déu meu, quin atabalament[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-06-2011 | Valoració: 10

    No n'he endevinat ni un. Mira que ho he intentat. Però això és massa per a mi. Per a aquestes coses, cal noies llestes i enginyoses com una que es diu Núria Gausachs, que és la repera fent coses d'aquestes. A aquesta noia li ve de família això de saber jugar amb els mots i manegar-los com a ella li dóna la gana. No li diguis a ningú, però és tremenda!

    Una abraçada

  • Amb nou comentaris... deixo el desè...[Ofensiu]
    deòmises | 17-05-2011

    ...correspon al comentari de 'jutge' del Repte Clàssic:

    Una assignatura pendent (sense comptar les definicions dels enigmes verbals que ens ofereix la Núria) és la de fer diàlegs frescos i àgils que plasmin les expressions i inquietuds de la gent del carrer. I cada cop que llegeixo un relat de la nuriagau em passa que recordo que ho tinc pendent d'aprendre. O, almenys, d'intentar-ho. Amb un 50% de les definicions resoltes (ho dic sense vergonya...), puc dir amb total seguretat i convicció que el relat és divertit i un 'divertimento' (com el va etiquetar la seva autora) i sí, n'és un, de divertimento, i molt divertit. La cirereta del final sobretot. Una història lleugera que ens provoca un somriure als llavis en acabar-la de llegir, amb l'afegitó d'haver de pensar per descobrir exactament què hi ha amagat en l'enigma verbal corresponent, i amb el petit homenatge al Col·lectiu Verb i Gràcia deixant caure en el text els enigmes de la mateixa forma que en el llibre esmentat.

    Animo a la nuriagau que ens desveli els 26 enigmes [a mi em queden 11...] en la resposta a aquest post, i així gaudirem els poc formats en els verbienigmes amb la relectura d'aquest exercici estilístic xurrodivertimento. No caldrà que ens descobreixi les lletres que té allò que van acabar fent la Teresa i en Frederic... Gràcies per l'aportació.



    d.


    PS: les solucions ja hi són, gràcies, i ja veus que no era un xurru, de nou... (jo sí que en faig, de xurrus, que no arriben ni a 9 comentaris ;) )

  • M'agrada!!!!!!!!!!![Ofensiu]
    Berta.M | 17-05-2011 | Valoració: 10

    Ostres Núria..així depressa i corrents et dic que m'ha (6)Dues parts exhuberants que tenim les dones..:-))que m'he quedat (12)Escrit producte d'una impressora+part de la succesió marítima.
    I que és veritat,les relacions en si mateix no deixen de ser un enigme!..:-)))
    Ets molt bona!!
    Berta..;-)

  • ENSABONADA LITERÀRIA[Ofensiu]
    NUNU | 17-05-2011

    Més que una ensabonada, és un tractament complet.

    Encara ric
    No pensis malament.
    Sempre sorprens.
    Agrada, és intens.
    Ben simpàtic i
    Ocurrent.
    Naturalitat en la trama
    Agilitat en el tractament
    Desenvolupes el tema
    Amb “soltura” sorprenent

    Enigmes i
    Solucions
    Buscats
    Acuradament.
    Nodreixen i
    Demanen
    Imaginació i
    Talent

    Carai!
    Reneguen
    Els
    Menys
    Afortunats.

    Has
    Iniciat la
    Dinàmica:
    Revolució
    Al relat!
    T’enigmes?
    Anima’t!.
    No paris:
    Tenacitat!

  • EXCEL·LENT EXERCICI[Ofensiu]
    NUNU | 17-05-2011 | Valoració: 10

    Has trobat una nova alternativa (quan semblava que ja no en quedaven!!) al tema home-coneix-dona-i-tal-i-tal, una nova manera de relacionar dues persones, i ho has explicat de manera planera, amb un relat ben fonamentat i desenvolupat.

    L'exercici d'incloure els enigmes en els diàlegs el fa amè i divertit, i demotra la gran agilitat que tens per a escriure i trobar les paraules que cal.

    No és per ensabonar-te, però no cal dir que m'ha agradat molt.

  • estimats enigmes...[Ofensiu]
    Englantina | 17-05-2011 | Valoració: 10

    Poques coses puc dir aquí que no sàpigues ja. El món dels enigmes forma part de la nostra realitat quotidiana igual com ho son altres aspectes d'allò més habituals, com la compra al súper o le presses per agafar un autobús.
    Pensem en enigmes, i intentem veure enigmes allà on pensem que no n'hi ha... fins que ens adonem que a tot arreu, en qualsevol paraula i/o en qualsevol circumstància que la utilitzem, hi ha un enigma ocult.
    Si, a més a més, els enllaces dins d'un relat amb argument, el repte està aconseguit. Quina feinada, i quin resultat tan divertit !!!

  • M'he quedat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 17-05-2011 | Valoració: 10

    sense paraules. Només me'n surt una: Chapeau!!!
    Petonets, Núria!

    Nonna

  • Sense paraules![Ofensiu]
    RELATIU | 17-05-2011 | Valoració: 9

    Aquest relat PART TERMINAL DEL BRAÇ (2) deixat FOTOGRAFIAT AMB FORÇA (12). M’ha agradat anar descobrint les MOTS A L’ESCOLA (8) ocultes, la MAQUINACIÓ FETA AMB FILS (5) i sobre tot, el ALEMANY QUE T’IMITA (5). Bonissim!

  • Sense paraules![Ofensiu]
    RELATIU | 17-05-2011 | Valoració: 9

    Aquest relat PART TERMINAL DEL BRAÇ (2) deixat FOTOGRAFIAT AMB FORÇA (12). M’ha agradat anar descobrint les MOTS A L’ESCOLA (8) ocultes, la MAQUINACIÓ FETA AMB FILS (5) i sobre tot, el ALEMANY QUE T’IMITA (5). Bonissim!

  • im-pressionant![Ofensiu]
    Motspropis | 17-05-2011 | Valoració: 10

    Molt bé, nuriagau, t'ha sortit un relat rodó i ben enigmàtic! La veritat és que deu haver estat una tasca difícil, concentrar 26 enigmes en tan poques línies, i el resultat ha sigut excel·lent, com t'han dit per aquí. Enhorabona!

  • 10 meu, quant d'enginy!!![Ofensiu]
    | 16-05-2011 | Valoració: 10

    Nuriagau, mare meva quin repte has superat: usar en el teu relat les tres paraules que se't proposaven i a més incloure-hi una pila d'enigmes verbals!!! No puc sinó valorar amb un 10 aquest relat triplement enginyós (la trama, Déu n'hi do, també), que m'ha deixat estupefacte.

  • Enigmàtic relat![Ofensiu]
    Siset Devesa | 16-05-2011

    No hi havia hagut mai tants enigmes per decímetre quadrat en un relat! Quina parella de ben trobats: la convivència entre dos personatges així deu ser tot un enigma!
    Moltes gràcies pel relat i per la promoció.
    Amb el teu permís, vaig a penjar-ne un enllaç al bloc.
    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.78