La Pluja i el Jardí.

Un relat de: Maragda

Revinc a tu entre les ombres,
clivella oberta del record,
vessant murmuris de seda,
espirejants i transparents,
estenent-los lentament,
fonent carícies al teu cos.
Cortinejo til·lers i magnòlies,
xiprers i arbres de l'amor;
et cobricelo assolaments,
degotejant vels de nacre,
amb brocats llagrimejants...
I quan al vell safareig porxat,
m'endinso, festejant-te,
i et copulo al llot espès
de les obscures aigües,
m'embriaga el clapoteig
de la nostra percussió:
gemecs suavíssims de plaer,
teixits de lleus i anulars onades.
I embassar-te vull, la terra,
mullar-te regalimant besades,
resseguir-te tots els fruits,
i la llargada de les branques.

Comentaris

  • Murmuris de seda[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 31-03-2011 | Valoració: 10

    Meravellós poema en el que la pluja cortineja el jardí i l'omple amb el seu amor. La cadència dels teus versos ens transporten a la terra i als arbres, impregnants de la pluja i el seu clapoteig.
    Un poema al·legòric en el que has utilitzat metàfores molt encertades.
    L'enhorabona

  • Hola Maragda[Ofensiu]
    Xunxi | 09-04-2010 | Valoració: 10

    Hola bonica, doncs si , ens uneix el record de l'Alfons (el meu cosinet) ja tenim un vincle de sentiments.

    He llegit aquest poema per conèixer-te i és preciós , segur que llegir-te d'aquí endavant serà tot un plaer

  • M'ha fet venir salivera... Molt bé!![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-11-2008 | Valoració: 10

    Trobo que és un poema molt suggerent i molt bo, fa pensar suaument en la temptació universal (el sexe), i és entretingut.

    Certament, el Jardí (els Jardins si em puc dir així) sempre tenim una mica de set... Sort que la pluja de vegades és bona...

    Ens seguirem llegint. Salutis!!

  • Interessant poema, sí senyor.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 19-08-2008 | Valoració: 9

    Interessant poema. Bonic, dolç, tendre... Crec que és molt curiós. M'ha agradat.

    Algun detallet perfeccionista em fa no donar-te el 10... ¿Què tal un 9?

    Prometo (dóna'm una mica de temps) llegir-te més sovint.

    ¡¡Una abraçada!!

  • Edèn [Ofensiu]
    Naiade | 05-02-2007 | Valoració: 10


    Magnifica poesia barroca, ben treballada i de ric vocabulari, que fa que el llegeixis i rellegeixis per copsar-ne el sentir. Diferent al que normalment llegeixo i potser per això la fa més especial.
    M'ha agradat aquest jardí, que m'ha portat a la meva infantesa on també hi havia safareig porxat i magnòlia.
    Enhorabona Maragda.

    Naiade

  • mmm, ...[Ofensiu]
    OhCapità | 10-11-2006

    com sempre abrigueu amb el vostre vocabulari sublim, ... embolcalleu el meu ésser amb la vostra essència i em transporteu a un lloc ple d'imatges realment encisadores, ...vós sou un dels autors que més admiro, ...

    OhCapità,

    confesso que fins fa poc estàvem dins del mateix art, ... però vós sempre en un nivell superior, ...

  • M'agrada bastant.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 09-11-2006 | Valoració: 8

    No és exactament el meu estil, però és un bon relat sense dubte.

    Et poso un 8 que està molt bé.

    Apa, salut!!!

  • Edèn.[Ofensiu]
    Jofre | 11-08-2006

    Hola Nausica. Fa uns mesos vaig dir que el poema em sembla perfecte (ho mantinc, és clar, i ha quedat reforçat pels comentaris posteriors). Avui també dic que descrius un escenari recollit, un jardí de les delícies, un edèn, i alhora conjugues passió i desig de manera explícita i sense estridències. És un veritable plaer llegir aquest versos i per tant no dubtis en preservar aquest àmbit que és un excel·lent reflex de tu mateixa.

    Comprovaràs, Maragda, que és un comentari encadenat (com si fos un fermall). És per desitjar-te que estiguis passant un bon estiu en plenitud, subjugant suaus simbolismes.

    Petons. De tot cor,
    Jofre.


    ENHORABONA!!! ACABES DE REBRE UN COMENTARI ENCADENAT!

    Fes clic a la imatge i descobreix de què es tracta

    R en Cadena



  • Contrasts d'un món[Ofensiu]
    Bonhomia | 25-07-2006 | Valoració: 10

    Ara l'he entès millor.És una poesia elevada al màxim exponent! Descrius la natura d'una manera tant romàntica... però jo sóc una persona més aviat de ciutat, no per principis sinó més aviat per fets, tot i que la vida no saps mai on et porta.

  • un molt bon poema.[Ofensiu]
    daniroura | 23-05-2006 | Valoració: 10

    felicitats.

  • La meva incultura[Ofensiu]
    Bonhomia | 23-05-2006 | Valoració: 10

    Ja m'agradaria, a mi, tenir tant vocabulari! Jo, aquest poema, el veig com una llum rere la pols de la meva incultura, però si tu segueixes, jo miraré de seguir-te llegint.

  • M'ha encantat...[Ofensiu]
    Mai | 17-05-2006 | Valoració: 10

    ... la bellesa, la música , el joc de paraules i el vocabulari que utilitzes en aquests versos tan ben fets i ensems tendres i encisadors. Felicitats!

    Salutacions!
    Montse

  • M'alegro [Ofensiu]
    aigua de mar | 14-04-2006

    de poder tornar-te a llegir... enyorava la musicalitat de la teva poesia.
    felicitats, Maragda, un cop més!

  • Caraaaam!![Ofensiu]
    Àfrika Winslet | 05-04-2006 | Valoració: 10

    M'ha semblat preciós el teu poema! De debò, m'ha agradat molt, és subtil, dolç, elegant, preciós, amb sentiment... i un vocabulari ric i perfecte. Sugerència: prova de fer algun punt i a part entre estrofes, personalment ho trobo més fàcil de llegir ;)

    PEtons!!!!!!!!

  • amanarat[Ofensiu]
    Farnés | 04-04-2006

    "espirejants, cortinejo, llagrimejants, suavíssims... són adjectius i algun mot més que no he trobat al diccionari. Però disculpa'm, no en facis cas, deu ser que el meu diccionari és massa senzill. M'ha sobtat i estranyat que un gemec pot ser suavíssim o que un safareig és porxat. Malgrat aquest preàmbul sense gaire importància ni intenció de molestar-te, el poema té certa gràcia. Però, al meu parer, crec que hi ha una recerca i una resolució del mateix massa amanerada, forçada, i que dóna un resultat final -diguem-ne- que no és del tot sincer ni tampoc massa creïble. De totes maneres, repeteixo, m'ha agradat.

  • M'encanta![Ofensiu]
    Unicorn Gris | 01-04-2006 | Valoració: 9

    Crec que està molt ben fet, la rima, la tendresa, la poesia...

    Felicitats per tenir un 9,73. Jo "només" arribo a un 9,00!

  • Sublim M.[Ofensiu]
    Chen Ruestes | 01-04-2006 | Valoració: 10

    Realment el teu poema m'ha transportat, quant vingui a Girona vull anar per els mateixos llocs que t'han inspirat, i espero que facin el mateix efecte en mi. Salutacions desde l'Empordà.

    Chen.

  • Margda[Ofensiu]
    edgar naúj | 27-03-2006 | Valoració: 10

    De seda són les teves carícies.
    Transparents cobreixen el meu cos.
    Magnòlies, xiprers, roses, lliris i margarides
    nascudes en el jardí del meu cor.
    Les obscures aigües que em cobrien
    has evaporat, i m'has omplert d'aigua clara, pura i neta amb les teves besades...
    T' estimo, Maragda.

  • en aquest Edén[Ofensiu]
    Lavínia | 25-03-2006 | Valoració: 10

    particular on senyoregen plantes, arbres i flors conreats a la teva mesura, on no hi manca el safareig porxat el jo poètic que hi has creat ha aconseguit una imatge digna d'esmentarla: et copulo al llot espès de les obscures aigües.
    Fantàstica, meravellosa metàfora per demostrar el teu amor en un "locus amoenus" propi de les més belles poesies amoroses.

    Una altra abraçada.

    Lavínia

  • Com una pluja [Ofensiu]
    Bruixot | 24-03-2006

    de paraules que ens embolcalla.
    Com un jardí exuberant de flors
    de tots perfums, de tots colors.

    Així m'he sentit al llegir-te.
    Encara em queden molts dies
    per passejar
    per aquest jardí que ens has deixat
    a tots.

    Gràcies.

    Bruixot

  • Brocats que llagrimegen.[Ofensiu]
    Jofre | 23-03-2006

    És perfecte Maragda, però m'esperaré al Jardí fins que els experts en poesia eròtica opinin.
    Si m'ho permets, és clar.

    És preciós... i tens raó.

    PS. Digueu la vostra sobre el poema, relataires!

Valoració mitja: 9.75